Vraagje lampje achter/remlicht

Samurijder

MF'er
11 aug 2016
45
12
Hallo Allemaal,

Woensdag ging reageerde het remgedeelte van mijn achterlicht stuk (WAT?? Achterlicht werkt gewoon, bij remmen gaat hij niet feller branden. Je remlicht is stuk, zeg dat dan). Het lampje van de F800ST blijkt zo'n mooie dubbelpitter (P21/5W) te zijn. Nieuw lampje er in, hop, en gaan.
Vandaag weer hetzelfde probleem.. Nu kan het gewoon toeval zijn, maar kan het zijn dat het lampje er op een speciale manier in moet? Ik heb de indruk dat dat stomme peertje er op twee manieren in kan. Ik kan er verder alleen niets over terugvinden. Weet iemand daar meer over?
Er gaat straks i.i.g. een nieuw lampje in (gelukkig verkopen ze die meuk in setjes van twee), maar ik hoef ze nu ook weer niet zo snel te verslijten..

Groet,

Martijn
 
Van action? Voor de auto wel, die vreet lampen. Ongeacht het merk en/of longlife. Het achterlampje voor de motor was een osram van het tankstation.
Ik zag ook dat de puntje inderdaad tegenover elkaar zitten, maar op verschillende hoogte. Bij de oranje pinkertjes zitten wel op dezelfde hoogte maar niet tegenover elkaar...
Er bleken (in ieder geval) twee problemen te zijn.. één van de pootjes voor het contact bleek wat verbogen en was ook nog eens voorzien van zwarte aanslag. Terugbuigen, wegpoetsen en nu verder kijken hoe het gaat.
Dank voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan