vraagje michelin pilot street radial

ooms13702

MF'er
21 apr 2020
32
11
hey iedereen

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met de michelin pilot street radial? ik rijd er nu ongeveer 2 maand mee en heb er een 3000 tal kilometers mee gedaan wat mij opvalt is dat de band veel grip heeft en een goede feedback geeft. Maar zowel voor als achterwiel schuift te pas en te onpas weg waneer je het niet verwacht. ik snap het niet de ene keer heb ik enorm veel grip en kan ik tege hoge snelheid deftige bochten nemen en de andere keer in een flauwe bocht zonder steentjes gras of nattigheid plus met warme banden en een warme asfalt dus in de ideale situatie schuift ineens mijn voorwiel en mijn achterwiel tegelijk weg. Ik begin steeds meer en meer het vertrouwen in mijn banden te verliezen.


groetjes jinthe en ride save
 
Ik heb er één als voorband op m'n 1000cc aprilia. Eigenlijk is de street radial niet echt bedoeld voor mijn type motor, maar ik moest van nood een andere band ergens in midden Noorwegen, en deze was op voorraad bij de enige motorzaak in de ruime omtrek.

En... eigenlijk merk ik helemaal niks van de band. Ik herken het gedrag dat jij omschrijft dan ook niet. De band is eigenlijk onmerkbaar anders dan de Pilot Road 2 die ik ervoor had (en nog steeds als achterband). Ik verwacht een kortere levensduur, maar verder is het een erg neutrale en onmerkbare band.

Houd je je aan de aanbevolen bandenspanning en hoe is het met je vering/demping gesteld?
 
Ja het is ook echt op momenten dat je het totaal niet verwacht en op een ritje van 180 km komt dit ongeveer 2 keer voor. ik heb net de bandendruk gemeten 2 bar vooraan 2.1 bar achteraan dit lijkt me oke .

de voorveering is perfect niets aan te merken en de achtervering mag mss een tandje strakker maar dit is zeker niet nodig.
 
Wat voor een motor heb je de banden op liggen?? En wat voor een soort gebruik hebben we het hier over?? Voor de meer gangbare motoren icm toer/straatgebruik rijd je met een behoorlijk lage bandenspanning.
 
ze liggen op een ktm duke 390 en deze word gebruikt voor te toeren dus gewoon straatgebruik en van appril tot september ook voor woonwerk.
 
Toen ik de banden net had had ik ze op deze spanning gezet ik heb ze nu net terug op 2 / 2.5 gezet als dit probleem zich blijft voordoen horen julie het wel bedankt voor de moeite alvast
 
Terug
Bovenaan Onderaan