Vraagje GIXXERS

Problemen met de eerste injectie uitvoering van de GSXR600??. Dat moet dus de uitvoering 2001 zijn ( geen srad dus ). Laat ik nu zo'n ding hebben en van niets weten. Geen terugroepakties o.i.d.????
Hoe kom je aan deze informatie.......of doelde je op de eerste injectie-uitvoering van de 750
( SRAD ) want daar heb ik wel eens iets van gehoord met problemen. Ik word ineens een beetje nerveus :?
 
Ik maak trouwens vervroegings plaatjes voor de GSX-R600/750, loopt ie toch wel een stuk better op. Kost 20 Euro. (Factory vraagt US$60)
Te maken in +2, +3, +4 graden. +2 graden is genoeg.

Zelf knoeien (buiten onderhoud) doe ik niet graag aan m'n gixxer... stel dat ik hem niet meer aan de praat krijg achteraf.
En je zegt dat hij beter loopt...in welk opzicht juist? Of is het niet aan te raden op mijn gixxer600 van '99?
 
"Problemen met de eerste injectie uitvoering van de GSXR600"

De klepveerschotels van de eerste serie 2001 600's zijn niet goed. Daar kunnen scheurtjes in optreden waardoor de veerschotel breekt.

Zie:
http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/dec00/keeper.htm

Er is nog een probleem, de bout in de centrum van de schakelwals loopt eruit. Deze is niet geborgt en zou dat wel moeten zijn. Ik kan de i-link even niet meer vinden.

Trouwens, het feit dat er geen terugroep actie is wil nog niet zeggen dat er niets mis is. Fabrikanten halen alleen voertuigen terug als er problemen met de veiligheid zijn, en dus niet als er kwaliteits problemen zijn.
 
Bedankt! :}

Ben benieuwd of ik de rit naar Assen haal met een dergelijk gebrekkige motor ;)

Gelukkig ontstond de schade onder zware belasting tijdens langeduur races, maar ja je weet maar nooit. Laat ik er maar niet om vragen.
 
ff off-topic vraagje...

Wat heeft de km-stand met de BPM of BTW te maken?
Meer kilometers minder BPM?
Meer accesoires meer BPM?

plz explain...
 
Tja mooie motor maar die waar ik voor ga kijken heeft ongeveer dezelfde km stand en is dik 1000 euro goedkoper, maar dat is dan ook een 600.

eeuhhh, voor die 1000 euro kocht ik dus echt wel die 750 hé...

Ik heb een 750 en een 600, maar als je die naast elkaar zet zitten er veel verschillen in. De 750 is zowiezo veel stabieler in de bochten.. heel belangrijk vind ik de remmen, de 750 heeft 6 remzuigers en de 600 maar 4, dat verschil merk je goed... ook heeft de 750 een stuurdemper, deze maakt het sturen wel prettigger... en als ik over het vermogens verschil praat.. pfft... net of de 600 stil staat.. die 750 doe je dus gewoon op het gas op het achterwiel, terwijl ik met die 600 een partij zit te kloten om hem op 1 wiel te krijgen, moet ik de koppeling gebruiken, dus: slijtage koppelingsplaten, ketting, tandwielen... en dat om een wheelie te trekken?

nee, ik wist het wel... de 750... duidelijk mijn voorkeur... 2 totaal verschillende fietsen.. mag je niet met elkaar vergelijken... ik zou zeggen ga eerst test rijden op beide fietsen... dan pas kun je beslissen... het is een hoop geld, voor beide fietsen.. dus maak nu een goede keuze.. en heb geen spijt achteraf ;)

Dus, 750 :}
 
Tja wat kan ik daar nog tegen in brengen?

Moet inderdaad maar gewoon eens op die 750 gaan rijden.
 
Tja wat kan ik daar nog tegen in brengen?

Moet inderdaad maar gewoon eens op die 750 gaan rijden.

Precies, als je nu gewoon dagje naar Nunspeet komt, rijdt je even proef op de motor die hier te koop staat.. en dan rijd je daarna even op de gsx-r 600 uit 2000 (sgrad) van mij... dan weet je ook waar je over praat ;)

Dus ik zou zeggen regel ff afspraakje met WheelieKing :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan