Vraagje GIXXERS

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Ik zit nog te spelen met het idee zelf importeren maar gezien de tijd die dat in beslag neemt ben ik ook een beetje binnen Nederland aan het kijken.

Ik ben de volgende advertenties bijv tegengekomen:

Suzuki GSX-R 750 SRAD
Kleur Zwart/Goud
Bj. 1996 / Km. stand ca. 12.200
Zeer goed (door dealer) onderhouden, bijzonder weinig gelopen.
Ketting, tandwielen en banden z.g.a.n.
Prijs: Euro 6350,--

suzuki gsx 600 r srad blauw/wit bouwjaar 98
10000km sport/orgineel uitlaat
6500euro

Nu mijn vraag :) . Zijn er modellen die je beter niet kan kopen vanwege problemen?
Wat zou jij doen, een 750 van 96 of een 600 van 98.
Ik rij nu een jaar CBR maar ben verslaafd aan wheelies dus eigenlijk wil ik een 750 alleen een 2 jaar nieuwere motor klinkt ook wel lekker ben alleen benieuwd of de rijeigenschappen door het leeftijdsverschil ver uiteen loopt.
 

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.838
0
Misschien heb je wat aan dit topic van mij: www.motor-forum.nl/forum/topic/4976.

De poll is fucked up maar hij kwam ongeveer gelijk uit.
Naar het schijnt zit er qua rijeigenschappen weinig verschil tussen de 600 en 750. Maar 750 op je kuip en een upside down voorvork zien er natuurlijk wel leuk uit :9
(Niet dat dat de reden zou moeten zijn om een 750 te kopen maar toch...)
 

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Ik weet niet of ik een juiste verglijking kan trekken maar ik rij nog wel eens op de '98 Gixxer 750 van mijn broertje en ik heb eens een '00 Gixxer 600 een week mee gehad.

Persoonlijk vind ik ze alle twee geweldig sturen en zien ze er :9~ uit. Ik denk dat ik toch voor de 750 zou gaan ook al is de 600 twee jaar jonger. Maar rij eens een stuk op beide machines, dan krijg je een beter beeld en kan je je eigen beslissing nemen.
 

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Einspritz (injectie) heeft de 600 pas vanaf '00 dacht ik. De 750 vanaf '98. Maakt dus wat dat betreft weinig uit.

Pas weer op een 600 gereden, maar ik vind het wel moeilijk om te zeggen hoeveel anders ie nou stuurt. Ligt toch ook aan veel andere dingen (banden, afstelling vering etc). Je merkt wel duidelijk dat 't voorwiel (ook in de 2) bij de 750 omhoog komt). Wat me nog het meest opviel was dat er geen spiegels op zaten |( . Zat ik telkens in de berm te kijken ipv de spiegel :P .

Volgens mij maak je in beide gevallen de goeie keus ;) .
 
Laatst bewerkt:

Sniper

MF veteraan
te duur !
ik heb de mijne in Belgie, een eind '99 model met 11.000 km's ,blauw-wit gekocht voor amper 5500 euro...
Toch maar importeren ?

PS ik weet hier bij ons een Yamaha R6, blauw met 1500 km's (dacht ik) 1 jaar oud te koop staan voor rond de 6500 euro (koopje !!! en staat nog in geen enkele krant momenteel, dit is dus exclusief !!!) De eigenaar heeft bang op die motor, daarom kost wat kost buiten dat ding. Hij had BIJNA een bocht gemist.... (pfff...watje!)
 

Mosselman

MF veteraan
5 apr 2002
4.254
0
Noord-Holland
te duur !
ik heb de mijne in Belgie, een eind '99 model met 11.000 km's ,blauw-wit gekocht voor amper 5500 euro...
Toch maar importeren ?

PS ik weet hier bij ons een Yamaha R6, blauw met 1500 km's (dacht ik) 1 jaar oud te koop staan voor rond de 6500 euro (koopje !!! en staat nog in geen enkele krant momenteel, dit is dus exclusief !!!) De eigenaar heeft bang op die motor, daarom kost wat kost buiten dat ding. Hij had BIJNA een bocht gemist.... (pfff...watje!)

Belgie kent geen BPM !!!!!
 

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Tja dat wordt dus de afweging tussen importeren of snel rijden!
Heb ook geen zin om de zomer zonder motor door te gaan.

Die 6500 euro's wordt denk ik een beetje te gek voor me. Daar komt dan nog eens iets van 800 euro BPM over (even een gokje). En 1500 km dan komt er dus ook nog BTW bij ;) .
 

Sniper

MF veteraan
Tja dat wordt dus de afweging tussen importeren of snel rijden!
Heb ook geen zin om de zomer zonder motor door te gaan.

Die 6500 euro's wordt denk ik een beetje te gek voor me. Daar komt dan nog eens iets van 800 euro BPM over (even een gokje).
BPM ??? euh wasda?

En zelfs met die 800 euro erbijgeteld, ga hem eens goedkoper zoeken in NL .... vergeet het maar :z
 

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Was nog even een edit maar met zo weinig km's betaal je dus en BPM en BTW.
Daarnaast gaat het me dus om de tijd die er in gaat zitten maar als je nog wat leuks weet vind ik dat natuurlijk helemaal niet erg om te horen! :)
 

Unstable

MF veteraan
5 jun 2001
1.864
0
Mijn fiets..:)
www.quickzilver.nl
die 1500 km die erop staan zijn voor de keuring wel te omzeilen HOOR, er zijn bepaalde iemanden hier op het forum die daar ervaring mee hebben :+

Enne, er zijn trouwens ook hele goede dealers die je graag helpen met importeren, of je aanwijzingen willen geven hoe het beste te doen.
(bruggeman motoren bv.)
 

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
7.110
70
Ergens in Zuid-Holland
die 1500 km die erop staan zijn voor de keuring wel te omzeilen HOOR, er zijn bepaalde iemanden hier op het forum die daar ervaring mee hebben :+
En zijn dat dezelfde personen die veel rijden maar als ze 'm verkopen ineens geen tijd hadden om te rijden? Of je 'm nou terugdraait of verder draait, het werkt hetzelfde...

Enne, zou zoiets kopen, uit Duitsland, jammer voor dat ene maandje, maar scheelt te veel.

 
Laatst bewerkt:

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Wat is ongeveer de nieuw waarde van een GSX R 750 uit 1998? Kan ik eens berekenen waar de BPM op komt :) .

Edit: en van een 600 van rond 2000?
 
Laatst bewerkt:

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
Die eerste bouwjaar modellen van Suzuki zijn niet al te best. Dus de 1996 750 en 1997 600 moet je niet kopen. Ook de 2000 750 heeft problemen, en de eerste serie injectie 600's heeft ook problemen (klepschotels breken).

De 1996/750 heeft problemen met de drijfstangen.
De 1997/600 is een afgeraffelde fiets, diverse items ontbreken of zijn niet goed geconstrueerd die op het 98 model wel goed zijn. De 600 is trouwens nagenoeg ongewijzigd gebleven van 1998 t/m 2000. Er is alleen iets geklooid aan de carburatie om meer top vermogen te krijgen bij gelijkblijvend middengebied, maar dat is niet al te schokkend gelukt.
Lekker fietsje hoor die 98 GSX-R600. Je moet er wel een K&N of BMC luchtfilter in doen en de Dynojet of Factory carburateur kit in doen. Loopt toch wel veel beter.

http://www.factorypro.com
http://www.dynojet.com

Ik maak trouwens vervroegings plaatjes voor de GSX-R600/750, loopt ie toch wel een stuk better op. Kost 20 Euro. (Factory vraagt US$60)
Te maken in +2, +3, +4 graden. +2 graden is genoeg.
 

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
John het is altijd een genot om jouw reacties te lezen :) .
Bedankt voor de reactie, denk dat het dan inderdaad een '98 600 wordt.

Wat doen die vervroegings plaatjes dan precies? Iets met de ontsteking of iets dergelijks?

Vandaag maar weer eens de verzekering gebeld omdat de expert die er woensdag zou zijn nog steeds niet is geweest. Blijkt dat ze geen datum hadden ingevuld en nu komt hij dus dinsdag :( .
Vrijdag kan ik dan bellen hoe het verder afgehandeld wordt en hoe snel ik geld zie. Hoop dat ik ze een beetje op kan jagen.
 

The Rookie

Die hard MF'er
30 nov 2001
402
0
44
...
Vandaag maar weer eens de verzekering gebeld omdat de expert die er woensdag zou zijn nog steeds niet is geweest. Blijkt dat ze geen datum hadden ingevuld en nu komt hij dus dinsdag :( .
Vrijdag kan ik dan bellen hoe het verder afgehandeld wordt en hoe snel ik geld zie. Hoop dat ik ze een beetje op kan jagen.
Ik hoop dat het bij jou sneller verloopt dan bij mij. Is bij mij nu ruim 5 weken geleden en ik weet officieel nog steeds niet welk bedrag nu precies uitgekeerd wordt. :j :j
 

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
Vervroegingsplaatjes, kijk eens op:

http://www.factorypro.com/tech/rtr-suz-37%20install.html

De SRAD Suzuki's reageren goed op de ontsteking iets vroeger zetten. Waarom de ontsteking vanuit de fabriek iets te laat staat? Geen idee, zal wel met emissie en geluids eisen te maken hebben.

Oh ja, zet een double-bubble ruitje op deze fiets, ziet er niet uit maar rijdt wel veel comfortabeler (en harder trouwens ook). Bij HOP motorsport voor 60 Euro (of zo iets).

http://www.hopmotorsport.com/

john.
 

GSX-Radical

MF'er
28 mei 2002
164
0
te duur !
ik heb de mijne in Belgie, een eind '99 model met 11.000 km's ,blauw-wit gekocht voor amper 5500 euro...
Toch maar importeren ?

PS ik weet hier bij ons een Yamaha R6, blauw met 1500 km's (dacht ik) 1 jaar oud te koop staan voor rond de 6500 euro (koopje !!! en staat nog in geen enkele krant momenteel, dit is dus exclusief !!!) De eigenaar heeft bang op die motor, daarom kost wat kost buiten dat ding. Hij had BIJNA een bocht gemist.... (pfff...watje!)

Hé Sniper, Heb je misschien een Belgische website voor me waar (particuliere) motoren aangeboden worden??
Ik hab mijn vorige Gixxer uit Deutschland, maar Belgie klinkt ineens ook héél aantrekkelijk... :9~
 

Sniper

MF veteraan