Vraagje Dilligence MKI zijspan

Birdieke

MF'er
20 jun 2009
38
0
Bredene
Hoy
Ben nieuw op dit forum en stel dan ook meteen de vraag betreffende een Dilligence MKI zijspan (voorheen Polyfay),ik heb dit bakkie tweedehands op de kop kunnen tikken maar het is niet geremd . Nu stel ik de vraag ,wie weet welke wielnaaf eronder zit zodat ik eventueel een schijfrem en remklauw zou kunnen monteren,op de bevestigingsplaat-wielnaaf -chassis is reeds een voorziening opgelast voor een remklauw ,maar welke.Iemand op de hoogte,laat mij dan graag iets weten.Alvast bedankt
Groetjes
Birdieke
full
 
Dat zou ik zo niet weten. Maar dat kan je vast zien als je het wiel er af haalt.

Je mag blij zijn dat jou bak dat foeilelijke opel corsa achterlicht niet heeft...
 
Ja,ik heb het wiel er afgedaan,maar daar sta ik nog niet verder mee,ga binnenkort eens een foto van de wielnaaf op deze topic plaatsen,kwestie van dat achterlicht ,dat was nog ten tijde dat Koen Flameng uit Hoevenen- Belgie constructeur was van Dilligence voor dat het in handen ging van Verstegen Motors(die beantwoord geen mails en aangezien ik slechthorend ben kan ik geen telefonisch onderhoud hebben met Verstegen kwestie van mijn vraag.
 
hoi, welkom,
Ik denk dat je even op bert111 moet wachten, hij komt van het vlakke land, het Vlaandrenland. Ik ga er van uit dat hij meer weet over polyfay. via google kom ik steeds bij verstegen uit. met franse trefwoorden krijg ik veel advertenties. 1x een vraag over een ruit voor een polyfay op een belgisch forum. ene Eddy post daar dat hij kan helpen met die ruit en post dan zijn mail adres. misschien is het een dealer, dit is zijn E-mail:
motosidedupont(apenstaart)pi.be

meet de steek van de wielbouten eens op. als de steek 100mm is dan heb je vrijwel zeker een duitse (opel,vw) naaf. als je wat anders meet wil ik de steek van mijn renault wel gaan meten. ford heeft weer een afwijkende maat en de Britten ook.
 
Hey
Bedankt voor je reactie,ben ook uit het vlakke vlaanderenland, ja de steek is 100mm mijn inziens is de naaf afkomstig van VW Golf ,ik ga eens een fotoke op deze topic van de wielnaaf plaatsen,bedankt voor de tip aangaande het emailadres,heb in het verleden nog contact gehad met Dupont en zal daar eens mijn licht opsteken.Alvast bedankt
 
Hey
Bedankt voor je reactie,ben ook uit het vlakke vlaanderenland, ja de steek is 100mm mijn inziens is de naaf afkomstig van VW Golf ,ik ga eens een fotoke op deze topic van de wielnaaf plaatsen,bedankt voor de tip aangaande het emailadres,heb in het verleden nog contact gehad met Dupont en zal daar eens mijn licht opsteken.Alvast bedankt

4x 100 is de steek van de Golf III, daar kun je in ieder geval op de sloop (en nieuw) zat voor krijgen
 
4x100 is de steek van alle volkswagens, opel en honda.
ik ben bang dat met deze manier van deductie de naaf er eerst af moet om de lagermaten te achterhalen.
 
4x100 is de steek van alle volkswagens, opel en honda.
ik ben bang dat met deze manier van deductie de naaf er eerst af moet om de lagermaten te achterhalen.

valt wel mee hoor; golf 4 heeft al een andere naaf (5 boutgaten i.p.v 4) dus het is in ieder geval niet alle volkswagens; bij de golf 3 moet je alleen oppassen voor de GTI; die heeft de zelfde naven als de 4 (5 gaten en schijven achter)

Mocht TS een foto hebben van de naaf dan kan ik het direct vergelijken; ik heb tenslotte een golf 3 voor de deur staan hier; is dat ding ook nog eens ergens goed voor
 
is mode tegenwoordig, wielen met 5 bouten. ik weet zeker dat de assen nog steeds met 4 bouten aan de draagarm zitten _O-

ik bedoel met alle volkswagens: polo, jetta, golf, lupo. eigenlijk alles wat er de laatste 30 jaar gemaakt is. niet zozeer op model of bouwjaar. zo strikt moet je het niet nemen.
 
Hallo iedereen
Zoals gezegd plaats ik dan een paar foto's van de wielnaaf en montageplaat,ik sta toch wel verrast van de vlugge reacties die mijn vraag teweeg bracht.Hoop dat het lukt met de foto's
full
 
'Vraagje DILLIGENCE MKI ZIJSPAN' > 'Vraagje Dilligence MKI zijspan'

Hoofdlettergebruik in een topictitel komt erg schreeuwerig over ;)
 
Eerste foto is de montageplaat waarop de wielnaaf gemonteerd word ,bemerk de remklauwbevestiging,hier volgt er nog 1
 
als je eenmaal uitgevonden hebt hoe het ontworpen is zal je weinig moeite hebben een rem te plaatsen, hij is al helemaal voorbereid. de twee kleine gaatjes in je naaf zijn bedoeld om een auto remschijf mee te monteren. ik ben bang dat je toch bij een andere dillicence moet gaan kijken hoe het origineel zit. hoewel je in geval van nood altijd kunt besluiten om zelf iets te bouwen.
 
hoi, welkom,
Ik denk dat je even op bert111 moet wachten, hij komt van het vlakke land, het Vlaandrenland. Ik ga er van uit dat hij meer weet over polyfay. via google kom ik steeds bij verstegen uit. met franse trefwoorden krijg ik veel advertenties. 1x een vraag over een ruit voor een polyfay op een belgisch forum. ene Eddy post daar dat hij kan helpen met die ruit en post dan zijn mail adres. misschien is het een dealer, dit is zijn E-mail:
motosidedupont(apenstaart)pi.be

meet de steek van de wielbouten eens op. als de steek 100mm is dan heb je vrijwel zeker een duitse (opel,vw) naaf. als je wat anders meet wil ik de steek van mijn renault wel gaan meten. ford heeft weer een afwijkende maat en de Britten ook.
en hier komt bert111..... _O-
spijtig genoeg weet bert er niet meer van dan er al geschreven is , Koen en konsoorten....maar met de foto's dat hier geplaatst zijn zal het wel loslopen hoor .....

Ps ; van waar ben je ergens Birdieke ??
 
Dag hoenderdenelve
Ik ben van Bredene,het zal inderdaad wel loslopen,ik ben een ouwe zijspanrijder die een paar jaar terug alles opgegeven had (kwestie van zijspanrijden dan ) wegens gezondheidsredenen maar die virus is terug opgeflakkerd zodat ik mij een ouwe boxer (BMW 100RT bj81) heb aangeschaft die ik bezig ben te restaureren en dan een zijspan aanbouwen.Mijn vorige combinaties waren---BMW K75RT-Polyfay GTS full option,stuurde als een trein,een 8 tal jaren mee gereden.BMW K1200LT-Hechard Saphir full option,een puur trekbeest,een negental jaar mee gereden.Let wel ik bouw alles zelf,maar altijd dat eewig remgeklungel kwestie van wat hoort bij wat daar baal ik van.Ga een paar fotokes van mijn vorige combinaties op deze topic plaatsen
full
 
Dag hoenderdenelve
Ik ben van Bredene,het zal inderdaad wel loslopen,ik ben een ouwe zijspanrijder die een paar jaar terug alles opgegeven had (kwestie van zijspanrijden dan ) wegens gezondheidsredenen maar die virus is terug opgeflakkerd zodat ik mij een ouwe boxer (BMW 100RT bj81) heb aangeschaft die ik bezig ben te restaureren en dan een zijspan aanbouwen.Mijn vorige combinaties waren---BMW K75RT-Polyfay GTS full option,stuurde als een trein,een 8 tal jaren mee gereden.BMW K1200LT-Hechard Saphir full option,een puur trekbeest,een negental jaar mee gereden.Let wel ik bouw alles zelf,maar altijd dat eewig remgeklungel kwestie van wat hoort bij wat daar baal ik van.Ga een paar fotokes van mijn vorige combinaties op deze topic plaatsen[afbeelding]
mooie spannen hoor .... :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan