Cornholio
MF'er
hey,
Mijn cb verbruikte heel veel olie,
als ik hem pas had bijgevuld viel het goed op dat er olie tussen de cilinderkop en de cilinder uitkwam aan de voorkant.
Ik heb dus een nieuwe koppakking gekocht om de oude te vervangen.
Toen ik de bouten er aan het uithalen was is me iets opgevallen,
aan één bout zit onderaan een stukje rubber, aan de bout die er 'achter' zit, zit nog een restje van wat rubber. Of er op de overige 6 bouten ooit een rubbertje gezeten heeft weet ik niet (op de 4 buitenste denk ik toch al zeker niet).
Mijn vraag is nu of dit rubbertje iets te maken zou kunnen hebben met olieverlies,
en of ik dus best de hele cilinder demonteer en nieuwe rubbertje(s) gebruik,
of moet ik me hier geen zorgen over maken?
fototje; het linkse rode vakje is de bout met het goede rubbertje,
het rechts vakje is de bout waar zeker ooit eentje gezeten heeft.
(het betreft dus de bouten aan de binnenkant van de linkse cilinder)
Mijn cb verbruikte heel veel olie,
als ik hem pas had bijgevuld viel het goed op dat er olie tussen de cilinderkop en de cilinder uitkwam aan de voorkant.
Ik heb dus een nieuwe koppakking gekocht om de oude te vervangen.
Toen ik de bouten er aan het uithalen was is me iets opgevallen,
aan één bout zit onderaan een stukje rubber, aan de bout die er 'achter' zit, zit nog een restje van wat rubber. Of er op de overige 6 bouten ooit een rubbertje gezeten heeft weet ik niet (op de 4 buitenste denk ik toch al zeker niet).
Mijn vraag is nu of dit rubbertje iets te maken zou kunnen hebben met olieverlies,
en of ik dus best de hele cilinder demonteer en nieuwe rubbertje(s) gebruik,
of moet ik me hier geen zorgen over maken?
fototje; het linkse rode vakje is de bout met het goede rubbertje,
het rechts vakje is de bout waar zeker ooit eentje gezeten heeft.
(het betreft dus de bouten aan de binnenkant van de linkse cilinder)