Vraagje over handvatverwarming

Rockel83

MF veteraan
14 apr 2008
3.419
39
Ik heb vandaag een setje handvatverwarming bij Hein Gericke gekocht. En nu heb
ik zojuist even zitten kijken hoe dit te monteren.
De handvaten zijn eigenlijk te lang, maar hier valt wel iets op te verzinnen.

Nu is mij alleen nog opgevallen dat de binnenkant van de grips (wat dus over je stuur glijdt) nogal glad is. Het lijkt zelfs wel een of andere plastic buis waar de handvatverwarming omheen gefabriekt is.
En aangezien mijn huidige handvaten gewoon van rubber zijn heb ik het vermoeden dat deze nieuwe grips nogal los kunnen zitten als ik deze monteer.

Is het dus normaal dat deze grips bij handvatverwarming zo glad zijn van binnen? Heb namelijk geen zin om vanalles te gana bedenken om die dingen er goed op te krijgen. Ruil ze anders liever in.
 
Bij mij was het gewoon rubberachtig maar naar verloop van tijd gingen ze toch los zitten. Toen heb ik wat rubbertape over de stuurstang getaped. Toen bleven ze goed zitten en werden ze sneller warm. (Anders gaat een hoop warmte verloren om de stang van je stuur te verwarmen)

Handvatverwarming schakelen op de verlichting en niet rechtstreeks op de accu. Anders is je accu zo leeg als je afstapt en vergeet de verwarming uit te zetten. Aangezien het veel verbruikt is dat sneller dan je lief is! Zeker in de opwarm stand. Suc6
 
Ja precies! Wou het zelf ook al voor aftakken in de koplamp (op de verlichting idd). Dan is het tenminste geschakeld.

Misschien is de binnenkant van de grips daarom misschien wel van plastic? Iets meer warmte isolerend misschien en vanwegen los gaan zitten?

Maargoed...kwam er vanavond achter dat ik er toch nog mee terug naar de winkel moet. Diameter is 25mm terwijl op de verpakking 22mm staat. Ik blij dat ik mn oude handvaten er nog niet af gesneden heb O-)
 
Heb nu de juiste diameter. Maar omdat deze binnekant dus van een soort plastic is, hebben deze handvaten totaal geen grip. Het sluit wel nauw, maar niet stroef. Handvaten draaien gewoon over het stuur heen B|

Misschien iemand hier een tip voor??
 
Vandaag even naar Beverwijk, meteen ook kijken voor handvatverwarming. Is dat plastic niet gewoon onderdeel van de verpakking om te voorkomen dat de handvatten indeuken tijdens transport?
 
Vastlijmen met Bison PolyMax.

af993e0fc2c7dd2dc07c5d.gif
 
Vandaag even naar Beverwijk, meteen ook kijken voor handvatverwarming. Is dat plastic niet gewoon onderdeel van de verpakking om te voorkomen dat de handvatten indeuken tijdens transport?

Nee, is onderdeel van het handvat. Zonder deze "pijp" zou het handvat nmelijk ook te groot zijn. En het is vastgelijmd aan het handvat zelf.

En volgens mij zal hierdoor denk ik vastlijmen de enigste oplossing worden. :X
Of gewoon voor fatsoenlijke handvatverwarming gaan kijken. :9
 
"Gewone" handvatten krimpen zich meestal prachtig vast op schoon metaal als je ze eerst een poosje in heet water legt, dus warm en snel aanbrengt en daarna niet meer bewegen tot alles koel staat. Ik heb alleen geen idee of het electrisch spul daar ook tegen kan.

Plastics en rubbers zijn raar, traag spul en geforceerde uitzetting/krimp gaan meestal net iets verder dan je verwacht.
 
Laatst bewerkt:
hehe...Nou het is zelfs alleen nog voor deze winter waarschijnlijk. Wil volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch voor een nieuwe motor (zal vast geen BMW worden :9 ) kijken. Dus om er nu nog al teveel geld in te gaan stoppen. Zal dan vast ook wel niet een van de beste handvatverwarmers zijn wat ik heb aangeschaft :X
 
hehe...Nou het is zelfs alleen nog voor deze winter waarschijnlijk. Wil volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch voor een nieuwe motor (zal vast geen BMW worden :9 ) kijken. Dus om er nu nog al teveel geld in te gaan stoppen. Zal dan vast ook wel niet een van de beste handvatverwarmers zijn wat ik heb aangeschaft :X

Ga gewoon even bij Hein Gericke vragen hoe dat zit.
Over de meeste producten van HG is toch echt wel goed nagedacht.

Dit zouden toch een leuke vervangers kunnen zijn voor wat je nu rijdt:

BMWbikesideshot.jpg


BMW%20R%201200%20R%20%202.jpg


BMW2006-K1200RNaked-small.jpg
 
je hebt zeker die saito dingen.

heb ik zelf ook altijd, goedkoopste versie.

zijn idd erg stug.

eindstukken je lossnijden dan kun je ze verder of je stuur laten glijden. moet idd wel vast lijmen met bison oid. wel dat je ze een keer weer los kunt maken natuurlijk.

je moet ook op letten dat die kabel bij je gashandvat meer dan genoeg ruimte heeft die word bij kou erg stug en door het bewegen breekt die altijd af aan je handvat. (ik tape em altijd in met ducktape ant handvat.)

ziet er niet echt mooi uit. kun je beter wat duurdere versie nemen die heeft betere snoeren en past beter an je stuur. maar het word wel lekker warm haha

(heb bij equiplus ofzo elec. verwarmde kleding besteld van gerbin. scheelt hoop geklooi en als je meerdere motor hebt is nog makkelijker. ideaal gewoon.)

(ohjah, niet gelijk aansluiten aan je koplamp. de toevoerdraden naar je lamp die kunnen moeite hebben met de stroom omdat je koplamp meeste verbruikt. achterlicht zou een optie kunnen zijn, nog beter ff relaitje plaatsen via je contactslot en dan direct naar je accu. ik heb em gewoon rechtstreekst an de accu, je moet em niet vergeten uit te zetten maar nooit ploblemen mee gehad.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een jaar geleden ook zo'n setje gekocht bij louis.de (zelfde als motozoom in nl).
Je hoort ze vast te lijmen, louis en motozoom leveren daar de bijbehorende twee componenten lijm voor. Die heb ik toen meebesteld, koste minder dan 5 euro volgens mij. Dat vastlijmen werkte prima, maar andere lijm werkt vast ook wel hoor...
 
Ah ok, thanks!
En dat vastlijmen gaat rechtstreeks op het stuur neem ik aan. Zat zelf te denken of eerst het stuur netjes intapen (wordt hier ook al genoemd) en vervolgens de handvaten hierop te lijmen geen idee is. Lijkt me makkelijker als het ooit weer eens verwijderd moet worden. Maar vraag me af of die tapen dan niet makkelijk gaat glijden als dit warm wordt :?

@Hellrider:
Daarzeg je inderdaad wel iets over die koplamp ja. Dat met dat relais lijkt me inderdaad de beste oplossing ja, maar dat is me voor deze motor weer wat te veel geklooi. Heb eens in het stroomkringschema zitten zoeken, maar denk dat ik het beter bij het achterlicht kan zetten inderdaad. Denk dat ik hem maar op het circuit zet die het laagst is afgezekerd.
 
neejoh. je koopt een relais. de schakeldraden sluit je aan op je licht (voor/achter) of claxon haha en dan de rest gewoon op je accu en handvaten. knoop je zo an elkaar.

als je licht brand staat je relais ook in geschakeld en klaar is kees, hoef je niet
aan je kabelboom te gaan kloten,scheelt weer storingen.

[had bij me ouwe fiets (honda) werkte prima. heb ze nu gewoon direct aan de accu, als je niet vergeet uit te zetten is er niks aan de hand]
 
Terug
Bovenaan Onderaan