Zeeuwmeeuw
MF veteraan
Gisteren had ik Suzi uit elkaar getrokken om een nieuwe klepdekselpakking te steken en nog een paar andere dingen.
Toen alles in elkaar zat heb ik de kleppen gesteld.
Alles gedaan volgens het WPHB maar tijdens het stellen had ik al het 'probleem' dat de rotor iedere keer een paar mm verder verdraaide waardoor ik eigenlijk de kleppen niet goed gesteld kreeg (het merkteken 'T' draaide iedere keer een klein stukje door)?
Afijn, dat was gedaan maar ik merkte dat de decompresseur opeens niet meer werkte? Het drukte de kleppen niet meer open?
Alle slagen nagelopen van de motor en ik merkte dat ik bij een andere slag ineens een mm of zo klepspeling had? De tuimelaars hingen gewoon los?
Als ik de kleppen stel op een andere BDP (dus als ik die mm speling eruit haal en die op 0,1mm zet) dan werkt alles weer naar behoren?
Nu breekt mijn klomp....in principe, als de tuimelaars de nok volgt en je speling afstelt op het BDP dan is toch je maximale speling gewoon die 0,1mm? M.a.w. de tuimelaar volgt toch altijd de nok en je speling zal dan toch nooit meer dan die 0,1mm zijn?
Lijkt me nogal herrie geven als de tuimelaars een halve slag een mm spelling of zo hebben
Dus als ik afstel met het merkteken op de plek waar die hoort heb ik veel speling en waardoor de decompresseur dus niet werkt (logisch eigenlijk) en als ik afstel met een ander BDP werkt alles wel maar heb ik natuurlijk geen speling als het merkteken staat waar het moet staan?
Ik heb eigenlijk geen zin om weer de kap van de ontsteking los te halen maar het lijkt wel of de rotor er 180 graden verkeerd in zit maar volgens mij is dat onmgelijk omdat er 9 van de 10 keer een spie in de rotor zit toch (wellicht grapje van de vorige eigenaar)?
Iemand al eerder zoiets gehad?
Toen alles in elkaar zat heb ik de kleppen gesteld.
Alles gedaan volgens het WPHB maar tijdens het stellen had ik al het 'probleem' dat de rotor iedere keer een paar mm verder verdraaide waardoor ik eigenlijk de kleppen niet goed gesteld kreeg (het merkteken 'T' draaide iedere keer een klein stukje door)?
Afijn, dat was gedaan maar ik merkte dat de decompresseur opeens niet meer werkte? Het drukte de kleppen niet meer open?
Alle slagen nagelopen van de motor en ik merkte dat ik bij een andere slag ineens een mm of zo klepspeling had? De tuimelaars hingen gewoon los?
Als ik de kleppen stel op een andere BDP (dus als ik die mm speling eruit haal en die op 0,1mm zet) dan werkt alles weer naar behoren?
Nu breekt mijn klomp....in principe, als de tuimelaars de nok volgt en je speling afstelt op het BDP dan is toch je maximale speling gewoon die 0,1mm? M.a.w. de tuimelaar volgt toch altijd de nok en je speling zal dan toch nooit meer dan die 0,1mm zijn?
Lijkt me nogal herrie geven als de tuimelaars een halve slag een mm spelling of zo hebben
Dus als ik afstel met het merkteken op de plek waar die hoort heb ik veel speling en waardoor de decompresseur dus niet werkt (logisch eigenlijk) en als ik afstel met een ander BDP werkt alles wel maar heb ik natuurlijk geen speling als het merkteken staat waar het moet staan?
Ik heb eigenlijk geen zin om weer de kap van de ontsteking los te halen maar het lijkt wel of de rotor er 180 graden verkeerd in zit maar volgens mij is dat onmgelijk omdat er 9 van de 10 keer een spie in de rotor zit toch (wellicht grapje van de vorige eigenaar)?
Iemand al eerder zoiets gehad?
Laatst bewerkt: