vraagje over aanschaf R-1

R1 Freak

MF'er
8 nov 2001
189
0
ik ben van plan om volgend voorjaar een blauwe r1 aan te schaffen maar ze hebben wel eens verteld dat de modellen vanaf het jaar 2000 beter rijden/sturen als eentje uit 1998 wat is precies het verschil tussen de jaren '98 - '99 - '00 - '01 - '02
wie weet het verschil of heeft iemand goede tips waar je op moet letten
is er in de loop der jaren veel veranderde of valt het wel mee....
 
Op je huidige motor kan je ook wheelien hoor, hoef je geen R1 voor aan te schaffen :+

Ik kan ook wheelien met 50cc, 4pk :)
 
ik ben van plan om volgend voorjaar een blauwe r1 aan te schaffen maar ze hebben wel eens verteld dat de modellen vanaf het jaar 2000 beter rijden/sturen als eentje uit 1998 wat is precies het verschil tussen de jaren '98 - '99 - '00 - '01 - '02
wie weet het verschil of heeft iemand goede tips waar je op moet letten
is er in de loop der jaren veel veranderde of valt het wel mee....

Kijk uit met een R1, kwatongen op dit forum durven beweren dat het een poser motor is :P :P :P
 
en hoe hou je een 50cc met 4 pk in de lucht ???
die heeft toch niet genoeg kracht of gaat het om het evenwichtspunt.....
 
en hoe hou je een 50cc met 4 pk in de lucht ???
die heeft toch niet genoeg kracht of gaat het om het evenwichtspunt.....

Het gaat niet makkelijk nee, maar het dingetje heeft vooral koppel, en evenwicht is belangrijk..

En poser-motor is een show ding ;)
Zag vandaag nog iemand op een snorfiets wheelien, ja zo'n gaar Tomos ding van 0,1 pk :P
 
Laatst bewerkt:
Alle R1's rijden goed.

Eerste generatie had een wat extremer karakter.

Vraag is dus wat je kan betalen, en je moet oppassen met afgeragde 2handsjes.
 
ik ben van plan om volgend voorjaar een blauwe r1 aan te schaffen maar ze hebben wel eens verteld dat de modellen vanaf het jaar 2000 beter rijden/sturen als eentje uit 1998 wat is precies het verschil tussen de jaren '98 - '99 - '00 - '01 - '02
wie weet het verschil of heeft iemand goede tips waar je op moet letten
is er in de loop der jaren veel veranderde of valt het wel mee....
Elk jaar zijn ze beter geworden (soms minimaal), maar de 2002 is natuurlijk wel een grote verandering. De 2002 R1 stuurt een stuk beter dan zijn voorganger. Dus gaan voor de 2002 R1.
 
Elk jaar zijn ze beter geworden (soms minimaal), maar de 2002 is natuurlijk wel een grote verandering. De 2002 R1 stuurt een stuk beter dan zijn voorganger. Dus gaan voor de 2002 R1.

Ja, de 2002 stuurt zoveel beter dat je het na 5 minuten niet meer merkt.

Heb zelf een '99, 180 band achter, voorpoten ietsje laten zakken door de kroonplaat, stuurt erg goed dan hoor.

Verder zit er niet echt veel verschil tussen de modellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan