vraagje honda 350 four (lekkage carburateur)

iwan 20

Rookie
3 jul 2006
10
0
harderwijk
Hoi,

Nog even een vraagje,de benzine loopt door overloopslang eruit.
De vlotterkamer heb ik losgedraaid,de vlotter bestaat uit twee delen ,verbonden met een scharniertje.Midden tussen de vlotterdelen drukt ook een deel van dit scharniertje tegen iets wat uit de carburateur komt,wat de vlotter tegenhoud om vrij naar boven te komen.
IS dit de sproeier,zoniet wat is het dan?
Moet ik losdraaien en schoonmaken??

Bedankt maar weer,doei.
 
Er kan rotzooi tussen zitten maar het naaldje kan ook stroef lopen als er een kras of putje in het vlakje zit waarmee het omhoog wordt geduwd. Het bovenste puntje van de naald moet als de vlotter omhoog komt een gaatje van de benzinetoevoer afsluiten. Als het naaldje verbogen is of het puntje onzuiver (vooral als daar, bij sommige typen, een rubber/plastic tipje op zit) dan kan dat gedonder geven in de vorm van niet-sluiten =verzuipen of niet (tijdig) opengaan =tegenhouden/afslaan/arm mengsel door klemmen/kleven, soms afwisselend op 1 rit. Naaldje liefst bekijken onder een sterk vergrootglas.
 
Sproeier(s) zit(ten) op een andere plek; ff minder interessant voor dit moment, lijkt mij, want het vlotter-naaldje moet een redelijk stukje heel makkelijk met de vlotter op/neer kunnen en als dat niet lekker werkt gaat niet veel meer goed.

Heel VOORZICHTIG losnemen zonder iets te krassen of te verbuigen; erg gevoelige overbrenging.

Edit: ik denk dat je een tekening van de carburateur nodig hebt. Op Net zie ik onvoldoende specs van de 350f machine. Kijk eens naar merk en type/nummers op de carburateur zelf (en post dat hier) want daarmee kan waarschijnlijk wel op Net een mooie tekening worden opgespoord, met alles wat er in/aan die carb zit.
 
Laatst bewerkt:
Het zou kunnen zijn dat boven die naald een ingeschroefd deeltje is losgekomen en zover gedaald dat het naaldje daarop geblokkeerd staat.
Tekening van de carb is er echt bij nodig om uit te vinden hoe het in elkaar zit.
 
hoi,
De motor is een Honda 350 four van 1974 ,het zijn 4 carburateurs op een rij.
Op de zijkant van de carburateur staat kei-hin Japan en op de bevestigingsklem staat nummer 63.
Hopelijk kun je hier iets mee!!!!!

Super dat je voor me wil kijken,kom hier zelf niet zo goed uit allemaal.
 
Hierbij een scan uit het Clymer service- en reparatiehandboek dat ik nog van de CB350F heb. Misschien heb je er iets aan.
large.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan