Vraagje over mijn cb750 f2

4 okt 2004
63
0
Breda
ik rijd een cb750 f2 uit 1979.
ik ben niet zo heel handig, dat voorop.

Nu is het zo dat mijn voorrem piept, altijd eigenlijk als ik rem.
het stoort me een beetje. wat kan ik eraan doen??

verder las ik op een paar topics onder mij ook al een probleem met de knipperverlichting. ik heb daar ook een probleem mee.
bij stationair doen beide knipperlichten voorop branden, niet knipperen, en beide achter doen niets. geef ik was gas dan gaan ze opeens knipperen.
ik heb 12volt lampjes erin geloof ik.
weet iemand hoe of wat?

arjen :]
 
Je zou achter je remblokjes wat kopervet kunnen smeren. Dus dan moet je je blokjes eruit halen, en dan het dan tussen de blokjes en de remzuiger smeren. Maar het mag absoluut niet op de "remkant" van het blokje komen.

Verder kan je de zijkanten van je blokjes ietsje afronden met een vijl.
 
Dat electrische probleem zou ik niet weten.

Maar het piepen van remblokken wordt deels ook veroorzaakt door het feit dat ze niet meer met asbest worden "verrijkt". De hardheid van de blokken is ook een mogelijke oorzaak. Maar wat Jos voorstelt zijn de beproefde remedies voor piepen remmen.
 
Hmm, hier piepen ze ook. Alleen dan als ik niet rem, dus nog een tikkie erger. Soms heeft ie het, soms niet. Kan me er niet echt aan storen zolang hij nog maar remt is alles best.
 
Hmm, hier piepen ze ook. Alleen dan als ik niet rem, dus nog een tikkie erger. Soms heeft ie het, soms niet. Kan me er niet echt aan storen zolang hij nog maar remt is alles best.

Toch een beetje voorzichtig zijn hier!
Als de remmen piepen als je NIET remt wil dat zeggen dat ze "aanlopen" (dat je zuiger niet geheel terugkomt).
Hierdoor kunnen je remmen "warmlopen" en STERK in remwerking afnemen (of zelfs verbranden!).
Persoonlijk vind ik piepende remmen niet erg als dit tijdens het remmen is, maar als gebeurt als je niet remt zou persoonlijk toch wel maatregelen willen nemen!
:] met plezier, maar wel veilig!

Gr Ad
 
Hmm, hier piepen ze ook. Alleen dan als ik niet rem, dus nog een tikkie erger. Soms heeft ie het, soms niet. Kan me er niet echt aan storen zolang hij nog maar remt is alles best.

Boutje tikje losser en het probleem is opgelost (boutje met t veertje er tussen), daarna borgmoertje weer vast.
 
Waarschijnlijk blijft je clignateur-relais "plakken" dit gebeurt wel vaker bij wat "oudere" relais (je spannning wordt boven stationair net wat hoger waardoor hij dan wel werkt). Je kunt deze (meestal)eenvoudig openmaken en dan schoonmaken (soms helpt dit). Maar een nieuwe (of een tweede hands v/d sloop) is helemaal niet zo duur.
Gewoon even proberen. :P

Gr Ad
Volgens mij blijft als je relais blijft plakken ook het achterknipperlicht branden
ik denk eigenlijk meer aan een massa probleempje van de beide achter knippers
gezien deze op elkaar aangesloten zitten onder de buddy evven de stekkers inspuiten met wat contact spray kan al wonderen doen

en voorwat betreft de piepende remmen kijk even of de antie trillingsplaatjes er nog tussen zitten deze vangen de meeste piep problemen op desnoods ff vernieuwen
 
hmmm,
dat piepremmen laat ik maar, is niet zo'n ramp.
maar dat met die knipperverlichting blijft me bezig houden.

van de reacties snap ik niet veel, iemand nog wat simpelere suggesties?

arjen :]
 
Boutje tikje losser en het probleem is opgelost (boutje met t veertje er tussen), daarna borgmoertje weer vast.
Bedankt, zullen we is naar kijken.

Moet nu nog even kijken naar de rempot/pomp/houder. Dat ding rechts op je stuur voor je voorrem. Ik krijg namelijk dat dekseltje er onmogelijk af. In plaats daarvan draai ik de onderkant(witte plastic potje) mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan