Vraagje over rubbers in remcylinder

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.190
Assen
Dag mensen,
omdat de schijfrem van de jawa wat lekt, en bij de hendel de olie er uit komt heb ik nwe rubbers besteld ter afdichting van de remmerij..
Deze rubbers moeten achter elkaar op de 'pen' (hoofdremzuiger)die je naar binnen duwt. De onderdelentoko's maken onderscheid in een 'voorste' en een 'achterste'

Ik heb het spul binnen en kan geen onderscheid zien en meten tussen de 2.. zou het uitmaken? (de winkel zelf weet 't ook niet)
DICHTGUMMI FÜR BREMSZYLINDER639/640 - HINTERE | Jawamarkt.cz
DICHTGUMMI FÜR BREMSZYLINDER639/640 - HINTERE | Jawamarkt.cz

Dit is mijn eerste schijfremmotor en heb geen idee wat wel/niet normaal is in deze..
 
Ik zou zeggen monteer ze gewoon en kijk of de rem goed werkt.
Zo niet rubbers wisselen en nog een keer proberen.
Werkt dat ook niet pomp vervangen ,voor rond de 50,- heb je een nieuwe pomp.
 
I heb het spul nu los en zie geen verschil tussen de rubbers die nu gemonteer zijn, en idd wel zoals iemand zag -toch wel-verschil in vorm van de nieuwe rubber..
Maar wat is nu 'voor' en 'achter? Voor maar de zijde van het reservoir?
 
Rubbers vervangen, de originele rubbers zag ik geen verschil, op de gok die met de richel/hoek aan de kant van dhet reservoir gedaan, de achterste had een scheurtje dus dacht misschien.. Was wel een rotklus de circlip weer op z'n plek te krijgen, maar het lekt nu nog meer dan eerst..
Rubbers omwisselen gaat niet want het binnenste rubber krijg je er niet in 1 deel af.
Ik weet nu niet zo goed wat te doen of wat ik verkeerd deed.
 
Rubbers vervangen, de originele rubbers zag ik geen verschil, op de gok die met de richel/hoek aan de kant van dhet reservoir gedaan, de achterste had een scheurtje dus dacht misschien.. Was wel een rotklus de circlip weer op z'n plek te krijgen, maar het lekt nu nog meer dan eerst..
Rubbers omwisselen gaat niet want het binnenste rubber krijg je er niet in 1 deel af.
Ik weet nu niet zo goed wat te doen of wat ik verkeerd deed.

Gewoon een andere rempomp halen, waarschijnlijk is die versleten en dan helpen nieuwe afdichtingen niet meer.
Niet mee door tobben.
 
De rempomp is van '91 en heeft ca 80 K dienst gedaan, kan dat dan al verlseten zijn? Ik had gedacht omdat dat rubbertje stuk was het euvel gevonden te hebben.. maar goed..
Ik probeer nog 1 keer wat ik kan doen- denk ik- en zal dan idd een nwe bestellen
Dank voor de feedback
 
Voor rond de 50,- heb je een hele nieuwe rempomp,ik zou niet blijven tobben voor dat geld.
De oorzaak is vaak corrosie of beschadiging in de pomp zelf waar de cups in heen en weer gaan,
vroeger deed ik dat wel opfrissen met hoon steentjes,maar dan moet je die wel hebben en
weten hoe het te doen,ook is de diameter bij motorfietsen vaak te klein zodat de hoonsteentjes er niet in passen,
enigste oplossing is dan een andere of nieuwe rempomp.
 
De rempomp is van '91 en heeft ca 80 K dienst gedaan, kan dat dan al verlseten zijn? Ik had gedacht omdat dat rubbertje stuk was het euvel gevonden te hebben.. maar goed..
Ik probeer nog 1 keer wat ik kan doen- denk ik- en zal dan idd een nwe bestellen
Dank voor de feedback

27 jaar en 80k, dat vind ik een behoorlijke prestatie.
 
Rubbers vervangen, de originele rubbers zag ik geen verschil, op de gok die met de richel/hoek aan de kant van dhet reservoir gedaan, de achterste had een scheurtje dus dacht misschien.. Was wel een rotklus de circlip weer op z'n plek te krijgen, maar het lekt nu nog meer dan eerst..
Rubbers omwisselen gaat niet want het binnenste rubber krijg je er niet in 1 deel af.
Ik weet nu niet zo goed wat te doen of wat ik verkeerd deed.

Perslucht op de remcilinder zetten via de banjo aansluiting?
 
Terug
Bovenaan Onderaan