Vraagje over helm

Emdek

MF'er
17 jul 2003
75
0
Dordrecht
Op de beurs een nieuwe helm gekocht :9 Een Lazer, zwart/wit/grijs.
Mooi ding, goede ventilatie en goede pasvorm....dacht ik.

D'r zitten namelijk nogal "zachte" kussentjes in.
Dat zit heel lekker, maar als je boven de 120km/u komt,
wordt de helm helmaal tegen m'n gezicht gedrukt B|
En als je dan nog wat harder gaat rijden (Ja ik weet het,
mag eigenlijk niet O-) ) zit m'n neus letterlijk tegen de onderkant
van de helm.... rijd niet zo lekker :(

Iemand hier ervaring mee??
En kan ik daar wat aan doen??
 
Dus hij is te groot? Hoever kun je hem zijdelings draaien als je hem op hebt?
edit:
Als ik mijne opheb dan worden mn wangen nogal naar binnen gedrukt, best strak, maar dat moet ook. Na een tijdje gaat hij nog wel iets losser zitten neem ik aan.
Maar als hij te groot is moet je een andere kopen.
 
Ik heb hetzelde met m`n shoei, maar dan wel bij +- 210 pas, daarna lig ik toch achter het ruitje (jaaaa daarna }) :+ )

maar bij 120 moet je er nog geen last van hebben denk ik, bovendien denk ik dat iedere helm wel bij een bepaalde snelheid tegen te gezicht aangedrukt wordt.....mijn helm zit wel goed strak, maar het gebeurd toch.
 
Zover ik weet: Als je de helm op hebt en je probeert hem te bewegen moeten je wangen enzo mee bewegen. De helm mag niet verschuiven over je gezicht. Dat die bij 120 al tegen je gezicht drukt is wel erg snel. Komt bij mij pas rond de 230 ofzo.
 
Als ik de helm beweeg, gaan m'n wangen gewoon mee...
Misschien heb ik gewoon een raar gevormd hoofd ofzo ;)

Wordt dus de helm ruilen of een chopper kopen *D
 
Kan ook zijn dat die helm gewoon maar weinig ruimte tussen kin/neus en helm heeft. Dan zit je er al snel tegenaan. Bij mij drukt ie denk ik ook bij 120 wel iets naar binnen, maar nog lang niet tegen mijn neus.
 
Op de beurs een nieuwe helm gekocht :9 Een Lazer, zwart/wit/grijs.
Mooi ding, goede ventilatie en goede pasvorm....dacht ik.

D'r zitten namelijk nogal "zachte" kussentjes in.
Dat zit heel lekker, maar als je boven de 120km/u komt,
wordt de helm helmaal tegen m'n gezicht gedrukt B|
En als je dan nog wat harder gaat rijden (Ja ik weet het,
mag eigenlijk niet O-) ) zit m'n neus letterlijk tegen de onderkant
van de helm.... rijd niet zo lekker :(

Iemand hier ervaring mee??
En kan ik daar wat aan doen??

Te grote helm!
 

Kan 'm niet echt ver draaien, zit goed strak. Alleen het binnenwerk is gewoon te zacht.
Als ik 'm normaal opzet zit er zowiezo niet echt veel ruimte tussen m'n neus en de helm
 
Hmmmm, heb zelf op de beurs ook een Lazer Fibertech gekocht. Heb er alleen nog niet mee gereden en maak me nu beetje bezorgd. Echter ik heb de helm echt heel strak zitten (eerst S geprobeerd en uiteindelijk toch XS gekocht) en mijn idee is hoe strakker de helm zit, hoe beter hij op zijn plaats blijft.
Greetz
Martian
 
denk ook te grote helm. opzetten en met één hand op je achterhoofd de helm naar voren drukken. dan met de andere hand één vinder tussen je voorhoofd en de helm proberen te krijgen. lukt dit net dan is ie goed. lukt dit vrij makkelijk dan is ie waarschijnlijk te wijd. probeer em dan te verkopen aangezien ie je niet optimaal beschermd.
 
Vrees dat dat niet meer gaat. In mijn winkel deden ze niks: "is gedragen" was het probleem. Ik heb het ook voorgehad. Mijn Lazer Vertigo BlackJack spant goed, maar de kinriem loopt over de oren en dat is na een tijdje rijden heel hinderlijk. Mijn rechteroor doet gewoon pijn ;(
Ik hoef al helemaal niet te proberen oordopjes in te doen.
Bij het kopen is me dat niet opgevallen, die helm voelt overal heel soepel en zacht aan.

blackjack.jpg


Iemand een idee wat ik daar nog mee kan doen?
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn gebeurt dat pas rond de 450 km/u ( 8-) ) ongeveer dus het is niet goed.
Ruil hem in voor een kleinere maat. De verkoper had je trouwens moeten beletten een te grote helm te kopen.
 
Ruil hem in voor een kleinere maat. De verkoper had je trouwens moeten beletten een te grote helm te kopen.
Op de beurs zeker....
Met al die gelegenheidsverkopers....
Ze zijn blij dat ze van de ouwe troep af zijn en ruilen kan vaak ook niet met deze aanbiedingen.
B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan