Vraagje over japanners.

Moderne jappen zijn saai, maar wat dan met de moderne BMW's. Die zijn toch übersaai. dankzij de geöliede Duitse propagandamachine gelooft iedereen nog altijd dat ze fantastisch zijn. Insiders know better.
 
Moderne jappen zijn saai, maar wat dan met de moderne BMW's. Die zijn toch übersaai. dankzij de geöliede Duitse propagandamachine gelooft iedereen nog altijd dat ze fantastisch zijn. Insiders know better.

Alles is relatief he. De jappen gaan mss achteruit maar als de rest dat ook doet zijn ze nog steeds beter :P .
 
Ik zie vooral reacties van mensen die of alle japanners kennen of iets anders, maar weinig beide. Dan krijg je dus nog geen objectieve reacties.
 
Och, ik heb toch wel een aardig beeld gekregen.. :Y

Ehm, ze worden dus niet stiekum allemaal in dezelfde fabriek gemaakt begrijp ik? :9
 
Och, ik heb toch wel een aardig beeld gekregen.. :Y

Ehm, ze worden dus niet stiekum allemaal in dezelfde fabriek gemaakt begrijp ik? :9


zo is t :Y t is eigenlijk allemaal troep maar dan met een ander kleurtje :+
 
Ik zie vooral reacties van mensen die of alle japanners kennen of iets anders, maar weinig beide. Dan krijg je dus nog geen objectieve reacties.
Na meer dan 10 jaar sleutelen in de avondschool motortechniek, waar een brede waaier aan oude en nieuwe motoren voorbij komt, kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;) stellen dat het verschil in betrouwbaarheid tussen de verschillende japanners miniem is. Betrouwbaar zijn ze eigenlijk allemaal. Of ze mooi zijn is een persoonlijke smaak. Na zoveel jaar ben ik er ook wel van overtuigd dat de BMW's zeker niet betrouwbaarder zijn dan de Japanners. Eerder minder betrouwbaar. Denk maar aan de gigantische terugroepactie voor de achterwielflens van BMW.
De minste problemen?? Misschien Triumph? Je ziet ze minder dan de Jappen of de Duitsers, maar meer dan één heb ik nog niet met een probleem voorbij zien komen
 
Honda; Degelijk, betrouwbaar, saai
Yamaha; Trendy, betrouwbaar
Kawasaki; Agressief, groen.
Suzuki; goedkoop, mindere afwerking, goede prijs/kwaliteit

Ik denk dat wat je schrijft zo ongeveer wel klopt...................

Het spannende en verrassende van een Italiaan zit er niet bij.
Jammer is alleen wel om met dit moois te rijden dat je wel een sleutel-cursus moet gaan volgen.
 
Ik heb ervaring met Honda (3x), Ducati (1x), Yamaha (1x) en nu heb ik een BMW. Voorheen reed ik veel, nu rijd ik maar ongeveer 10.000 km per jaar. De BMW heb ik een 2006 model in 2009 gekocht. Met de Honda's en de Yamaha heb ik nooit problemen gehad. De BMW heeft mij heel veel geld en ergernis gekost aan onderdelen die stuk gingen die niet stuk hoorden te gaan.

Als ik weer een motor ga kopen, dan kijk ik naar Yamaha en Honda. Deze fabrikanten hebben zoveel verschillende modellen dat je niet iets over het merk algemeen kan zeggen.
 
Maar sammie.. Wat wil je nou ? Een nieuwe motor, oude, wat voor soort, welk bouwjaar denk je aan ? Ik heb japanners uit de jaren 60 70 80, en 1 uit 90 gehad. Die uit de jaren 90 was prima, of zelfs perfect om mee te rijden, maar erg saai. Over het algemeen kan je wel stellen, hoe ouder hoe beter. Maar ook dit ligt er natuurlijk WAT je ermee wil. Voor woon/werk wordt een fiets uit de jaren 60 te oud, jaren 70 en 80 zal daarintegen wel weer gaan vanwege de grote stappen die destijds gemaakt werden. Ik rij dagelijks op mijn xt500 naar het werk. 1 bonk karakter zo'n ding, en onwijs handig. Fuck files, leve de graskant ! *D
 
Ik heb ervaring met Honda (3x), Ducati (1x), Yamaha (1x) en nu heb ik een BMW. Voorheen reed ik veel, nu rijd ik maar ongeveer 10.000 km per jaar. De BMW heb ik een 2006 model in 2009 gekocht. Met de Honda's en de Yamaha heb ik nooit problemen gehad. De BMW heeft mij heel veel geld en ergernis gekost aan onderdelen die stuk gingen die niet stuk hoorden te gaan.

Als ik weer een motor ga kopen, dan kijk ik naar Yamaha en Honda. Deze fabrikanten hebben zoveel verschillende modellen dat je niet iets over het merk algemeen kan zeggen.
Ik heb precies dezelfde ervaring... -O-
 
Ik denk dat wat je schrijft zo ongeveer wel klopt...................

Het spannende en verrassende van een Italiaan zit er niet bij.
Jammer is alleen wel om met dit moois te rijden dat je wel een sleutel-cursus moet gaan volgen.

Is een Guzzi dan geen Italiaan? Sleutelen? Wat is dat.
 
Ik denk dat wat je schrijft zo ongeveer wel klopt...................

Het spannende en verrassende van een Italiaan zit er niet bij.
Jammer is alleen wel om met dit moois te rijden dat je wel een sleutel-cursus moet gaan volgen.
Valt wel mee, zal straks wel een topic "vraagje over italianen" openen :+
 
De Kawasaki Street Triple stuurt fantastisch. De vergelijking met BMW zie ik met name in de kapjes e.d. en dan alleen bij de Tiger/Explorer/Trophy modellen en niet bij de cruiser en retro modellen. Voor mij bepaalt het motorblok voor een substantieel deel het karakter van de fiets. Een triple en een boxer rijden toch echt heel anders. In dat opzicht heb ik meer het idee dat Triumph en Yamaha naar elkaar kijken met de triple en crossplane configuraties.

Verder zullen er altijd liefhebbers blijven van oud en van nieuw spul. Daar is niets mis mee, het zijn gewoon andere fietsen. Een Meriden Triumph moet je niet vergelijken met een nieuwe, daarmee doe je beiden tekort. Dat geldt voor andere merken net zo.
 
En de Truxton komt 50 pk te kort om een echte cafe racer te zijn.
Ze rijden geweldig, dat dan weer wel.

Maar daar komt verandering in en hoe!

Ik vind al de Retro Triumphs wel mooi en het is weer eens wat anders dan de zoveelste Jap....

2016%2BTriumph%2BBonneville%2BThruxton%2Bb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaat in ieder geval voor de gsxr blokken niet op die zijn ijzersterk....

De afwerking van Suzuki is gewoon echt een stuk slechter. Zeker de laatste jaren.
Moet je eens kijken hoe de bouten in de voorvork van de GSX1000S eruit zien :N

Zet een GSR750 maar eens naast een Yamha FZ8 of een Triumph Street Triple.
De afwerking hebben ze bij Triumph echt heel goed op orde :}
 
Laatst bewerkt:
Tsja, moderne motoren worden steeds 'perfecter' en hebben daarmee wellicht minder 'karakter' en zijn voor mensen die van oude barrels houden minder leuk..
Heeft dat perfectionisme vraag?

..kennelijk wel.. hierboven noemt iemand hoe slecht' de bouten van de voorvork er uit zien'.
Ik had nooit gedacht dat iemand daar over zou kunnen vallen of zelfs opmerken..
Zouden 'lelijke bouten' het rijgedrag negatief beïnvloeden? :?
 
Tsja, moderne motoren worden steeds 'perfecter' en hebben daarmee wellicht minder 'karakter' en zijn voor mensen die van oude barrels houden minder leuk..
Heeft dat perfectionisme vraag?

..kennelijk wel.. hierboven noemt iemand hoe slecht' de bouten van de voorvork er uit zien'.
Ik had nooit gedacht dat iemand daar over zou kunnen vallen of zelfs opmerken..
Zouden 'lelijke bouten' het rijgedrag negatief beïnvloeden? :?

je 'moet' het natuurlijk ook een beetje in verhouding zien. Als je een oudere motor koopt voor Eypo 750,00 dan haal je je schouder op over zulke dingen.
koop je echter een nieuwe fiets van bijvoorbeeld meer dan 10.000 eypo, en die bouten beginnen na 2 jaar al te roesten, dan kan ik me voor stellen dat je niet blij bent....
 
Terug
Bovenaan Onderaan