Vraagje omtrend 55w/60w vervangen door 55w/100w

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
11.133
816
Rijd alweer een tijdje rond met deze asociale grootlichtbundel maar vroeg me af of als ik langere tijd rijd met groot licht (nu dus 100 watt ipv 60 watt) of het me dan ten koste kan gaan van de bedrading, dat die te warm wordt ofzo??

Normaal gesproken gebruik ik het grootlicht sporadisch; enkel om ff te knipperen of bij slecht verlichte wegen dus is niet echt van toepassing maar zou het wel graag willen weten :)

Xenon

MF veteraan
17 mrt 2003
1.840
0
56
Uelsen (Dld)
De verschijnselen waar je mee te maken kunt krijgen zijn "plakkende" lichtschakelaars, omdat die meestal niet zo goed tegen de hogere stroomsterkten kunnen en vervorming (en soms verkleuring) van de kunststofdelen van de koplampunit door de grotere warmteproductie van de 100W-lamp.

TZ750 Owner

Die hard MF'er
3 nov 2002
644
0
Aalsmeer
Als je er een relais tussenzet met je huidige grootlichtkabel als schakeldraad zal je stuurschakelaar je heel dankbaar zijn... 8-)

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
11.133
816
ai dat zijn allemaal punten waar ik nooit aan gedacht heb '(

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
0
Sevenum
In mijn auto heb ik ook eens dergelijke lampen gehad. Na verloop van tijd lichtschakelaar kaduuk. Op de motor een Blue vision/Premium of hoe dat ze ook allemaal mogen heten gezet. Duidelijk merkbaar verschil! Vooral beter contrast op verkeersborden e.d. Deze hebben wel het normale wattage. (echter wel een kortere standtijd / elk voordeel hep een nadeel zei Cruyff eens)

De Kale