Vraagje over helm..

Denise

Rookie
29 mei 2002
14
0
Den Helder
Wij hebben hier thuis 3 helmen liggen.....

een motorheml met een E13 sticker, een Brommerhelm met een E9 sticker en een helm met een E3 sticker...

Waar staat dat E3 voor...? Motor of brommer...?

oh het is een FM speed helm...

Alvast bedankt voor het antwoord... ;)

Denise
 
Dus een E3 is een motorhelm.... Mijn man was overtuigd dat het een brommerhelm was.... Heb hem ooit gekocht voor de brommer... zit veel lekkerder..

Ben niet van plan om hem voor de motor te bgebruiken hoor want ik heb geen motorrijbewijs en bij mijn man achterop...??????

Nooit.... *D

Denise
 
Dus een E3 is een motorhelm.... Mijn man was overtuigd dat het een brommerhelm was.... Heb hem ooit gekocht voor de brommer... zit veel lekkerder..

Ben niet van plan om hem voor de motor te bgebruiken hoor want ik heb geen motorrijbewijs en bij mijn man achterop...??????

Nooit.... *D

Denise

Lekker veel vertrouwen in z'n stuurmanskunsten :]
 
Nou ja.... hij heeft al 3 uur zijn rijbewijs en een ouwe russische motor (Iszh ofzo)...

Be my guest...!!

Denise
 
huh... nou ja het is jouw leven... ;)

hij is al weg.... naar de motorwinkel uiteraard.... zie wel waar hij nu weer mee thuiskomt...

in ieder geval met een nieuw vizier voor mijn FM...

Ga zelf liever op de scooter achter hem aan rijden... veeeeel veiliger...

Maar ik heb in ieder geval een supersnel antwoord op mijn vraag....

Bedankt...!!

Denise
 
Eej,

Ik heb ook weer een vraagje :P

Bij mij staat er een E1 keurmerk in me helm. Is deze nu geschikt voor de motor :?

images


Deze heb ik *D
 
Het zit zo:

Die E3 of E4 of weet ik veel staat voor het LAND waar de keuring is uitgevoerd!!!!!

Eronder staat nog een nummer. Dat begint met ws (als het een motorhelm is) 03,04 of 05 Dit geeft aan welke keuring er is gedaan.

03 is van lang geleden, mag niet meer verkocht worden vlgs mij

04 is van tot en met afgelopen seizoen zeg maar, mag dus nog iets van 3 jaar ofzo verkocht worden.

05 is de nieuwe keuring. Grote verschil met de 04 is dat hierbij ook het kinstuk wordt gekeurd. Ook voor systeemhelmen. Staat er vervolgens ook nog een P op het eind bij het nummer, bij een systeem helm, dan is het kinstuk: protective, oftewel beschermend. Staat er NP, dan is het NOT protective.

In welk land de keuring is uitgevoerd heeft als het goed is geen invloed op hoe goed het is gedaan. E4 is dacht ik NL of IT.
 
[*]Bayard
[*]Fiber Glass
[*]XL 62
[*]ECE R 22-05
[*]1350g +/-50
[*]Dec 2000

Da's alles wat d'r op het ding staat. Zal wel kloppen denk ik....
 
Een Izh... Jupiter geloof ik...

Maarre hij is vanmiddag thuisgekomen met een andere... niet dat ik dan wel achterop ga hoor...
 
oh... hij zit er als attachement bij.... wist niet hoe ik de foto er in het bericht bij kon zetten.. of ondersteund dit forum html?

Neeee geen foto van mij... :)
 
Hoe deed je dat nou? html of een forum code om het plaatje in te voegen?

kon het niet vinden in de FAQ...

Denise
 
Terug
Bovenaan Onderaan