Vraagje ivm Papieren van motorfiets

Reynsj

MF'er
6 aug 2010
181
0
Gent / Antwerpen
Hey,

Ik ben een Belg (joepie) die van plan is een restauratie projectje te kopen alleen heeft de verkoper enkel het inschrijvingsbewijs van de motor.

Is het mogelijk de motorfiets terug regelementair te krijgen en wat moet ik doen?

Nogmaal ik ben Belg en koop een Belgische motorfiets dus ik weet niet of er een andere wetgeving is in Nederland...

Enkel inschrijvingsbewijs is aanwezig...

Groeten,
Jasper
 
Ik wil me informeren over het feit dat de motor enkel in bezit is van een inschrijvingsbewijs...
Kan de motor worden ingeschreven enkel met dat document...
 
Ik denk dat je het overschrijvingsbewijs bedoelt, het vroegere deel 3. Een compleet kentekenbewis is absoluut noodzakelijk voor het overschrijven van de motor. Waarom vraagt de eigenaar niet gewoon een vervangend kentekenbewijs aan? Je kunt dat gewoon online doen bij de RDW en het kost 31 euro. Als je het doet op ma-vrij voor 17:00 uur, heb je het kentekenbewijs normaalgesproken binnen twee werkdagen in huis. Kijk op de site van het RDW voor meer informatie.

Overigens, als jij Belg bent, zal de motor ook geëxporteerd moeten worden en wordt het kenteken uitgeschreven uit het Nederlandse register.
 
Ah, je hebt gelijk. Ik dacht dat hij een NL motor wilde kopen. De vraag over wetgeving in NL zette mij even op het verkeerde been.


Kom op, Belgen, help TS eens aan het juiste antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Als hij nu reeds in Belgie ingeschreven is,is dat geen probleem. :)
Een duplicaat van een gelijkvormigheidsattest kun je altijd aanvragen bij de invoerder,maar daar vraagt nooit iemand naar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan