pth
Die hard MF'er
- 13 jan 2006
- 314
- 5
Hoe wordt er gewerkt in een werkplaats van een motorzaak?
Ik ben bezig met onderhoud aan mijn cbr600f uit 1999, en volgens de zaak waar ik hem kocht is hij daar altijd in onderhoud geweest. De reden voor mijn vraag...
Ik moest de achterbrug verwijderen om nieuwe tandwielen en ketting te plaatsen, dit kwam nogal precies en ik heb alles volgens het wph gedaan en dus speciaal gereedschap gekocht cq gemaakt. Nu was op de afstand bus de laatste 2 gangen van het draad samengekepen door een tang (waarschijnlijk om hem los te draaien) en de borgmoer(speciaal gereedschap nodig) was beschadigd, was met een drevel oid op geslagen om hem los cq vast te krijgen. De afstandsbus en borg moer zijn dus nooit op moment gezet wat in het wph heel duidelijk op gewezen word om je aan de instructies te houden.
Ik heb meer kleine dingen bij verschillende motorzaken meegemaakt waarvan ik vind dat dat niet door de beugel kan.....we rijden op 2 wielen met veel pk`s daar mag je dus niet maar wat aanrotzooien.
Is dit toeval of werkt men in de werkplaats niet volgens de instucties van de fabriekant?
Ik ben bezig met onderhoud aan mijn cbr600f uit 1999, en volgens de zaak waar ik hem kocht is hij daar altijd in onderhoud geweest. De reden voor mijn vraag...
Ik moest de achterbrug verwijderen om nieuwe tandwielen en ketting te plaatsen, dit kwam nogal precies en ik heb alles volgens het wph gedaan en dus speciaal gereedschap gekocht cq gemaakt. Nu was op de afstand bus de laatste 2 gangen van het draad samengekepen door een tang (waarschijnlijk om hem los te draaien) en de borgmoer(speciaal gereedschap nodig) was beschadigd, was met een drevel oid op geslagen om hem los cq vast te krijgen. De afstandsbus en borg moer zijn dus nooit op moment gezet wat in het wph heel duidelijk op gewezen word om je aan de instructies te houden.
Ik heb meer kleine dingen bij verschillende motorzaken meegemaakt waarvan ik vind dat dat niet door de beugel kan.....we rijden op 2 wielen met veel pk`s daar mag je dus niet maar wat aanrotzooien.
Is dit toeval of werkt men in de werkplaats niet volgens de instucties van de fabriekant?
Laatst bewerkt: