vraagje over honda 350 four

iwan 20

Rookie
3 jul 2006
10
0
harderwijk
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb niet zolang geleden een nieuw (oude) motor gekocht.Ben nu bezig met hem aan de praat te krijgen,maar er lekt benzine ,het kraantje tussen de carburators ,waar het slangetje op moet,kun je heen en weer bewegen.De benzine loopt door de ontluchtingsslang op de grond.
Hoe moet je dit kraantje vastzetten ,zonder de carburators te verwijderen????????
Als iemand daar antwoord op heeft,zou ik dat heel fijn vinden,kan ik ook weer verder.
 
een beetje een vage vraagstelling..............verduidelijk het eens met een plaatje

lekt je kraan? (bij de tule waar je de slang op drukt? en de tule kan je heen en weer bewegen? die zou je vast kunnen zetten met loctite (ff vragen bij de locale technisch groothandel/automat. zaak)
loopt de benzine uit een slang? welke slang? waar zit die op aan gesloten?
 
Ik denk dat je bedoelt het verbindingstukje tussen de carburateurs dat kan je gewoon omhoog en omlaag bewegen das normaal hoor. Als er benzine uit je overloopslangetje lekt blijven je vlotters cq naalden hangen, tap de carburateurs eens af (vlotterbakjes) zit een schoefje bij elke carburateur , draai deze open en de benzine stroomt uit het slangetje als die erop zit.Kijk gelijk of deze erg vervuild is , zo ja carburateurs reinigen of laten reinigen.Tik eens met de achterkant van een dikke schroevedraaier tegen je vlotterbakkies aan, kijken of het op houd met lekken , soms wil de vlotternaald blijven hangen en door het zachtjes tikken schrikt deze los.

Gooi bij een benzine beurt eens een flesje forte plus 1 in je tank .
Dit goedje heeft een reinigende werking van het brandstofsysteem en lost kleine verstoppingen op, zijn je carburateurs erg vervuilt dan open schreoven en goed reinigen , werk altijd aan 1 carburateur tegelijk de onderdelen mag je namelijk nooit verwisselen omdat deze op elkaar ingesleten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan