+Vraagje aan Knuukel

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Hoi Knukkel,
Rijdt jij puntjes of electronisch?Indien electrisch welk merk en ben je hier tevreden over.Ga denk ik switchen naar electronisch daar ik via rustigere vevroegingscurves mijn motor iets minder pingelgevoelig wil maken.
 
Hey Alf,

Ik rij op een '79 er en die hadden elektronische ontsteking met een mechanische vervroeger. Ik rij nu gewoon met stock materiaal. De vervroeger is 1x kapot gegaan (gaatjes van de gewichtjes uitgelubberd) en verder nooit problemen gehad.
Als het ooit kapot gaat (en dat gebeurt), dan zet ik er denk ik een Cabins setje van HD Hutten in. Is niet op persoonlijke ervaring gebaseerd, maar hoor er wel goede verhalen over...
Bonkt je jouwe bij lage toeren?
 
Ik rij nu al een paar jaar met de cabins.Verschil zit hem in de vervroeger.Maar je blijft met de puntjes slijtage zitten.Hij bokt miet extreem bij lage toeren maar in de 4 is 50 wel de limiet .Daaronder begint ie te bonken.
 
Ik rij nu al een paar jaar met de cabins.Verschil zit hem in de vervroeger.Maar je blijft met de puntjes slijtage zitten.Hij bokt miet extreem bij lage toeren maar in de 4 is 50 wel de limiet .Daaronder begint ie te bonken.
maar het is de vraag of dit aan de ontsteking ligt toch ?
 
Vlak nadat ik de vervroeger had vervangen pakte hij toerenwisselingen erg slecht op. Na een tijdje ging het een stuk beter (ingesleten?), maar ik vind de oplossing met de gewichten niet zo elegant. Maar ik geen puntjes die slijten en dat is wel weer rielekst :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan