vraagje over honda

gwen75

Rookie
21 sep 2006
12
0
ik had hem vop de verkeerde plek staan
ik ben sinds kort in het bezit van een honda xr125l.
nu deze hier in belgie een begrenzing heeft van 8,3kw zou ik deze wat willen opvoeren, kan er mij soms iemand vertellen of je in dit model van motor ook een begrenzing zit of hoe ik het beste deze motor wat krachtiger kan maaken
 
Over het algemeen zitten de begrenzers in de luchtfilterbox, in het inlaatspruitstuk en/of de uitlaat.

Ik zou zeggen: schroef eens een keer de luchtfilterbox uit elkaar en kijk of daar een vernauwing in zit. Daarna haal je je inlaatspruitstuk eens tussen de carburateur en de cilinder uit en kijk of deze extreem klein is. Deze moet namelijk minstens dezelfde luchtdoorlaat hebben als de carburateur. Daarna kun je de uitlaat er nog eens afhalen en kijk eens of de doorlaat even groot is als de uitlaat poorten.

Vergeet niet dat, wanneer je de motor eventueel gaat ontgrenzen, je de carburateur ook anders af zult moeten gaan stellen. Dat wil zeggen: andere sproeier, stand van de gasnaald veranderen, luchtschroeffie opnieuw afstellen.
 
Ben toch bang dat je er niet veel meer pkaas uit krijgt, op een eenvoudige manier.
Ding wordt overal als 8.3kW opgegegeven.

In Duitsland was iemand aan 't stoeien met een 28mm carb. maar dat bracht ook weinig.

igg succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan