vraagje over compjuter programma's.... dan zit ik

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Ik weet niet of dit topic nu hier moet of bij vragen maar ik doe het maar hier.

Oke, stel ik ben mijn Frontpage site een beetje zat aan het worden. Het ziet er leuk uit enzo maar ik wil een ander programma gaan proberen, maar het moet niet verschrikkelijk ingewikkeld zijn enzo... ben geen IT-er! ;)

Wat raden de geleerden mij dan aan? En in wat voor proggies maken jullie de aankleding / lay out enzo? Ik heb geen idee waar ik moet beginnen...

Ik hoor het wel, thanks. *D

_________________
MzzzzzzzzzzzzzzzL
The Saint

Check de Biker Babes uit op de site

[ Dit Bericht is bewerkt door: The Saint op 2001-08-03 13:32 ]
 
Dreamweaver!
Supersimpel en heel mooi pakket !
Eventueel kan ik het ook nog wel ff online voor je zetten zodat jij het downen en kunt evalueren ;)
 

Dreamweaver... die term heb ik bij mijn broertje ook al gehoord. Ik denk dat ik het daar wel kan snaaien! Maaruuu, is dat puur met HTML? Dan zal ik dat eerst ff moeten gaan leren spreken :)

Nog gelijk maar een vraagje, dat Flash komen daar alleen maar onzin dingen uit? Ik heb op meerdere sites al Flash dingen gezien en dat zag er redelijk goedkoop uit. Is dit anders te doen? :?
 
Dreamweaver... die term heb ik bij mijn broertje ook al gehoord. Ik denk dat ik het daar wel kan snaaien! Maaruuu, is dat puur met HTML? Dan zal ik dat eerst ff moeten gaan leren spreken :)

Nog gelijk maar een vraagje, dat Flash komen daar alleen maar onzin dingen uit? Ik heb op meerdere sites al Flash dingen gezien en dat zag er redelijk goedkoop uit. Is dit anders te doen? :?

Interface is supermakkelijk, echt ik heb er ook geen kaas van gegeten van websites bouwen. Maar met dreamweaver is het peanuts.
Het is zo simpel als frontpage alleen je kunt er imo veel meer mee.

Professionals choose Dreamweaver to develop Web sites, automate production, and enhance team efficiency. Control your code with Roundtrip HTML and the revolutionary Quick Tag Editor, and accelerate
workflow with integration with Web applications, Microsoft Office, and leading e-commerce and application servers. Only Dreamweaver can be customized using HTML, JavaScript and XML, giving you the power
you need for rapid Web development.

Voor Flash moet je Macromedia Flash hebben (Macromedia is ook van Dreamweaver). Ik heb het wel maar nog nooit mee gewerkt maar het ziet er wel overzichtelijk uit.

Trouwens Dreamweaver 3 is maar 10mb, dus dat val zo te downen.
Dreamweaver 4 is iets van 24mb.
Iig als je hem wilt downen geef me maar een seintje dan regel ik dat wel ff.

J.W
 
Ik heb voor mijn eigen site Firstpage gebruikt.
Erg makkelijk, goede help, en voornamelijk, gratis full versie.
En erg klein, om te downloaden en neemt weinig ruimte in beslag.

Ik kan ze niet naast elkaar zetten, ik heb nog nooit met dreamweaver gewerkt.

Veel succes in ieder geval.


 
Trouwens Dreamweaver 3 is maar 10mb, dus dat val zo te downen.
Dreamweaver 4 is iets van 24mb.
Iig als je hem wilt downen geef me maar een seintje dan regel ik dat wel ff.
_______________________________________________________

Hee JW, dat is heeel erg tof van je maar ik zit nogsteeds via de PTT te surfen....... AL gaat dat na de vakantie veranderen. Ik had nu weer een rek van 300 piek '( En 10 mb via de PTT dat doe ik niet voor de lol ;)

Maarruu toch bedankt, ik ga wel ff in de vrienden kring snuffelen, kom ik er ook wel aan *D
 

Als ik maar weet om wat voor proggies ik moet vragen, dan kom ik al heel ver. Ohja, Chello was de beste kabel optie he.


 
Op basis van jouw korte uitleg zou ik ook zeggen Dreamweaver. Omdat je geen HTML kan is het van belang dat je een pakket hebt wat dat voor je regelt.

Dreamweaver is uitgebreider dan Frontpage en zodra je meer kennis en vaardigheden ontwikkeld zal je ook meer van de functies van Dreamweaver kunnen gebruiken. Bij Frontpage loop je al snel tegen de grenzen van je ideeën aan (heb ik gemerkt).

Voor graphics kan je Adobe Photoshop gebruiken dat is een van de beste pakketten. Het is duur, dus als je dat op dezelfde manier kan lenen als Dreamweaver... :) . Het goedkope alternatief is PaintShop Pro alhoewel je daar toch ook nog 250 piek voor kwijt bent.

Voor de echte evaluatieversies: http://www.macromedia.com (flash en dreamweaver zijn Macromedia producten)

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-03 14:11 ]
 
Welke kabelinternet je kan kiezen hangt helemaal van je regio af. Je hebt kabelinternet via degene die ook je kabel tv regelt. Verder geen keuzemogelijkheid (of ADSL van KPN)
 

Die proggies kan ik eh... heel goedkoop regelen ;) Dus dat is geen probleem. En voor het kabel gebeuren, ik woon in Rotterdam.
 
En als je iets wil maken in Flash...probeer dan eerst swish eens! Heel simpel, en je kan er hele leuke dingen mee maken hoor!

Kijk voor een voorbeeldje op www.duderuud.net , en kies een resolutie...heel simpel, maar ook zo gemaakt!
 
ik zou het meest eenvoudige proggie gebruiken die er bestaat...


"NOTEPAD"



hehe.... :-)

nee geintje...dreamweaver kan je helemaal mooie dingen in maken.
en is ook nog redelijke eenvoudig....

maarja, elk nieuw programma is een uitzoek werk hoe het precies werkt...dus het kost gewoon ff tijd... suc6 met je site... ;)
 
Ik gebruik en combinatie van firstpage & dreamweaver... Gewoon omdat sommige opties makkelijker zijn te vinden in firstpage. Dreamweaver is het completere pakket.

Voor graphics is Adobe Photoshop natuurlijk top of the bill, maar wel qua interface gericht op de professionelere gebruiker. PSP is wat meer gericht op de home-user een heeft een wat vanzelfsprekendere interface voor de amateur.... Als je een van beide pakketten al gebruikt, kan je deze beter blijven gebruiken, omdat de omschakeling van interface even tijd kost...
Persoonlijk vind ik het maken van samengestelde pics (met exacte randjes) het makkelijkst met MS Image Composer. De verdere mogelijkheden hiervan zijn erg beperkt, dus het is de ruim 10 MB download wellicht niet waard. Wel handig als je het ergens kan krijgen...

Zelf aan het experimenteren met flash, maar tot nu toe nog niet veel van gebakken... Misschien toch eens kijken naar dat Swish...

Dreamweaver is op dit moment een van de betere WYSIWYG editors, maar ook deze heeft natuurlijk zijn beperkingen... Wil je echt de grenzen van sitebuilding verkennen, zit er weinig anders op dan een talenstudietje.... (of het strikken van een assistent... }) )Maar als hobby, bereik je met Dreamweaver al leuke resultaten...

Succes met de rebuild.... *D
 
Neem dan het TRIO:

Dreamweaver Dev (iets uitgebreiden dan de gewone versie)
Flash 5
Fireworks 4

Met flash maak je de filmpjes, met fireworks de knoppen en met dreamweaver plak je de hele zooi in html vorm.
(fireworks is voor dreamweaver iets gebruiksvriendelijker dan photoshop, ook omdat photoshop foto gerelateerd is en fireworks puur voor internet is)

Van alle 3 is een trialversie te downloaden bij macromedia, daarna een crack en klaar is klara.

Wil je alle ins en outs weten van het drietal koop dan het boek Dynamisch Webdesign (zit een cd-rom bij met trial versies en oefeningen). Heb het boek zelf en moet zeggen *D .

 

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik maar ga beginnen met het boek: Photoshop for dummies te pikken eh.. lenen bij mijn moeder en dat voor de 2e keer ga door worstelen. En dat go ik micromedia!

*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan