Vraagje kleding versus vulstukken..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Even een vraagje.

In mijn leren jas en broek zit een netten binnenvoering met daarin zakken (afsluitbaar met klittenband) waar de beschermende vulstukken los kunnen worden gemonteerd of gedemonteerd. Mijn vraag is of deze binnenvoering ook als los vest / broek verkrijgbaar zijn, waar je dan een jas of broek overheen trekt. Of wellicht in een andere vorm.

Al vast bedankt.
 
jawel, maar dat is in het algemeen een motorcross uitvoering en te dik voor onder een normaal passend motorpak.
Er zijn wel rugprotector-vesten, dat zou nog wel moeten passen onder een pak....

(Zo'n onderliggend "net" moet natuurlijk wel stevig genoeg zijn om de berscermde delen op zijn plaats te houden bij een crash, dus iets heel duns kan het niet zijn)
 
Laatst bewerkt:
Ben hier ook wel benieuwd naar, zulke bescherming lijkt me namelijk wel interessant voor in de zomer. Zou je hiermee zelfs in een t-shirtje kunnen rijden, mits je die zo'n "harnas" aan hebt?
 
Het word inderdaad meer voor de cross gebruikt. Denk dat dat ook met comfort etc te maken hebben en impact. Vaste delen vind ik sowieso beter, zoals een rugprotector die niet in je jas zit, maar je zelf omdoet. Zo blijft hij altijd precies op de plek zitten. Dit is met opvul delen wel eens niet het geval.
 
Het hoeft idd geen net te zijn maar ook niet te dik. Net dik genoeg om de beschermstukken op hun plaats te houden. Zo'n crossvest met rugstukken is een beetje overkill gezien ik alleen sjoppert rijd.. :+

Gaat in mijn geval dan vooral om knie-, elleboog-, heup- en eventueel schouderstukken.
 
Uh niet echt.. das, zoals gezegd, een beetje overkill.

Eigenlijk zoek ik dus gewoon een vest met allemaal zakken waar dan de vulstukken naar keuze in kunnen.

Zou dan toch de losse onderdelen zoals knie/scheen bescherms pakken, zodat je deze zelf aan je lijf vast kunt maken. De protectie in een 'vest' kan gaan schuiven en dan heeft deze gewoon veel minder effect. + als je wat losse protectie koopt die je zelf aan je lichaam bevestigd kan je er elke jas overheen aan doen die je zou willen.

Sportbike Parts & Accessories | J&P Cycles
 
Daar heb je deels wel gelijk in maar in mijn jas en broek zitten ook gewoon van die zakken en die houden het prima op zijn plaats. Dus een beetje vest zou dat ook moeten kunnen toch..!? Daar kun je dan naar keuze een jas / broek overheen trekken.
 
Ik rij ook met een crossvest onder m'n jack. Ik ben te lui om telkens die rubber bescherming terug in de zakjes te doen en het zit ook nog eens veel beter.

Als je losse delen zoals kniebeschermers met klitteband enzo om gaat doen kan ik je nu al vertellen dat je dat gaat tegenvallen. Omdat die met maar 2 strippen klitteband om je been/ arm zitten gaat dat irriteren.

Ik zou lekker gaan voor losse die in je zakjes passen.
 
Ik heb zelf de Dainese Wave Rugprotector als vest met lange mouwen dus inclusief schouder & elleboogbeschermers (erg comfortabel geweest met 2 ongelukjes, 1 schuiver met koprol achterover en 1x met schouder tegen autobumper tot stilstand gekomen).

Omdat ik nooit zonder rugbeschermer rij, haal ik vaak de beschermers uit de motorjas en draag het Dainese vest eronder. Past prima en zit comfortabel. Als je alleen zo'n gaasvestje draagt met een trui in de zomer en je gaat onderuit ben je alsnog de lul natuurlijk.
Dan kun je beter een doorwaai jasje aan doen met de protectoren eronder of in de jas.

Voor op de benen heb je natuurlijk wel van die crossbeschermers maar daar geldt hetzelfde voor als hierboven.
Voor 90 euro heb je een kevlar verstevigde motorspijkerbroek met CE protectoren van Louis: Highway 1 Denim.
Ding is als zeer goed getest hoewel hij slechts verstevigde vlakken gebruikt.
 
Kleding in de vorm van een netje. Jeugdsentiment, ik moet dan altijd direct hier aan denken
_O- _O-

Ik rij ook met een crossvest onder m'n jack. Ik ben te lui om telkens die rubber bescherming terug in de zakjes te doen en het zit ook nog eens veel beter.

Als je losse delen zoals kniebeschermers met klitteband enzo om gaat doen kan ik je nu al vertellen dat je dat gaat tegenvallen. Omdat die met maar 2 strippen klitteband om je been/ arm zitten gaat dat irriteren.

Ik zou lekker gaan voor losse die in je zakjes passen.

Precies.. :Y

Zoek dus iets zoals dit...

48832_1.jpg


Alleen dan zonder rugstuk...

48832_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik draag meestal een hoody onder mijn motorjas.. dus zo raar is dit nog niet... thanks..!!


EDIT
Reeds eentje besteld... nu nog een lange onderbroek met kniestukken.. :+
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk aan, deze hoody is overigens voorbereid op rugstukken, dus die optie kan idd ook nog.
 
Blij dat mn tip je heeft kunnen helpen :)

Denk dat ik er ook een bestel, maar heb nog geduld en wacht op een aanbieding: mn leren jack is wel erg warm in de zomer als t weer 30+ graden is ;) een vest, evt met windjack erover, lijkt me dan prima.
 
Ben hier ook wel benieuwd naar, zulke bescherming lijkt me namelijk wel interessant voor in de zomer. Zou je hiermee zelfs in een t-shirtje kunnen rijden, mits je die zo'n "harnas" aan hebt?
Ja, een aantal mannen die motogymkhana rijden hebben zo'n cross net/protectie ding en hebben daar in de zomer alleen een t shirtje onder...
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van een van hen.
En reken maar dat zij veelvuldig vallen, dus het werkt zeker :)
 
nu nog een lange onderbroek met kniestukken.. :+
Jij lacht, maar ook die bestaat gewoon ;) zelfs in boxershortvorm.
Laatst werd er nog een showtje in gegeven _O-
Ik zou er in dat geval trouwens wel iets overheen aan trekken hahaha... My god, t zag er niet uit (maar het voldoet wel)
 
Ja, een aantal mannen die motogymkhana rijden hebben zo'n cross net/protectie ding en hebben daar in de zomer alleen een t shirtje onder...
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van een van hen.
En reken maar dat zij veelvuldig vallen, dus het werkt zeker :)
Motogymkhana=lage snelheid.
Lage snelheid= weinig schuifschade= protectoren werken.
Hoge snelheid=weggebruik= veel schuifschade, protectoren schuiven weg of scheuren er af.
 
Motogymkhana=lage snelheid.
Lage snelheid= weinig schuifschade= protectoren werken.
Hoge snelheid=weggebruik= veel schuifschade, protectoren schuiven weg of scheuren er af.

Het vest wat ik linkte is van Kevlar. True, de protectoren kunnen wegschuiven, maar voor verdere schuifschade beschermt het vest zelf voldoende. Protectoren zijn vooral voor impact/valschade, kevlar etc juist voor schuifschade.
 
Het vest wat ik linkte is van Kevlar. True, de protectoren kunnen wegschuiven, maar voor verdere schuifschade beschermt het vest zelf voldoende. Protectoren zijn vooral voor impact/valschade, kevlar etc juist voor schuifschade.
Ik reageerde dan ook niet op jou, maar op Hedcandy, hij sprak over cross net/ protectie.
Cross kledij, bescherming heeft niet de bescherming tegen schuifschade dat je op de openbare weg nodig hebt.
Maar ik denk dat die hoodie nogal omhoogkruipt en de protectie verschuift bij een val. (blote rug en mouwen misschien ook, door de losse pasvorm)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan