vraagje over open filtertjes voor m'n briksel

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
FF vraagje ; er komen op één van mijn fietskes (CB400 en 350f) open kelkjes met zogenaamde watten , die je in moet oliën met zgn. luchtfilterolie van K & N. Wie kent dit en wie weet wat dit met je mengsel doet ? Aangezien er toch filtermateriaal inzit (watten + olie) kan ik me voorstellen dat er eigenlijk weinig verandert, maar wellicht hebben jullie een andere kijk op de zaak ??

Bedoel je van die losse filters? Á la dit:
10050100.jpg

Zo ja: hij krijgt tóch meer lucht. Grotere sproeiers dus. Hoe groot? Proberen (vaak rond de 10%) :)

Met bovenstaande filters was bij mij alleen een aanpassing aan de gasnaald nodig. Heel ietsjes laten zakken, hoofdsproeier is nog standaard (en eigenlijk nog te groot).

Ik weet dat open kelkjes inderdaad het mengsel armer maken. Is bij Back ook zo, maar waar het me om gaat is in hoeverre de watten met de luchtfilterolie het verschil met gewone luchtfilters weer kleiner maken dan bij geheel open kelkjes zoals die van back.... ;)

Leuk Tria, bietje oppoetsen. Zeg Wanneer halen we zo'n dynojet bank, kunnen we onze racertjes een beetje tunen :+

Ik weet dat open kelkjes inderdaad het mengsel armer maken. Is bij Back ook zo, maar waar het me om gaat is in hoeverre de watten met de luchtfilterolie het verschil met gewone luchtfilters weer kleiner maken dan bij geheel open kelkjes zoals die van back.... ;)
Hoezo bij mij ook :) koffiebruin hoor mijn plugjes, slecht lopen kwam door kapotte nokkenasketting en spanner

Hoi,

Deze zijn op mijn CB560 brikkie gegaan. Ik smeer ze met een kwast van buitenaf in met cross luchtfilter olie (had ik nog staan, is dus goedkoper dan K&N spray).
Verder de hoofdsproeiers aangepast, ben van 92/100 naar 107/100 gegaan (na eerst nog wat tussenmaten geprobeerd te hebben......).

Deze filters komen van Roukama, en kosten iets van 14,= per stuk.

cu,
John

full

Staat wel lekker hoor...Crossfilterolie...Ach zo'n fleske kost 8 euri geloof ik, mag de prets niet drukken ;)

Maareh...Back...je hebt gelijk hoor, maar ik meende dit af te leiden uit het ik-sta-onder-de-waalbrug-en-krijg-m-niet-meer-rondgetrapt...

Och ja...had te maken met het licht-vedergewicht :P

Waalbrug, vermoed ik het probleem van een niet perfect werkende gelijkrichter. Toen ik die avond thuis kwam brande de voorlamp op halve sterkte. Daardoor een te zwakke vonk om hem gelijk aan de pruttel te krijgen. Gelukkig zijn die gelaccu's beresterk en herstellen heel goed.

Terug
Bovenaan Onderaan