Vraagje ^_^

Mysticelfje

Rookie
11 sep 2006
2
0
Ergens
Ik mag van mn ouders pas na de winter beginnen met :] lessen, dus moet daar nog even op wachten.

Maar nou heb ik wel gelezen dat, omdat het seizoen dan een beetje afloopt, motors in de winter goedkoper zijn. Ik vroeg me alleen af hoeveel dat scheelt; is het het waard om nu al een motor te kopen, MET het risico dat ie uiteindelijk niet bevalt, of toch gewoon wachten tot je een proefritje kan maken..?


En wat ik me eigenlijk ook nog afvroeg - wat is beter/lekkerder/goedkoper, gewoon 25kw kopen en na 2 jaar een zwaardere kopen, of zwaardere laten begrensen?
 
jeetje, dat zijn nog heel veel dingen. Het klopt wel dat de motoren in de winter goedkoper zijn. Dan praat je al gauw over een paar honderd euro. Ik zou nu nog geen motor kopen.

1. dan moet je er meer dan een half jaar tegenaan kijken zonder dat je erop mag rijden
2. wat je al zegt, misschien bevalt het je wel niet
3. ga eerst maar eens lessen

En tja een lichte motor of een zware begrensde, dat moet je allemaal doen op smaak en gevoel. Ik vind een zware lekkerder, want dan heb ik nog iets onder me kont voor me gevoel. Zeker als je wat langer bent

Groetjes!! :W
 
Ik snap je keuze niet helemaal, wat is voor jou het voordeel van nu kopen??
Helemaal niks toch? Motoren zijn nu nog duurder en je kan er toch nog niet op rijden!
 
Ik snap je keuze niet helemaal, wat is voor jou het voordeel van nu kopen??
Helemaal niks toch? Motoren zijn nu nog duurder en je kan er toch nog niet op rijden!

idd nog niet kopen namelijk eerst lessen ervaring opdoen misschien zit je er wel rot op of god weet wat.

en als je langer wacht gaan prijzen omlaag van motoren die niet verkocht worden + er komen nieuwe bij en oude moeten weg dus bouwjaartjes gaan ook ouder worden en zo wordt de bike goedkoper. ff w8ten dus. en als je er 1 hebt staan ga je er toch mee zitten spelen ( op zitten ff gassen ) uiteindelijk ff door de straat rijden . niet veel goeds dus.
 
Ja, dacht ik zelf ook al maar iemand had tegen me gezegd dat het misschien toch wel handig was om eerst te kopen. Dus toen dacht ik, ik vraag het even na :)
 
Ja, dacht ik zelf ook al maar iemand had tegen me gezegd dat het misschien toch wel handig was om eerst te kopen. Dus toen dacht ik, ik vraag het even na :)


Het kan best verstandig zijn om al een motor te kopen, maar nu nog niet! Als je echt geld wilt besparen kun je beter nog een paar maandjes wachten, omdat de prijzen dan pas echt omlaag gaan! (ga ik zelf ook doen!)

groeten,

Veter!
 
Begin nu gewoon al met lessen, je zal toch wel een keer in kutweer moete rijde, als je daar nooit ervaring mee heb opgedaan is het alleen maar gevaarlijk, zeg dat maar tegen je ouders *D
Ik heb zelf ook in de winter gelest, goed ingepakt is het best te doen en met een beetje geluk ben je dan int voorjaar/zomer klaar, en kun je lekker gaan rijden.
Nu al een motor kopen raad ik je echt af, ik heb het zelf ook gedaan, met als gevolg dat ik een motor kocht zonder er echt veel van af te weten en niet op kon testrijden omdat ik nog geen rijbewijs had en deze een hele winter werkeloos in mn tuin heeft gestaan wat ook niet echt goed is. Plus dat als je dan je motor hebt wil je er toch wel een keer op rijden, heb ik ook gedaan en gelukkig is er niks gebeurt maar dat kan natuurlijk ook anders.
 
Begin nu gewoon al met lessen, je zal toch wel een keer in kutweer moete rijde, als je daar nooit ervaring mee heb opgedaan is het alleen maar gevaarlijk, zeg dat maar tegen je ouders *D

:^

Beetje regen en wat mindere temperaturen. Altijd beter dan zweten.
Het argument dat je onder begeleiding met "minder weer" leert rijden zal je ouders wel aanspreken? Die paar dagen dat het echt gevaarlijk is zullen er toch geen lessen zijn.
 
toen ik aan het lessen was heb ik wel een motor gekocht.
ik kwam hem tegen op marktplaats en was niet zo duur.

mijn vader heeft hem getest, en ook af en toe gereden.
verder vond ik het wel makkelijk want ik had alle tijd om dat ding na te kijken.
remvloeistof olie even alle kleine dingetjes gemaakt.

en toen ik uiteindelijk mijn rijbewijs had kon ik gelijk rijden.
maar als je zelf al denkt dat je zonder rijbewijs al gaat rijden zou ik het afraden.

en mog wat vergeet niet dat je wel verzekering moet betalen en wegenbelasting terwijl je niet rijdt.
 
en mog wat vergeet niet dat je wel verzekering moet betalen en wegenbelasting terwijl je niet rijdt.

Hoeft niet, ik heb mn motor toen uit laten schrijven, dan mag je er niet op rijden maar je betaald dan geen wegenbelasting en verzekering.
(Ik heb toen dus een paar keer zonder rijbewijs op een overzekerde, uitgeschreven, niet 25 kw motor gereden met kapot achterlicht en verlopen nummerplaat :] |( )
 
Ik mag van mn ouders pas na de winter beginnen met :] lessen, dus moet daar nog even op wachten.

Maar nou heb ik wel gelezen dat, omdat het seizoen dan een beetje afloopt, motors in de winter goedkoper zijn. Ik vroeg me alleen af hoeveel dat scheelt; is het het waard om nu al een motor te kopen, MET het risico dat ie uiteindelijk niet bevalt, of toch gewoon wachten tot je een proefritje kan maken..?


En wat ik me eigenlijk ook nog afvroeg - wat is beter/lekkerder/goedkoper, gewoon 25kw kopen en na 2 jaar een zwaardere kopen, of zwaardere laten begrensen?

Ik zie geen enkele reden om nu niet te gaan lessen. Eens zal je slecht weer krijgen als je op de motor bent. Heb je dat met je lessen al gehad, dan ben je beter voorbereid.

Mijn zoon gaat 4 oktober zijn theorie examen halen. Daarna gaat hij met mijn zegen (en geld) aan zijn rijlessen (snelcursus) beginnen. Dat geld moet hij uiteraard terugbetalen. Ik hoop juist dat hij dan ook met regen en wind te maken krijgt, want hij is van plan om het hele jaar door te gaan rijden. Net als zijn vader overigens.

Dus ga nu lessen. Maar koop pas een motor als je je rijbewijs hebt. Je kan dan zelf bepalen of de motor die je wil kopen wat voor je is of niet.

Succes met lessen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan