Vraagje aanschaf motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

sven1506

Die hard MF'er
15 aug 2019
431
329
Puttershoek
Beste iedereen,

Ik houd al lang de markt een beetje in de gaten om mijzelf te orienteren en om ook op die manier er achter te komen wat nou normale prijzen zijn voor bepaalde modellen. Nu is er gisteren een motor online gekomen waarvan ik echt het idee heb dat het een zeer net exemplaar is voor een goede prijs. Echter zit ik dan met het probleem dat als ik hem koop dat ik hem niet kan verzekeren? Het is namelijk een motor met 72kw en ik mag pas na juni op een zware motor rijden (code 80). Is het een mogelijkheid om hem na aanschaf te schorsen en dan in juni pas te verzekeren? Ik vroeg me af of iemand van jullie in een soortgelijke situatie heeft gezeten en wat jullie toen hebben gedaan of aan zouden raden.

Alvast bedankt!
 
Beste iedereen,

Ik houd al lang de markt een beetje in de gaten om mijzelf te orienteren en om ook op die manier er achter te komen wat nou normale prijzen zijn voor bepaalde modellen. Nu is er gisteren een motor online gekomen waarvan ik echt het idee heb dat het een zeer net exemplaar is voor een goede prijs. Echter zit ik dan met het probleem dat als ik hem koop dat ik hem niet kan verzekeren? Het is namelijk een motor met 72kw en ik mag pas na juni op een zware motor rijden (code 80). Is het een mogelijkheid om hem na aanschaf te schorsen en dan in juni pas te verzekeren? Ik vroeg me af of iemand van jullie in een soortgelijke situatie heeft gezeten en wat jullie toen hebben gedaan of aan zouden raden.

Alvast bedankt!
Je kunt hem meteen schorsen met overschrijven, maar verzekeren kan ook gewoon hoor. Je mag er dan alleen niet op rijden.
 
Wat Clank zegt. Een rijbewijs is niet nodig om een motor te kunnen verzekeren. Alleen om er op te mogen rijden wel.

Direct schorsen kan ook, maar dan zul je hem dus met een trailer ofzo op moeten halen of laten bezorgen. Denk er wel aan dat hij dan ook niet verzekerd is tegen diefstal en dergelijke.
 
Kopen, kleine aanbetaling doen en pas ophalen als je erop mag rijden geen optie? Zo heb ik het geregeld met de dealer. Gaat dan wel om een nieuwe motor, weet niet of dat nog verschil maakt in hoeverre een verkoper dit zo wil doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan