Vraagje over sub-frames en andere kontjes

Gearloose

Rookie
25 jun 2006
10
0
Nootdorp
Hallo,
aangezien ik binnenkort mijn gsx-r om ga bouwen tot streetfighter heb ik een vraagje over het achterwerk.
Ik heb al veel gelezen hier op het forum maar een echt duidelijk antwoord op mijn vraag heb ik nog niet kunnen vinden, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik heb hier al een aantal gixxers voorbij zien komen met een ducati 916 kont alleen lijkt het erop of het sub-frame van die gixxers nog origineel is, klopt dit??
Of hebben ze dan de kont aangepast i.p.v. het subframe?
Zijn er eigenlijk kontjes die enigzins passen op het standaard sub-frame van een 91'er?
Dit was eigenlijk mijn vaag, ik hoop dat iemand van jullie antwoorden heeft.
Groeten,
Gearloose.

P.S. Voor onderdelen als kroonplaten, stuurtjes enz. hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen.
 
Ik heb hier al een aantal gixxers voorbij zien komen met een ducati 916 kont alleen lijkt het erop of het sub-frame van die gixxers nog origineel is, klopt dit??
Of hebben ze dan de kont aangepast i.p.v. het subframe?

Hoi en welkom.
De 1 doet het wel en de ander doet het niet.
Zo simpel is het.
De 1 stopt er 'n hoop werk in want hij wil het helemaal top hebben.
De ander kan dat om uiteen lopende redenen niet en klapt er gewoon 'n andere kont op.
De 1 past het subframe aan.
De ander maakt 'n nieuw subframe.
Nog 'n ander zet/last/etc er 'n subframe met bijbehorende kont op.

Er zijn weinig kontjes die passen op het R-subframe.
Als je er werk van zou maken dan moet je bij Unatec in Engeland zijn.
Die maken 'n bolt-on kont (van bijv. de 916) die zo op het R-subframe past.

Maar je moet natuurlijk beginnen met het plaatsen van fotoos van jouw fiets,dat eerst.
Later,Fred.
 
ik ben van mening dat als je alles passend wil kunnen overzetten je maar beter niet kan beginnen aan een figter. Wil je het mooi hebben zul je toch gewoon het 1 en ander zelf moeten maken en aanpassen. Als jij een 916 kontje wil (wat ik overigens niet echt orgineel vind) is het beste om gewoon een nieuw subframe te maken of je huidige flink aan te passen. 1 op 1 past echt niets of het is de moete niet waard!

maar suc6 bij het bouwen van je figher! :)
 
Hallo,
Bedankt voor de reacties.
Het is trouwens ook niet zo dat ik een perfect passend kontje zoek, ik ga namelijk mijn kont zelf maken naar eigen ontwerp.
Ik vroeg me alleen af hoe die gasten dat gedaan hadden en of er misschien ergens een bedrijfje zit die allerlei verschillende typen kontjes maakt die je vervolgens op je eigen sub-frame kunt monteren, bijv. en R1 kont voor gsx-r of een K6 kont.
Misschien zelfs wel een ideetje om dit zelf op te zetten, een paar negatieve mallen trekken om vervolgens alle kontjes op maat te kunnen leveren.
Maar goed eerst mijn eigen kontje maar eens gaan fabriceren.
Foto's komen eraan alleen is mijn digicam met mijn neefje mee op vakantie zodoende kan ik nog niet posten.
Als er enigszins vooruitgang geboekt is dan zal ik wel een nieuw topic aanmaken met daarin het verslag van de werkzaamheden aan mijn fighter
Groeten,
Gearloose.
 
Kontje zelf uitkloppen uit 1mm staal,doe ik ook,kost even wat oefening maar dat heb je wat unieks.
Gr.Gerard
 
Ik ga voor het modelleren m.b.v. PU schuim platen, en later met speciale epoxy(met microballoons)en vezelmatten het hele zwikkie lammeleren.
Daarna flink bakken in de oven en misschien nog een laagje polyester erover.
De reden waarom ik hiervoor kies is omdat ik in het vliegtuig circuit hier al wat ervaring mee heb opgedaan, en ook omdat ik op mijn werk ook weleens kleine modellen moet maken op deze manier.
Zal wel een tijdrovend karwei worden maar het resultaat zal er naar zijn.
Groeten Gearloose.
 
Ik ga voor het modelleren m.b.v. PU schuim platen, en later met speciale epoxy(met microballoons)en vezelmatten het hele zwikkie lammeleren.
Daarna flink bakken in de oven en misschien nog een laagje polyester erover.
De reden waarom ik hiervoor kies is omdat ik in het vliegtuig circuit hier al wat ervaring mee heb opgedaan, en ook omdat ik op mijn werk ook weleens kleine modellen moet maken op deze manier.
Zal wel een tijdrovend karwei worden maar het resultaat zal er naar zijn.
Groeten Gearloose.

als je dat kan kan je ook wel een simpel subframpje bakken ;)

suc6!
 
@Jerryt... heb je daar nou nog speciaal gereedschap voor nodig??? Speciale hamers o.i.d.?
Lijkt me wel leuk, en nog een groot voordeel.... je kan niet zoveel kapotmaken als het niet lukt ;) .
 
Bolkophamer en een stuk stalen I balk,waar je opklopt.
Kijk even in mijn FZR400 fightertje topic,staat wat meer info over het
hoe en wat.Meen ik.
 
Heeft er iemand foto's van zijn verbouwde gsxr kont. Ben op zoek naar ideeen.
heb je hier misschien wat aan?
gr ties
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan