Vraagje kleding

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Zijn er eigenlijk motorrijders die verschillende soorten kledij met elkaar combineren ? Ik bedoel een textiel vest bijvoorbeeld met een leren broek of omgekeerd. Of staat dat stom ? Is het ofwel compleet leer of compleet textiel ?

\'t Is misschien weer een domme vraag van me, maar vooraleer ik de grote stap zet, wil ik toch wat zeker zijn van wat ik allemaal nodig heb en wil kopen. M\'n vriendin draait de laatste dagen blijkbaar heel langzaam bij :) en ik hoop misschien tegen het voorjaar maar eens lessen te gaan volgen (hebben plaatstekort in de garage en wil auto niet buiten laten staan tijdens de komende winter, vandaar).
 
Ik had in het begin een gewone spijkerbroek en een textiel jack. Nou dat was de winter. KOOOOUUUUUDDDDD!!!!!
Daarna heeft mijn vader voor mij een ontzettende leren broek en laarzen voor mij gekocht. Omdat hij in zo\'n vreselijke goeie bui was. *D *D
Is hij altijd!
Anywayz, ik dacht toen even na over een betere en andere motorjack. Dit bleek mijn ontzettende Dainese jack te zijn geworden. Pittig prijsje.
Maar totaal het gehele bedrag dubbel en dwars waard.
Nu heb ik van onder naar boven!:
- Rode Race laarzen (moeten trouwens nieuwe sliders op)
- Rode Leren toerbroek van MQP
- Rode Leren race handschoenen.
- Rode Leren race jack van Dainese
- Rode Leren helm (de goedkopere uitvoering van Carl Fogarty)

Ja, maar onthou dat je MQP en Dainese niet aan elkaar kunt ritsen. Ik heb geluk gehad omdat mij moeder mijn rits heeft aangepast.
Dus mijn broek en jack zijn combi geworden. YAY!

Maar ik las dat jij je papiertje nog niet hebt.
Richt je daar maar eerst op en dan de uitrustig pas.
Ik heb ook via mijn rij instructrice een deel van mijn uitrustig aangeschaft, tegen inkoop prijs.

Mocht je binnenkort of wanneer dan ook beginnen met lessen, veel succes ermee.
:)
 
Maar ik las dat jij je papiertje nog niet hebt.
Richt je daar maar eerst op en dan de uitrustig pas.

Als je gaat lessen met deze temperaturen en neerslag is het toch erg fijn als je een pak hebt. Ik heb direct een broek, jas, helm en handschoenen gekocht. Da\'s was toch fijner bij -5 ;) . Heb pas later zomerhandschoenen en broek gekocht.
 
Zelf hou ik het bij een leren combi, als het koud is of regent, doe ik er een regenoveral over. Geeft mij een veilig gevoel, die combi.

Maar voordat je gaat lessen alles al kopen? Vraag me af of dat zo slim is.
 
Maar voordat je gaat lessen alles al kopen? Vraag me af of dat zo slim is.

Misschien is het zo\'n twijfelaar als ik paar maand terug die eerst ALLES wil weten wat je maar kan/moet weten over al dat vreemde motor-gedoe :)
btw mario.. GA LESSEN!!!
 
Als je het geld hebt kan je gelijk al je uitrusting komen...zorg er alleen voor dat je wel een marge houdt van 2 xtra examens...je weet maar nooit wanneer en waarop ze je naaien...en ze zoenen er niet eens bij :P

PS. Pooh wel aan het posten en niet op icq?
 
Ikzelf draag geheel textiel (jas en broek wel te verstaan) van MQP. Het is met rits aan elkaar te maken, da\'s wel zo handig (jas waait niet weg dan).

Waarom ik in textiel?
1. Struinend op het internet kwam ik vooral verhalen tegen van niet-waterdichte leren pakken ;( .
2. Textiel (vooral de broek) kun je makkelijk over je normale kleding aantrekken, dus voor naar het werk (zoals ik dat dus doe) vond ik het wel net zo makkelijk.
3. Hoe het met leer zit weet ik niet, maar mijn pak is voor zomer en winter, er zit namelijk uitneembare binnenvoering in. En ik rij de winter door, dus da\'s wel zo warm ;)

Bij een echte sportmotor vind ik een leren pak wel mooier staan, met bijpassende kleuren enzo. Maar in het leer op de motor, daar heb ik geen ervaring mee.

Voor de rest draag ik legerkistjes, kan ik op het werk ook aanhouden (beetje poetsen, dan kan dat wel 8-) ). En waterdichte winterhandschoenen en voor de zomer leren handschoenen. En een helm natuurlijk.
 
PS. Pooh wel aan het posten en niet op icq?

ICQ uninstalled.. kreeg gezeik over ADCSee dus heb ICQ ooik maar gelijk eraf gehaald.. nu alweer spijt van natuurlijk :)
Ik ga\'t maar weer eens installen.. dadelijk iedereen 14410101 effe icq\'en he!
 
Voor de rest draag ik legerkistjes, kan ik op het werk ook aanhouden (beetje poetsen, dan kan dat wel 8-) ). En waterdichte winterhandschoenen en voor de zomer leren handschoenen. En een helm natuurlijk.

Jaaa....weer eentje die gewoon op dr kistjes op de motor zit :) Ik al jaaarreennnnnn :) en je kan ze idd overal aanhouden...
en een helm natuurlijk, wel zo makkelijk als het regent he :P
 
Over die kistjes hebben we het hier al vaker gehad...

Het schijnt dat meerdere mensen zijn omgevallen omdat ze met de veters aan de schakelpook of rempedaal bleven hangen. Even de lusjes netjes wegwerken dus...
 
Wat zijn die kistjes precies ?

En moeten pakken aan elkaar geritst worden ? Ik vermoed van niet, maar het is waarschijnlijk veiliger.
 
bij een mqp kun je je jas aan je broek vastmaken dmv een ritsje die achter op je rug zit. Als je dan de hele tijd voorover zit dan schuift je jas niet omhoog omdat die vastzit aan je broek.

Kistjes zijn legerschoenen. Waterdicht, sterk en je kunt er een stuk op glijden en jaren mee doen. Ik draag sinds kort vietnamkistjes, maar die zijn deels van stof en deels van leer en beschermen de belangrijkste delen (enkel e.d.).
 
Kistjes zijn legerschoenen. Waterdicht, sterk en je kunt er een stuk op glijden en jaren mee doen.

Waterdicht? Ja in een klein buitje wel, maar toen ik laatst in een vette plensbui aan het rijden was geweest waren m\'n voeten kleddernat. Of zou dat komen omdat ik een spijkerbroek aan had en het water gewoon m\'n schoenen in stroomde? ;)

Draag verder gewoon een http://users.skynet.be/richa/images/giant_colours.jpg (jas) van textiel. (De zwart/paarse linksonder), een helm van HJC en zomerhandschoenen.
 
Wat zijn die kistjes precies ?

En moeten pakken aan elkaar geritst worden ? Ik vermoed van niet, maar het is waarschijnlijk veiliger.
Kisten = legerbotten :)

Pakken WIL je echt wel aan elkaar ritsen.. tenzij je echt rustig gaat toeren.
Op sportmachine zit je voorover en dan ben je blij dat alkles aan elkaar is geristst.

Texitel en leder kan je aan elkaar ritsen indien biede van hetzelfde merk zijn. Althans zo is mij verteld.
Andere mereken aan elkaar ritsen zou niet gaan.
 
Jaaa....weer eentje die gewoon op dr kistjes op de motor zit :) Ik al jaaarreennnnnn :) en je kan ze idd overal aanhouden...
en een helm natuurlijk, wel zo makkelijk als het regent he :P

Ik heb de kistjes inderdaad al best lang. Veel gekke dingen doe ik er verder niet mee, dus ze kunnen nog wel even mee. Mijn veters stop ik altijd bijin de schoen, toch best niet fijn als je blijft haken en dat je dan omvalt (auw). En dan de motor weer rechtop krijgen \ '(

En als het echt heel erg hard regent, dan zijn de sokjes wel nat, maar dan alleen bij het veter gedeelte. :)
 
Waarom kisten en niet ff knappe motorlaarzen kopen :? Voor het prijsverschil hoef je het volgens mij niet te doen.
 
Kisten = legerbotten :)

Pakken WIL je echt wel aan elkaar ritsen.. tenzij je echt rustig gaat toeren.
Op sportmachine zit je voorover en dan ben je blij dat alkles aan elkaar is geristst.

Texitel en leder kan je aan elkaar ritsen indien biede van hetzelfde merk zijn. Althans zo is mij verteld.
Andere mereken aan elkaar ritsen zou niet gaan.

Sommige merken wijken af, maar de meeste kunnen aan elkaar gerist worden.

Leren MQP-broek, leren IXS-jas: geen probleem met aan elkaar ritsen.

Normaal rist ik ze niet aan elkaar, maar proefritje gemaakt op een R6 (kon het even niet laten), dus toch maar even gedaan tegen het tochten.

Overigens: R6...leuk voor wheelies en stoppies, lekker veel en direct vermogen (boven 8000 toeren houden, onder 5000 doet hij helemaal niets). Niergordel aan te raden op sleche klinker weggetjes. Korte bochtjes gaan (nog) niet lekker. Lange bochtjes en klaverbladen zijn wel OK.
 
Jaaa....weer eentje die gewoon op dr kistjes op de motor zit :) Ik al jaaarreennnnnn :) en je kan ze idd overal aanhouden...

Hiero ook kistjes. Heb sinds mijn studententijd altijd een paar in de kast staan. Zijn ook erg handig bij popfestivals. Is niet zo erg als er dan weer iemand op je tenen gaat staan.

Edit: verder draag ik MQP textiel
 
Laatst bewerkt:
kistjes moet je inderdaad wel hebben als student en je kunt ze ook nog erg goedkoop tweedehands kopen (ik heb 35 piek betaald voor schoenen die niet eens waren aangeraakt).

Ik wil volgend jaar wel een leren pak kopen of een aparte jas en broek en tevens ook nog laarzen. Ik wacht de motorbeurzen wel even af, leer kan ik dit jaar (op de enkele lekkere warme dagen die misschien nog komen na) toch niet meer dragen en ben dan ook blij met mijn mqp outfit met wintervoering.
 
Ik heb een jas van textiel met alle nodige protectors en een leren broek met daar onder de wel bekende kistjes.
Perfecte combinatie in weer en wind.
 
Kistjes roeleren!!! Ik gebruik ze voor alles wat je niet met normale schoenen doet: klussen, tuinieren, paintballen, motorrijden, concerten, carnaval, vakantie, solliciteren, noem maar op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan