Vraagje ivm carburators Trophy 1200

IceCube

MF'er
8 dec 2004
169
1
Maldegem
Hey M-F-ers,

net was ik de aansluiting van mijn Scottoiler aan het herstellen. Vacuum aansluiting was gescheurd en er kwam geen drupje meer uit :)

Nu zag ik bij het rondkijken dat er op het vacuumpijpje van de tweede carburator van links te beginnen geen dopje meer zat. Ik dacht, moet daar nog iets op, slangetje of zo? Niks te vinden. Als de motor draait voel je echt het vacuum-effect als je je vinger erop legt.
Ik checkte nog eens de andere vacuum-pijpjes.
Van links naar rechts. (als je erop zit)

1ste carburator: Aansluiting Scottoiler op vacuum-pijpje
2de carburator: open vacuum-pijpje
3de carburator: slangetje op vacuum-pijpje
4de carburator: gesloten (met een rubber dopje) vacuum-pijpje

Hoort dit zo of ben ik onderweg iets verloren :)

Laat iets weten, thx
 
Laatst bewerkt:
Heeft je Trophy een benzinekraan en loopt het slangetje van carb. 3 daar naar toe? Maw heeft dat slangetje een functie? Dan kan het haast niet anders dan dat je iets verloren bent op carb 2. Niks gemerkt qua motorprestaties?
 
Hey,

de trophy heeft idd een benzinekraan (on, res en PRI zijn de standen) Ik dacht dat dit werkt op basis van het vacuum-principe dat die open gaat als ik de motor start. (wss bij PRI loopt de peut gewoon door) Dan zou het logisch zijn dat het slangetje op carburateur 3 naar de benzinekraan loopt op deze te openen wanneer de motor start.

Buiten wat niezen en puffen van de motor is er geen verlies van prestaties. Dat niezen/terugslaan en puffen zou komen doordat er wat gum in de carburateurs zit. Heb er al een busje cleaner doorgejaagd en toen was het ff beter. Nu is het echter terug.
Zou het kunnen dat vuil aangezogen wordt door het open vacuum-pijpje? En dat dit vuil dan voor het puffen en niezen zorgt?

alvast bedankt!
 
ok, duidelijk dus :)

zal wel ergens een dopje vinden dat past vermoed ik :)
vond het alleen raar dat er niets opzat.
Het andere dopje dat afgesloten is was idd een rubberdopje maar met nog een spanclipje op. Ik dacht dat die er toch niet zo makkelijk afkwamen. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan