Vraagje aan de dames

monica

MF veteraan
15 nov 2003
1.014
0
den-haag/the suburbs
Hoe zijn jullie enthousiast geworden voor het motorrijden?

Ikzelf ben aangestoken door het meerijden (achterop) met mijn man,en toen die bij een motorclub (het MBT) aansloot werd het pas echt leuk!

Ben zelf nog steeds van plan om het rijbewijs te halen, voorlopig zit ik nog in de wannabee hoek '(

Ben benieuwd naar jullie verhalen,

greetzzz
 
hahahaha,...is eigenlijk ook bij mij de reden waarom ik dat papiertje wil halen,....wil ook niet meer achterop,.wil zelf doen! :]

Maar alles op zijn tijd,.tis behoorlijk duur hier in de randstad.


greetzzz
 
Ik riep al heel lang dat ik wilde gaan motorrijden, maar het kwam er nooit van. Totdat mijn vriend zijn eerste motor kreeg, eerst nog even achterop gezeten, maar dat had ik al gauw bekeken.
 
Heb het altijd al geile dingen gevonden en het leek me gewoon helemaal het einde om op zo'n snel 2-wielig apart geval te rijden. Lekker vrij op de motor dacht ik altijd... Vooral na op een brommertje gereden te hebben wist ik dat het echt wat voor mij zou zijn. Het klinkt misschien raar, maar ik had nog nooit op een motor gezeten! Toen ik eindelijk geld had om te gaan lessen ben ik begonnen en werd ik meteen smoor verliefd op het rijden!
Ben ook niet meer te stoppen... *)
 
Ik zat eerst achterop een kreidler :X
Later achterop een CB400, een CB550, een GPZ500, een Interceptor, een FZ750Genesis, en een YZF 750R....
En ik vond het allemaal prachtig. :]
Maar zelf rijden is toch wel heel wat anders :} , al zou ik zo nog weer eens achterop gaan hoor, zolang je de berijder maar vertrouwt! *D
Maar ik heb er nooit spijt van gehad dat ik heb leren motorrijden!!!
En het gevoel dat mijn motor echt van mij alleen is.... ;)
 
Toen ik 7 jaar oud was stond ik met me pa en ma op een camping aan de duitse eifel. Daar zijn we in contact gekomen met 2 mensen uit Lemmer die jawel, motor reden. Ik vond dat echt super interessant en was dan ook iedere dag bij hun motor te vinden. Vond het geweldig die verhalen te horen over het rijden ( ken je nagaan met 7 jaar al *D )

Toen we eenmaal in nederland waren hebben we contact gehouden en toen ik 10 jaar was ben ik voor het eerst een stukkie mee wezen rijden achterop. We gingen niet veel harder als 80 maar ik vond het geweldig :] . Toen ik ouder werd begon ik sportmotoren helemaal geweldig te vinden, maar dat werd fijn tegen gewerkt door me ouders.

En toen leerde ik Fer kennen en sinds dien is het "motor"gevoel weer helemaal gaan leven bij mij. En na 1.5 jaar achterop zitten hoop ik binnenkort af te mogen rijden en dan de wegen onveilig te maken met me eigen GPZ je! :] :] :]
 
hmm..
1x achterop geweest en daarna was ik al helemaal verslaafd, moest alleen nog 3jaar wachten voor ik zelf mocht rijden dus in die tussentijd heel veel achterop gezeten en het met een 'minimotertje' (brommer) moeten doen :)
 
Ik had voor ik the_bladerunner leerde kennen niet zoveel met motoren. Na een twee maanden achterop te hebben gezeten dacht ik dat wil ik ook. Ik ben toen met lessen begonnen en afgelopen donderdag mocht ik het roze papiertje in ontvangst nemen. Ik heb gisteren een proefrit gemaak op een suzuki GSX600F. Maar kijk toch nog even verder.

Groetjes :]
 
Laatst bewerkt:
Een kleine 20 jaar geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald, gewoon omdat het me helemaal geweldig leek. Eigenlijk vond ik het ook wel een beetje stoer, er waren niet zo veel motorrijdende vrouwen in die tijd. Een half jaartje later had ik mijn eerste motor. Ik was inmiddels verhuisd en het virus werd stevig aangewakkerd door een aantal nieuwe, motorrijdende collega's. Tussendoor heb ik een heel aantal jaren niet gereden maar oude liefde roest niet! :]
 
Toen ik een klein meisje was boeide motoren mij al, als ik in de winkel van mijn ouders stond en er kwam een motor aan dan kon ik horen welk merk het was.
Niet zo moeilijk in die tijd, want er waren maar een paar merken die je zag. Ik herkende Harley Davidson en BMW.
Omdat ik geboren ben met een een handicap aan mijn handen wat Camptodactylie heet en last heb/had van spierverkortingen in mijn lichaam, was alles wat ik wilde doen onzeker en wilde ik dingen uitproberen om te kijken of ik het kon.
Fietsen met handremmen vond ik erg stoer, maar ja, dat ging niet. Ik heb me op 8 jarige leeftijd voorgenomen dat als ik door middel van operaties aan mijn handen, bij de remmen van de fiets kon, ik ook kon motorrijden!

Jaren later en 12 operaties aan mijn rechterhand verder, was het dan zo ver. Motorrijles!
Ik heb er wat langer over gedaan dan anderen, omdat ik nog regelmatig geopereerd moest worden, maar het is me gelukt!
Ik 1996 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald.
 
Heb mijn hele leven al gezegd dat ik motor zou gaan rijden, alleen, je kent het wel, blabla, smoesjes genoeg. Ben altijd wel enorm gefascineerd geweest door motoren en stoerheid ervan ;) Zocht de motoren wanneer het kon op, om even te kwijlen :9~

Tja en dan ontmoet je je vriend, die heeft een motor, je gaat eens achterop, je vindt het leuk en spannend, je gaat nog eens achterop, je probeert eens wat uit op een parkeerterrein en besluit om nu dan EINDELIJK maar eens je A-tje te halen... :}

Sindsdien zijn motor overgenomen en later een Div 900 gekocht. Ben er nog steeds blij mee *D

en oh ja, dat is nu ruim anderhalf jaar geleden en toen was ik net 34. Midlife crisis: who knows???

[edit]verkeerde leeftijd getypt[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Toen ik 48 werd wilde ik een neiuwe wending aan mijn leven geven, gooide mijn haar los en nam rijlessen. Toen ik 53 werd ben ik geslaagd en gooide mijn haar nog eens los en kocht een Dragster 650. Lekker naar zandvoort in de zomer!
 
Sorry hoor, zondagochtend he.. Ik was het fietsen zat en wilde iets snels en flexibels om mee over de wereld te reizen. Toen ben ik gaan zoeken en kijken. Brommers zijn beperkt tot de fietspaden en te langzaam t.o.v. auto's. Ik wilde ontschendbaar zijn. Ben gaan sparen, eerst een CB550F gekocht en later een GN250 (ivm 25kW beperking) toen ik 18 werd heb ik afgereden en ben eermee op vakantie gegaan waarmee bleek dat het motorrijden in het diepst van m'n ziel zit. Het is niet echt genetisch bepaald geweest, ouders/broers rijden niet (alhoewel ik die verloren oom die Le Mans heeft gereden weleens wil ontmoeten). Kocht daarna een SV omdat ik daarmee wat langer achter elkaar kon rijden/ verder komen zonder dat de ééncilinder (die de GN is) wegkookt. Inmiddels heb ik mijn kerel en nu leer ik pas echt wat motorrijden over wereldpaden is; ik rijd nu (ook) KTM Adventure! Met Karin, Nico en Ro in het Westelijk Havengebied. Superrrr!!
 
Ik wil trouwens nog wel bloemschikcursussen gaan geven.. in het Westelijk Havengebied. Maar daarover later meer.
full
 
Toen ik 18 was wilde ik al een motor, maar ik studeerde toen en had er gewoon geen geld voor.
Mijn leven draaide een andere richting uit, met auto voor mijn beroep maar ik keek wel nog naar de motors.

Nu, na vele jaren ontmoette ik enkele mensen die een motor hadden en ik mocht mee als duo.
Verkocht !

En nu zelf :]

Geen rijbewijs moeten halen, wanwege het "Belg" zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan