vraagje over stallen motor (in de winter)

Sybke

MF'er
5 jul 2005
43
0
Eindhoven
hoe stallen de mensen die niet in het bezit zijn van een schuur/ garage de motor, met goed weer is een hoes voldoende lijkt me, maar wat als die met slecht weer en in de winter ook buiten moet staan.... zijn er mensen die bv gebruik maken van shurgard of andere opslag mogelijkheden.... alvast bedankt voor de reply
 
Waarom zou je een motor stallen.
Zo'n ding is toch om mee te rijden ??

:N :N
Je kent ongetwijfeld het begrip mooiweerrijders. Die groep is nogal groot.

Ik zit zelf ook met dit probleem, omdat we nu 3 motoren hebben, en straks weer 4. Een van die huidige 3 is van mij, een 1991'er. Binnen staat al 2 2004/200x motoren gestald en de schuur is dusdanig ingedeeld dat mijn motor er op zich wel in kan, maar dan 10 minuten bezig ben hem eruit te halen en stallen elke dag.

Ik begin dan wel net, maar zie mezelf niet echt de hele winter doorrijden op de motor... en wil zéker van de winter de motor binnen zetten vanwege kou en vocht etc... dus dan moet ik ruimte maken, en pak ik hem zeker niet zo makkelijk.

Maar goed, als je een heel goed zeil hebt kan dat wel misschien. Ik heb zo'n goedkoop textiel lapje met gaten, dus dat regent erdoor. Er zou wel zo'n motor huisje langskomen ook als voorstel zometeen...

Maar ik denk dat als hij in een steeg kan staat, of tenminste uit de wind en misschien uit directe neerslag en je bedekt hem, dat je een eind komt.
 
Mn TDM staat ook altijd buiten. Wel onder een kwaliteits hoes natuurlijk.

's Winters rij ik door :] , probeer wel slecht weer zoveel mogelijk te vermijden :Y , maar dat lukt niet altijd.
Maar in ieder geval blijft dan wel het blok en de accu lekker fit, hoeft niet aan de druppellader.
Wat ik doe is mn blok goed in sprayen met corrosionschutz (S100), voor de rest schakelaars en bewegenden delen goed vet houden met wd40. bedrading in de siliconenspray.
Ik heb er geen slechte ervaringen mee.
Echter wel wat kleine roestplekjes op frame, heb daar ook een topic over gestart.

Wat ik ook doe is gewoon, zeker 's winters, goed schoonmaken/poetsen in de wax zetten. In tijd van pekel zeker 1x per week :? :Y
 
Ik heb een achtertuin waar ik een soort van schuurtje/overkapping in heb gebouwd. Ik rij 'm zo naar binnen en naar buiten. Staat ie evengoed droog. Maarja, als je geen tuin hebt is het behelpen. Vlgs mij heb je tegenwoordig wel verdomd goeie hoezen.
 
Ik heb een achtertuin waar ik een soort van schuurtje/overkapping in heb gebouwd. Ik rij 'm zo naar binnen en naar buiten. Staat ie evengoed droog. Maarja, als je geen tuin hebt is het behelpen. Vlgs mij heb je tegenwoordig wel verdomd goeie hoezen.
In Utrecht trouwens wel iets moois gezien, heet motosafe ofzo. Soort van kluis waar je bij thuiskomst je motor zo in kunt rijden, stevig plaatstaal, inclusief goed slot.
 
Ik heb mijn Savage vroeger voor het huis geparkeerd. Dat gaat prima (met een goede motorhoes) maar je hebt wat last van roestplekjes en corrosie. Later heb ik een snoertje met stekker door de muur naar buiten gelegd, zodat ik een druppellader kon aansluiten.

Nu heb ik een droge, verwarmde schuur met elektriciteit en ik heb geen last meer van roest. Zelfs niet na het doorrijden door regenbuitjes zoals die van de afgelopen weken.

Ook met het sleutelen is dit een aanrader, ik doe gewoon de deur op slot en alles kan blijven liggen.

Ik rij (de laatste paar jaar) zeer regelmatig, maar niet als er ijs of sneeuw ligt. Zo'n held ben ik nu ook weer niet...


P.s. Ik heb een tijdlang een garagebox gehuurd op ongeveer 0,5 km afstand. Dat is goed te doen, maar ik had daar wel een kast in de garagebox staan waar ik mijn motorkleding en helm in bewaarde.
Je gaat dan op de trap-fiets naar de garagebox. Even omkleden, motortje uit de box, fiets erin en scheuren maar.... Voor de steelgrage dieven is dit natuurlijk wel kaasje kaasje, maar ja, ik ben toch verzekerd. Bovendien, wie wil er nu een Savage stelen ? ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan