Vraag voor IT'ers en internet freaks

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Omdat ik nu naar het gat in de aarde Bleiswijk verhuisd ben moet ik afscheid nemen van Chello... maar nu wil ik dus niet gewoon op de telefoon. Nu biedt de PTT adsl.

Dan moet ik dus lid worden bij zo'n provider. Kan iemand mij een bepaalde provider adviseren en waarom?

Kan iemand mij ook duidelijk maken wat voor modem ik moet hebben? Ik heb mij Chello modem nog, heb ik daar niets aan?

Help deze blinde door het land van modems en verbindingen e.d...... :)
 
Zeer waarschijnlijk zul je je Com21 (kabel-) modem weer moeten inleveren bij Chello, want die heb je immers gehuurd!!!!
Althans, da's wel de standaard procedure!

Netals breedband internet via kabel, wordt ADSL ook niet overal aangeboden....
 
Marcel, ik heb nog een ADSL modem liggen.

Als je toch ADSL neemt, probeer het dan aan te vragen zonder modem. Scheelt misschien weer in de aansluitkosten.
 
Marcel, ik heb nog een ADSL modem liggen.

Als je toch ADSL neemt, probeer het dan aan te vragen zonder modem. Scheelt misschien weer in de aansluitkosten.

Hee dat is ff mooi :) Maar idd het is te verkrijgen zonder. Ik heb even het XS4ALL spul gecopieerd.

Zeg Johan, ben jij handig met dit soort dingen installeren *D ;)


KPN Mxstream abonnement
Basic ADSL
Fast ADSL
Eigenschappen
Permanente verbinding Ja Ja
Snelheid down/up 512/128 1024/256
Dataverkeer fair use policy fair use policy
Aantal vaste IP-adressen 1 1
Modem wordt uw eigendom? Ja Ja
E-mailadres naam@xs4all.nl naam@xs4all.nl
Popmail boxen 5 5
e-mail aliassen 50 50
Grootte Popmailboxen 5 x 20 MB 5 x 20 MB
Hostnaam SMTP naam@ hostnaam.xs4all.nl naam@ hostnaam.xs4all.nl
Website adres www.xs4all.nl/adsl/ www.xs4all.nl/adsl/
Eigen server (web, ftp of email) op hostnaam.xs4all.nl hostnaam.xs4all.nl
Thuiswerk toegestaan Ja Ja
Schijfruimte 50 Mb 50 Mb
Dataverkeer via website 5 GB per maand 5 GB per maand
Real audio/video Ja Ja
Scripts 5 CGI-scripts 5 CGI-scripts
Telnet toegang Ja Ja
Nieuwsgroepen op Newszilla (35.000+) Ja Ja
FTP Ja Ja
Shell toegang Ja Ja
Inbelaccount(PSTN
/ISDN /WAP) Ja Ja
Secure Webmail Ja Ja
Antivirus Ja, inbegrepen Ja, inbegrepen
Firewall Ja, inbegrepen Ja, inbegrepen



Kosten per maand
Basic ADSL
Fast ADSL

Maandelijks Mxstream € 27,95 € 33,95
Maandelijks ADSL € 22,22 € 49,90
Maandelijks totaal € 50,17 € 83,85


Eenmalige installatiekosten

Optie 1: Doe-het-zelf


Alleen splitter, geen modem € 97,03
USB modem (alleen PSTN) € 174,51
Ethernet modem € 238,03
Multi-PC modem € 354,03


Optie 2: Installatie door monteur


Alleen splitter, geen modem € 181,13
USB modem (alleen PSTN) € 276,11
Ethernet modem € 340,13
Multi-PC modem € 456,13

 
Hee dat is ff mooi :) Maar idd het is te verkrijgen zonder. Ik heb even het XS4ALL spul gecopieerd.

Zeg Johan, ben jij handig met dit soort dingen installeren *D ;)


KPN Mxstream abonnement
Basic ADSL
Fast ADSL
Eigenschappen
Permanente verbinding Ja Ja
Snelheid down/up 512/128 1024/256
Dataverkeer fair use policy fair use policy
Aantal vaste IP-adressen 1 1
Modem wordt uw eigendom? Ja Ja
E-mailadres naam@xs4all.nl naam@xs4all.nl
Popmail boxen 5 5
e-mail aliassen 50 50
Grootte Popmailboxen 5 x 20 MB 5 x 20 MB
Hostnaam SMTP naam@ hostnaam.xs4all.nl naam@ hostnaam.xs4all.nl
Website adres www.xs4all.nl/adsl/ www.xs4all.nl/adsl/
Eigen server (web, ftp of email) op hostnaam.xs4all.nl hostnaam.xs4all.nl
Thuiswerk toegestaan Ja Ja
Schijfruimte 50 Mb 50 Mb
Dataverkeer via website 5 GB per maand 5 GB per maand
Real audio/video Ja Ja
Scripts 5 CGI-scripts 5 CGI-scripts
Telnet toegang Ja Ja
Nieuwsgroepen op Newszilla (35.000+) Ja Ja
FTP Ja Ja
Shell toegang Ja Ja
Inbelaccount(PSTN
/ISDN /WAP) Ja Ja
Secure Webmail Ja Ja
Antivirus Ja, inbegrepen Ja, inbegrepen
Firewall Ja, inbegrepen Ja, inbegrepen



Kosten per maand
Basic ADSL
Fast ADSL

Maandelijks Mxstream € 27,95 € 33,95
Maandelijks ADSL € 22,22 € 49,90
Maandelijks totaal € 50,17 € 83,85


Eenmalige installatiekosten

Optie 1: Doe-het-zelf


Alleen splitter, geen modem € 97,03
USB modem (alleen PSTN) € 174,51
Ethernet modem € 238,03
Multi-PC modem € 354,03


Optie 2: Installatie door monteur


Alleen splitter, geen modem € 181,13
USB modem (alleen PSTN) € 276,11
Ethernet modem € 340,13
Multi-PC modem € 456,13

Yep, heb het ook zelf geinstalleerd.

Wil je wel ff helpen, kan ik meteen nieuwe huisje ff bekijken.
 
Kijk daar hebben we wat aan! :}

Thanks, ik ga nu ff pauze houden en daarna ga ik je ff mobielo bellen.
 
Ik heb zelf MXstream het basic pakket. Is zeer betrouwbaar en bovendien voor de prijs erg snel max. 80kb/sec. Kan wel wat problemen geven met 't installeren van het modem bij WinXP. Heb hier al een aantal mensen over horen klagen en heb r zelf ook problemen meegehad. Maar voor de rest top!

Weet iemand trouwens hoe ik naar een server van MXstream publiceer?
 
Neem ADSL van Xs4all. Waarom XS4ALL? Zijn professioneel, bieden goede diensten aan, weinig storingen enz. De topper van Nederland, ook al krijgen andere providers vaak een prijs voor beste provider wat ik nooit snap. XS4all is gewoon de beste. (ik zit overigens zelf niet met mijn ADSL abbo bij XS4all maar dat heeft een andere reden)

Het basic abonnement is niet 80kb/s maar maximaal 64kb/s (en dat is theoretisch, in de praktijk komt dit neer op 55-60kb/s, afhankelijk van de afstand van je huis tot centrale. Hier haal ik 60kb/s maximaal en ik woon bijna (150m) naast de centrale).

Heb je wat meer centen over, dan kan je inderdaad Cistron nemen welke ADSL aanbied via bijv. BBNed. Je hebt dan een hogere downstream en een hogere upstream. Maar ik kom zelf met een normaal Mxstream pakket prima uit de voeten. Wil je veel films en spellen downloaden, dan is Cistron aan te raden met het MAXX pakket waar je 7.8mbps downstream hebt (bijna 1 megabyte per seconde) en iets van . 256kb/s upstream. Maar daar betaal je dan ook naar (99 euro per maand ofzo)




EDIT: En neem ADSL via Ethernetmodem, want via USB heb je kans op problemen met bepaalde chipsets op moederborden.
 
jesus..wat een geld voor de modems en aansluitkosten...dat is toch niet normaal man... :(

als ze die prijzen is naar benee doen...dan wordt het leuk... :)
 
jesus..wat een geld voor de modems en aansluitkosten...dat is toch niet normaal man... :(

als ze die prijzen is naar benee doen...dan wordt het leuk... :)

Gelukkig bestaat dit forum voor 90% uit IT-ers en willen die graag een mindere computer god helpen :)
 
Bij Cistron moet je er wel ff om denken dat je onafhankelijk van je ADSL aansluiting nog een telefoonaansluiting moet hebben. Bij MXStream diensten zit de spraakdienst er meteen bij maar bij Cistron is het alleen de internetdienst.
 
dat is alleen maar positief...
maar ik vind de prijzen van die modems ook niet mis hoor...als ik dit zo lees blijf ik nog wel gratis inbellen bij me werk met me modem...

heb ik gratis internet...dan maar langzaam :)

Gelukkig bestaat dit forum voor 90% uit IT-ers en willen die graag een mindere computer god helpen :)
 
Ik heb soms echt wel 80kb/sec hoor.

Waarschijnlijk bij ongecomprimeerde bestanden.. en vaak wordt de snelheid ook nog eens verkeerd aangegeven ;) Ik had ook eens 70 of 80kb/s van een FTP, ik vraag wat de snelheid daar is, hoor ik '57kb/s'. Dus een beetje vaag ;) Maar als het goed is is de downstream echt gelimiteerd op 512kbps (64kb/s).
 
Waarschijnlijk bij ongecomprimeerde bestanden.. en vaak wordt de snelheid ook nog eens verkeerd aangegeven ;) Ik had ook eens 70 of 80kb/s van een FTP, ik vraag wat de snelheid daar is, hoor ik '57kb/s'. Dus een beetje vaag ;) Maar als het goed is is de downstream echt gelimiteerd op 512kbps (64kb/s).
Oke! Er is trouwens ook een trucje om deze begrenzing uit te schakelen. Ik ben 'r naar op zoek maar ik spreek de gene nooit meer die dat aan mij vertelde.
 
Kheb Mxstream Basic via Planet en een getweakt modem.
Modem zorgt nu voor opbouwen van verbinding, dus modem aan is online (al sinds april 2001 :} )
Geen gedonder meer met installaties.
Verschillende besturingssystemen (Linux,Win9x,W2K en XP) is ook geen probleem.
Kweet alleen niet of tweak met elke modem kan.
Duurdere modems hebben deze functionaliteit trouwens standaard.

Link waar je ff kunt kijken is http://www.bruring.com/adsl (www.bruring.com/adsl)
 
Oke! Er is trouwens ook een trucje om deze begrenzing uit te schakelen. Ik ben 'r naar op zoek maar ik spreek de gene nooit meer die dat aan mij vertelde.

Bullshit, het is in de telefooncentrale geregeld, dus als je de begrenzing wilt uitschakelen dan moet je toch echt de centrale in en het omzetten of iemand bij KPN kennen die Basic of Extra kan wijzigen in een of andere mutatie-client.

Mijn werk is voornamelijk op dit moment ADSL dus ik weet wat wel en niet kan. Dus doe geen moeite om te zoeken, je zal het nooit vinden omdat het niet bestaat 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan