Vraagje over overschrijven

The Peer

MF'er
10 dec 2004
117
0
Roelofarendsveen
Aloha,

Ik ben net een paar weken in het bezit van mijn roze papiertje en heb te horen gekregen dat ik as zondag eigenaar ga worden van een Honda Nighthawk!

Maar wat ik even wilde weten is het volgende: De motor rijdt nog niet en moet ik hem als hij wordt overgeschreven op mijn naam verplicht direct verkzekeren?....(ik dacht een keer gehoord te hebben dat als je dat niet doet een boete kunt verwachten?).

Misschien weten jullie hoe het zit!

Alvast bedankt
 
zodra de motor op jouw naam staat moet je hem ook minimaal wa verzekert hebben, of schorsen mag ook.

met de zoekfunctie zijn er hier al meerdere personen te vinden die hier een boete voor hebben gehad.
 
Volgens mij moet je hem direct verzekeren. Want als iets een kenteken heeft, betekent dit dat je op de openbare weg mag. Mag je daarop, dan moet je uiteraard verzekerd zijn.

En dat van die boete zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn..
 
Volgens mij moet je hem direct verzekeren. Want als iets een kenteken heeft, betekent dit dat je op de openbare weg mag. Mag je daarop, dan moet je uiteraard verzekerd zijn.

En dat van die boete zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn..

:^

DIRECT VERZEKEREN!

Zelf hetzelfde voorval gehad, gaat flink in de papieren lopen wanneer je dit niet doet B| . Dit in verband met "onverzekerd rondrijden" etc. etc. :X
 
Aha, bedankt voor de replies!.....ik denk dat ik wel een maandje aan het sleutelen ben voordat hij loopt maar wat houdt dat schorsen precies in?
 
:^

DIRECT VERZEKEREN!

Zelf hetzelfde voorval gehad, gaat flink in de papieren lopen wanneer je dit niet doet B| . Dit in verband met "onverzekerd rondrijden" etc. etc. :X

:^ ..Per direct:
óf..verzekeren...
óf..schorsen..( kost ongeveer 25! eurie's per jaar) dan ben je dus niet verzekerd......ga na opknappen dan ook niet ff een proefrondje rijden!....want als je ook maar iets van een ander raakt, ben je het løl....en moet je dus alles uit eigen pocket dokken!!
 
Ja, dat snap ik...was ook niet van plan om onverzekerd ook maar 1 meter te gaan rijden, anders kan ik een andere hobby gaan zoeken, maar goed denk dat ik hem maar gewoon meteen verzeker....
Dan maar een maandje langer €17 euro betalen want de premie is de moeite niet gelukkig!

Bedankt
 
Ja, dat snap ik...was ook niet van plan om onverzekerd ook maar 1 meter te gaan rijden, anders kan ik een andere hobby gaan zoeken, maar goed denk dat ik hem maar gewoon meteen verzeker....
Dan maar een maandje langer €17 euro betalen want de premie is de moeite niet gelukkig!

Bedankt

Ik zou hem ook meteen verzekeren, want het schorsen kost ook geld.
 
Had laatst ook een motor bij gekocht, liep ook niet, was hem dus ff vergeten te verzekeren. kreeg naar 1,5 maand een brief van de RDW of ik hem wou verzekeren, als ik dit niet deed, en ik werd bij een controle van hun weer dr uitgepikt, dan zouden ze een proces verbaal opmaken 8-)

Heb hem toch maar verzekerd :+
 
Verzekeren, als is het maar WA, anders schorsen bij het postkantoor. Houdt in dat de motor niet op de openbare weg mag staan en dat er niet mee gereden wordt. Dat kost iets van 23 euries per jaar en je betaalt geen wegenbelasting en geen verzekering.
 
Had laatst ook een motor bij gekocht, liep ook niet, was hem dus ff vergeten te verzekeren. kreeg naar 1,5 maand een brief van de RDW of ik hem wou verzekeren, als ik dit niet deed, en ik werd bij een controle van hun weer dr uitgepikt, dan zouden ze een proces verbaal opmaken 8-)

Heb hem toch maar verzekerd :+


Laatst zeg je? Ik heb een brief gehad mbt het niet verzekerd zijn (niet geregd bij RDW dus) van pak em beet een 3/4 jaar geleden. De check die Justitie en RDW doen is met terugwerkende kracht. Als je dan niet een bewijssie van je verzekeraar hebt dat ze hem toen wel verzekerd hadden alleen nog niet doorgegeven aan het RDW, dan ben je alsog de l#l.
 
Yep, bij een collega van mij werd het e.e.a. bij elkaar opgeteld! 2 overtredingen plus 2 maanden te laat met verzekeren; 4 maanden rijbewijs kwijt. Dus niet te licht denken over niet verzekeren!
 
FOK
kheb mijn motor al tijdje in de schuur staan (3weken ofzo)
en heb hem nog niet verzekerd (niet aan toe gekomen, weet nieuwprijs niet en de verzekering ook niet enzo)
Maar snel achteraan gaan
 
Voor nieuwprijs: kijk op Unive en doe net alsof je wilt verzekeren. Bij het tweede veld kun je kijken wat de nieuwwaarde is. Unive sluiten (lekker geen verzekering dus) en je weet wat ie waard is. Wacht niet te lang, de belasting ligt op de loer....!
 
FOK
kheb mijn motor al tijdje in de schuur staan (3weken ofzo)
en heb hem nog niet verzekerd (niet aan toe gekomen, weet nieuwprijs niet en de verzekering ook niet enzo)
Maar snel achteraan gaan


zoals ff hiervoor vermeld is.....verzeker die motor vanaf de dag dat deze op naam staat!!!...geen dag later.....
anders kost deze drie weken je alsnog 250 euro!
 
en stel je hebt een motor die geschorst is.

Je verkoopt hem aan een ander, moet die ander hem dan ook verzekeren? Of blijft de motor dan geschorst?
 
zoals ff hiervoor vermeld is.....verzeker die motor vanaf de dag dat deze op naam staat!!!...geen dag later.....
anders kost deze drie weken je alsnog 250 euro!


Vorig jaar was het al 280 euro. Mijn hoogste bekeuring ooit.

Een sloopmotor vergeten te schorsen. Geen waarschuwing wel boete na 4 maanden. -O-
 
Tip.

Betaal de wegenbelasting gelijk voor een heel jaar.
Kost in Zuid Holland €60,- voor een heel jaar.

Betaal je per kwartaal ben je hier €30,- per kwartaal kwijt.
Das toch makkelijk verdient he?
 
Voor nieuwprijs: kijk op Unive en doe net alsof je wilt verzekeren. Bij het tweede veld kun je kijken wat de nieuwwaarde is. Unive sluiten (lekker geen verzekering dus) en je weet wat ie waard is. Wacht niet te lang, de belasting ligt op de loer....!
jammer maar euhm ik wou hem bij unive verzekeren en zij weten het zelfs niet eens, laat staan die website :)

[edit] net gebeld ze hadden hem dus al wel meteen verzekerd (nadat ik dus 2 dagen geleden gebeld had)
Maar de nieuwprijs moet ik nog even door geven *zucht* mooi me SM shit dr bij verzekeren :]
 
Laatst bewerkt:
en stel je hebt een motor die geschorst is.

Je verkoopt hem aan een ander, moet die ander hem dan ook verzekeren? Of blijft de motor dan geschorst?
Volgens mij moet je de motor eerst 'ontschorsen' voor je 'm weer kunt verkopen. Nieuwe eigenaar, nieuwe belastingshit en verzekeringsshit. Ze weten heus wel hoe ze geld uit je zak moeten kloppen.
 
Volgens mij moet je de motor eerst 'ontschorsen' voor je 'm weer kunt verkopen. Nieuwe eigenaar, nieuwe belastingshit en verzekeringsshit. Ze weten heus wel hoe ze geld uit je zak moeten kloppen.


Neuj hoor...nie nodig....'k heb zelf een meerdere geschorste brikken hier op m'n werft staan,...die dus ook geschorst waren bij de vorige eigenaren.
Het enige wat je dus moet doen is het overschijven ( paar eurie's) en dan vermelden dat je doorgaat met deze status van geschorst zijn....en dat kost dan (pak-em-beet) 23 eurie's voor een heel jaar. Je kunt dus niet de schorsing van de vorige eigenaar overnemen!
 
Bedankt voor de info, ik heb dus een geschorst brik en moet de verzekering blijven betalen volgens de polis. Dan maar ff op naam van iemand anders zetten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan