vraagje over R6

Niek Boevink

MF'er
27 okt 2001
161
0
Eibergen
Hi,

Aangezien in nogal gecharmeerd ben van de R6 (R1 vind ik nog mooier maar is me iets te bruut qua vermogen,tenminste nu nog) de volgende vraag

Kun je er met een lengte van 1.92 fatsoenlijk op een R6 zitten, of krijg je dan een probleem (bijv met je beenruimte ????) zoals bijv. bij een Suzuki SV

gr.

Niek
 
Ik pas er niet lekker op, ben ook van jouw lengte, mijn benen lagen niet lekker in de tank..
 
Past net... Alleen moet je wel de beentjes wat ver naar achter gooien & flink op de polsjes leunen.... [me]Muis is Supersport-toerist op een ZX-6R[/me] :P
 
Wat is het dan heerlijk om 1.80m te zijn :)
Ach, de Japanse motoren moeten ook geschikt zijn voor de jappen he, en dat zijn al kleine mensen... maar het verschil tussen R6 en R1 is toch niet echt ZO groot, of wel ?
 
Ik met mijn 1.82 paste er perfect op, JoKing (die langer is, weet niet hoelang) vond het geloof ik weer niet ideaal.
 
R6 weet ik niet, ik pas met me 1.92 perfect op me R1.

Maar altijd zelf proberen, ik zit ook goed op een RSV Mille, terwijl ik andere hoor klagen, zat niet goed op een FZR 1000, en daar heb ik weer nooit iemand over gehoord.
 
ik heb hem geprobeerd met mijn 1.87 en het zat zo perfekt dat ik hem/haar maar gelijk heb gekocht. Ik kan me niet voorstellen dat die 5 cm een probleem kan zijn.

Oftewel gewoon proberen: testrijden (gewoon een uurtje de tijd nemen om de krachten en de zitpositie van dit geile monster te leren kennen) of idd een dagje de R6 te huren. Weet je gelijk waar je aan toe bent
 
Ik heb zaterdag zoals je misschien wel gelezen samen met Revolution proef gereden op een R6.

Ik ben 1.90 m en rij zelf op een CBR600F. Ik moest wel even wennen op die R6. Ik heb niet echt lange benen maar een lang boven lichaam. Benen zaten perfect maar de stand van mijn armen en boven lichaam was even wennen.

Maar een R6 rijdt echt lekker :9~
 
Op Zondag 04 november 2001 23:10 schreef JK het volgende:
Wat is het dan heerlijk om 1.80m te zijn :)
Ach, de Japanse motoren moeten ook geschikt zijn voor de jappen he, en dat zijn al kleine mensen... maar het verschil tussen R6 en R1 is toch niet echt ZO groot, of wel ?

Je zou zeggen van niet, maar ik moet altijd wennen als ik op de fiets van R6yes stap. Natuurlijk aan het vermogen en hoe dat erin komt, maar zeker ook aan hoe ik me op dat ding moet zitten.
Verder schelen ze 7.5 Kg in gewicht maar dat lijkt veel en veel meer, R1 is groot & zwaar vergeleken met een R6 (vindt ik).
 
Een collega van mij rijd een r6,en hij is toch zeker 1.95 lang.
Hij vind hem beter passen dan een R1,trouwens met de r6 zou ik net zo veel plezier hebben als met mijn R1..de r6 loopt als vergif kan er maar net langs komen op topspeed.
Hij stuurt beter directer en makkelijker dan de R1.
Denk dat de r6 een erg hoor funfactor bezit voor de meeste motorrijders.
 
Ik heb zaterdag zoals je misschien wel gelezen samen met Revolution proef gereden op een R6.

Ik ben 1.90 m en rij zelf op een CBR600F. Ik moest wel even wennen op die R6. Ik heb niet echt lange benen maar een lang boven lichaam. Benen zaten perfect maar de stand van mijn armen en boven lichaam was even wennen.

Maar een R6 rijdt echt lekker :9~

Zoals je wel weet had ik voor mijn R6 ook een CBR600, en ook ik moest erg wennen aan de zithouding (ook al ben ik maar 1.84 lang :+ ). Het is gewoon een groot verschil tussen de CBR en de R6, dat verklaart denk ik ook waarom Rev. de R6 wel direct een lekkere zithouding vindt hebben.

En qua comfort vindt ik nu de R6 prima :)
 
Hoi

Eerste dat me opviel toen ik op de R6 stapte was
dat mijn benen niet goed langs de tank pasten.
Gaf de motor meteen dat kleine gevoel. En ik ben 1.87...dus veel langer moet je echt niet zijn.

Waarom kijkt er niemand verder dan een R6 :?

Persoonlijk vind ik een gsxr-600 gewoon bruter.
Geeft denk ik ook meer het gevoel op een flink
beest te zitten, maar goed... dat zijn meer de gedachte van iemand die nog geen motor heeft dus
hecht daar maar niet te veel waarde aan...
 
Waarom kijkt er niemand verder dan een R6 :?

Persoonlijk vind ik een gsxr-600 gewoon bruter.
Geeft denk ik ook meer het gevoel op een flink
beest te zitten, maar goed... dat zijn meer de gedachte van iemand die nog geen motor heeft dus
hecht daar maar niet te veel waarde aan...
Heb jij proefritten op beiden gemaakt? De R6 heeft volgens het boekje 5pk meer, trekkracht en verloop weet ik niet.

Wat zijn jouw indrukken van beiden fietsen aangenomen dat je hebt proefgereden? :]
 
Heb jij proefritten op beiden gemaakt? De R6 heeft volgens het boekje 5pk meer, trekkracht en verloop weet ik niet.

Wat zijn jouw indrukken van beiden fietsen aangenomen dat je hebt proefgereden? :]

Hee Marcoo

Nee, helaas niet proefgereden op beiden.
Mijn eerste en enige motor waar ik ff op heb
gereden sinds mijn rijbewijs was een R6.
En ik ben dus ook niet echt in staat daar een
fatsoenlijk oordeel over te geven omdat ik zelf
toch de beperkende factor was

Och ja, R6 5 pk meer (zou je het merken trouwens?), als je een motor alleen
om de pk\'s koopt, koop je geen 600.
dan zou ik voor een gsxr750 gaan (of nog meer :9~ )

Maar persoonlijk houd ik wel van iets grotere
motoren. Vind een gsxr600 daarom ook mooier
dan een R6.

Hee!! als de R1 een 2002 model heeft waar blijft
de r6 dan??
Dat zou nog wel eens een smakelijke verrassing kunnen worden :9 :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan