vraagje over een nieuwe shark helm

kawakikker

MF'er
11 mei 2005
82
0
Delft
Hoi,ik moet een nieuwe helm en ik heb er een gevonden maar wil ik graag ff kijken of er mensen zijn die ervaring hebben met deze helm want de vorige was echt een klote helm (was en vemar helm) en wil graag niet weer over een jaar een nieuwe helm kopen. Als ik met een dicht viezier reed en als ik dan in de dode hoek keek sprong hij 1 tandje open.

Het gaat om de SHARK RSF2 RACE FOGGY BBS.
*D *D *D
 
Laatst bewerkt:
ik heb een shark, is een hele fijne botspet,
alleen als je een paar uur op de fiets zit ( lees 4-5 uur), kan het zijn dat hij iets drukt aan de voorkant, waardoor je met een rode plek op je kop op het terras zit -O-
maar dit kan je verhelpen door het materiaal aan de voorkant iets te vervormen.
(heb ik van horen zeggen, moet het zelf nog doen)
iig veel succes met je keuze :W
 
heb net de RSF@ RACE nexus kgw besteld en ben dus ook benieuwd.
maar bij mij was het dat het de helm was die het beste zat.
wilde zelf liever een shoei of zoiets maar goed
had het idee dat die veel beter zijn
maar ach we zullen zien
 
ff vraagje tussen door he...
ik heb zelf een vemar (inmiddels kapot)
wat ging er kapot bij jou? of wat was de reden dat je hem weg deed?
 
Bij mij is er een viezier sluiting kapot en geen nieuwe meer te krijgen en hij sluit niet lekker op m'n hoofd
ff vraagje tussen door he...
ik heb zelf een vemar (inmiddels kapot)
wat ging er kapot bij jou? of wat was de reden dat je hem weg deed?
 
ik heb een shark, is een hele fijne botspet,
alleen als je een paar uur op de fiets zit ( lees 4-5 uur), kan het zijn dat hij iets drukt aan de voorkant, waardoor je met een rode plek op je kop op het terras zit -O-
maar dit kan je verhelpen door het materiaal aan de voorkant iets te vervormen.
(heb ik van horen zeggen, moet het zelf nog doen)
iig veel succes met je keuze :W


En is het misschien al in je opgekomen dat dit door de vorm van je hoofd komt? Als je hier last van hebt pas je beter in een RSX, qua schaal. Deze is namelijk wat dieper. Helaas ook weer iets duurder.
 
De vemar sluit niet goed om mijn hoofd maar toen ik vanmorgen de shark ging passen volde hij veel beter aan en overal gijkmatig dicht ook bij me wangen en dat heb ik niet bij de vemar maar ik kan altijd ff kijken of het wat is want me kop zit er wel in dus moet het wel goed zijn en nog bedankt
En is het misschien al in je opgekomen dat dit door de vorm van je hoofd komt? Als je hier last van hebt pas je beter in een RSX, qua schaal. Deze is namelijk wat dieper. Helaas ook weer iets duurder.
:}
 
Ik heb deze helm ook. Prima helm moet ik zeggen. Tip doe er een donker vizier op. Wel zo prettig met dit weer.
 
ik kocht er 1 op de beurs en dat vizier zluit gewoon niet goed , lijkt net flip fluitketel , bagger dat ding

















helm te koop shark wisper in the wind 100 euri met spiegelvizier ( vizier koop je namelijk helm krijg je erbij ) :P
 
Laatst bewerkt:
En heb je er nu wel een ander viezier erop zitten?
Is het type wisper?
ik kocht er 1 op de beurs en dat vizier zluit gewoon niet goed , lijkt net flip fluitketel , bagger dat ding

















helm te koop shark wisper in the wind 100 euri met spiegelvizier ( vizier koop je namelijk helm krijg je erbij ) :P
 
En is het misschien al in je opgekomen dat dit door de vorm van je hoofd komt? Als je hier last van hebt pas je beter in een RSX, qua schaal. Deze is namelijk wat dieper. Helaas ook weer iets duurder.


dat zou kunnen, maar ik heb in een ander topic gelezen dat meer mensen hier last van hebben, en dat het makkelijk te verhelpen is, het is verder een erg fijn helmpie.
iig bedankt voor de info (handig voor als ik ooit een andere helm moet kopen)
 
Hoi,ik moet een nieuwe helm en ik heb er een gevonden maar wil ik graag ff kijken of er mensen zijn die ervaring hebben met deze helm want de vorige was echt een klote helm (was en vemar helm) en wil graag niet weer over een jaar een nieuwe helm kopen. Als ik met een dicht viezier reed en als ik dan in de dode hoek keek sprong hij 1 tandje open.

Het gaat om de SHARK RSF2 RACE FOGGY BBS.
*D *D *D
Dat is toevallig, ik heb precies die helm sinds een week. Hij bevalt mij goed en ook het vizier zit gewoon stevig in de verschillende standen zodat hij niet zomaar open schiet, het snelwissel systeem voor het vizier is ook perfect. Ik had hiervoor een suomy helm, maar de shark is stiller en zit perfect, ook zit er standaard bij deze helm een neusmasker en kinflap. Heb vandaag een zwart vizier voor de helm gehaald, ze hadden ook een blauw verspiegeld exemplaar en die stond ook onwijs gaaf, maar is wat kwetsbaarder. Ik kan hem je van harte aanraden, maar passen is weten!
full
 
Allereerst ff over Vemar wat gewoon ronduit een kutmerk is, gaat meer om het design (italiaans) dan om de veiligheid volgens mij maargoed.

Shark is een goed merk en met name de RSF2 is gewoon een helm die lekker loopt en prettig zit. Zelf heb ik de S800 van shark en dat vindt ik ook een fijne helm.
 
heb ook een vraagje ivm die shark helmen.

Heb sinds kort ook een RSF2 Race gekocht, was 2dehands maar eigenlijk net nieuw. Toen ik hem paste zat hij goed strak(dacht ik) en heb hem dan maar gekocht, maar nu ik hem derna nog heb aangedaan lijkt het me of ie een beetje te los is, als ik met men hoofd schud dan beweegt de helm toch een beetje, en nu voelt het gewoon een beetje te groot aan. is er een manier om hem trug wat passender te krijgen? mss bij shark zelf een ander binnenvoering halen(dikkere?) of kun je mss iets onder die binnenvoering steken???

avalst bedankt ;)
 
Dat is toevallig, ik heb precies die helm sinds een week. Hij bevalt mij goed en ook het vizier zit gewoon stevig in de verschillende standen zodat hij niet zomaar open schiet, het snelwissel systeem voor het vizier is ook perfect. Ik had hiervoor een suomy helm, maar de shark is stiller en zit perfect, ook zit er standaard bij deze helm een neusmasker en kinflap. Heb vandaag een zwart vizier voor de helm gehaald, ze hadden ook een blauw verspiegeld exemplaar en die stond ook onwijs gaaf, maar is wat kwetsbaarder. Ik kan hem je van harte aanraden, maar passen is weten!(Afbeelding)


Mooizo dat je tevreden bent, waar heb je hem vandaan ? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan