vraagje over chopperbanden

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
Hoi mensen, als andere- wel grippende bij regen- band viel m'n oog op de continental cm1 milestone 3.00 bij 19.
Nu is dit vlgs de beschrijving een voorband voor choppers en zware cruisers.
Het is een band met veel bolling.
Mat makt dit een chopperband, is dit om deze fietsen toch nog enigszins stuurbaar te maken?
 
lul/verkoop onzin dat dat speciaal een chopperband zou zijn.


avon 250/18 wordt ook wel om streetfighters gelegd,niet dat ze daar beter van rijden maar het lijkt wel heel stoer zo´n breede achterband(niet mijn smaak :r )

wat vreemdgenoeg ook een chopperband genoemd wordt is de avon speedmaster mk2
in 21/2.75...21 inchers voor kom je alleen in de chopperwerld en in de enduro/cross tegen.
wat ook vreemdgenoeg een chopperbandje genoemd wordt...16/5.00 van avon en een paar andere merken...is een klasiekke band die veel op klassieke harley´s gemonteerd wordt...dat maakt het geen chopperband...harley bouwt namelijk geen choppers.


maar het door jou genoemde bandje kan prima op je dieseltje ,geen probleem ik had diezelfde milstones in 19v en 17a onder mijn gs850g staan...prima bandje voor een overgens relatief zware fiets
 
Laatst bewerkt:
En is het idd, vlgs hun reclame waar dat ze op nat wegdek(belangrijk voor mij) nog goed grippen?
 
chopper band?... nieuwe marketing denk ik..

wel is het zo dat cruiser banden (zullen de chopper bandjes ook onder vallen)
gemaakt zijn om veel gewicht te dragen, niet te hard slijten en in de "rare" maten verkrijgbaar zijn...

straks komen er ook nog bobber banden zeker..
 
straks komen er ook nog bobber banden zeker..

Die zijn er al. ;)


full
 
"chopperband" _O- Niet dat ze slecht hoeven te zijn o.i.d, het is het type marketing dat ik zo geweldig vindt.

What's next? De bobber slip (zwart met rode accenten en owners plan) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan