vraagje over ten sprake stellen van schade..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boomstronk

Rookie
19 jan 2011
15
0
Hallo..
Ik heb vandaag binnen de bebouwde kom een glijder gemaakt. De reden hiervan is dat er een flinke hoeveelheid diesel in de bocht lag. Gelukkig heb ik zelf niets maar mijn motor heeft een hoop schade. Mijn vraag was of ik de gemeente hiervoor aansprakelijk kan stellen of niet. De politie is er ook aan te pas gekomen en de brandweer heeft de diesel weggeschrobt.

Alvast bedankt :)
 
Zou kunnen, ik zeg schakel je rechtsbijstand in.

Indien je getuigen hebt kan je volgensmij ook bij het waarborgfonds aankloppen, maar dat weet ik niet zeker.
 
Ja ik heb 2 getuigen. We reden namelijk met zijn 3en, de eerte ging ook bijna, de tweede ging de berm in en ik gleed er onderuit. We hebben ook meteen foto's van het spoor gemaakt.
 
De wegbeheerder is pas aansprakelijk als hij op de hoogte is. Als jij de eerste bent die het meld kunnen zij er dus niets aan doen.
Aangezien het direct na jouw val is opgeruimt denk ik dat de wegbeheerder zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
Dat geldt natuurlijk niet voor degene die de diesel gemorst heeft. Maar probeer die maar eens te vinden.

Nog even moraalridderen: je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid, je moet ook kijken waar je rijdt en of dat ook kan, diesel zie en ruik je al op een afstand. Het is natuurlijk pijnlijk, maar als je de motor horizontaal legt kost dat nu eenmaal geld.
 
De wegbeheerder is pas aansprakelijk als hij op de hoogte is. Als jij de eerste bent die het meld kunnen zij er dus niets aan doen.
Aangezien het direct na jouw val is opgeruimt denk ik dat de wegbeheerder zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
Dat geldt natuurlijk niet voor degene die de diesel gemorst heeft. Maar probeer die maar eens te vinden.

Nog even moraalridderen: je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid, je moet ook kijken waar je rijdt en of dat ook kan, diesel zie en ruik je al op een afstand. Het is natuurlijk pijnlijk, maar als je de motor horizontaal legt kost dat nu eenmaal geld.

:^

maar in dit geval zul je alsnog bij het Waarborgfonds terecht kunnen.
 
Het waarborgfonds kun je inschakelen indien de schade is veroorzaakt door een motorvoertuig.
Hieronder heb ik een passage gekopieerd waarin dit vermeldt staat.

Een absolute voorwaarde om een beroep op ons te kunnen doen, is dat het ongeval is
veroorzaakt door een motorvoertuig. Het begrip motorvoertuig wordt heel ruim uitgelegd, zo valt ook schade door gekoppelde aanhangwagens en afgevallen lading
hieronder. Schade die op een andere manier is veroorzaakt – bijvoorbeeld door
vandalisme of een met fiets – valt buiten ons werkterrein. Maar zelfs als het ongeval
wél door een motorvoertuig is veroorzaakt, vergoeden we de schade niet altijd. In
ongeveer één op de drie gevallen wijzen we de claim om diverse redenen af.

Of je aannemelijk kunt maken dat een dieselspoor onder verloren of afgevallen lading valt zal je rechtsbijstand je beter kunnen vertellen

Hier kun je alles vinden over het waarborgfonds:
404
 
Hoi

Ben geen prof, maar dit zou ik doen
Heb je een cokie van het procesverbaal dat is opgemaakt? anders nog proberen te krijgen.
Daarmee kan men de gemeente of wegbeheerder aansprakelijk stellen volgens mij, maar dat moet je dan ook eerst schriftelijk doen, krijg je daar geen goed respons op dan zou ik eens mijn rechtsbijstand bellen
sterkte!!
 
Hallo..
Ik heb vandaag binnen de bebouwde kom een glijder gemaakt. De reden hiervan is dat er een flinke hoeveelheid diesel in de bocht lag. Gelukkig heb ik zelf niets maar mijn motor heeft een hoop schade. Mijn vraag was of ik de gemeente hiervoor aansprakelijk kan stellen of niet. De politie is er ook aan te pas gekomen en de brandweer heeft de diesel weggeschrobt.

Alvast bedankt :)

Je kunt proberen de gemeente aansprakelijk te stellen.
Als je rechtsbijstand hebt weten die wel raad.

Waarborgfonds heb je helaas geen aanspraak op, aangezien het een éénzijdig ongeluk is.
 
Jaa..idd ik was hier al bang voor. Ik zag de twee voorste al remmen dus ik remde ook al bij voordat ik de bocht nam maarja net niet goed genoeg. En ik heb die diesel echt niet zien liggen. Het was precies midden in een bocht.
 
Hoi

Ben geen prof, maar dit zou ik doen
Heb je een copie van het procesverbaal dat is opgemaakt? anders nog proberen te krijgen.
Daarmee kan men de gemeente of wegbeheerder aansprakelijk stellen volgens mij, maar dat moet je dan ook eerst schriftelijk doen, krijg je daar geen goed respons op dan zou ik eens mijn rechtsbijstand bellen
sterkte!!


Ben te laat met mijn reakie zie ik, denk dat alles al gezegd is :Y
 
Laatst bewerkt:
Het waarborgfonds kun je inschakelen indien de schade is veroorzaakt door een motorvoertuig.
Hieronder heb ik een passage gekopieerd waarin dit vermeldt staat.

Een absolute voorwaarde om een beroep op ons te kunnen doen, is dat het ongeval is
veroorzaakt door een motorvoertuig. Het begrip motorvoertuig wordt heel ruim uitgelegd, zo valt ook schade door gekoppelde aanhangwagens en afgevallen lading
hieronder. Schade die op een andere manier is veroorzaakt – bijvoorbeeld door
vandalisme of een met fiets – valt buiten ons werkterrein. Maar zelfs als het ongeval
wél door een motorvoertuig is veroorzaakt, vergoeden we de schade niet altijd. In
ongeveer één op de drie gevallen wijzen we de claim om diverse redenen af.

Of je aannemelijk kunt maken dat een dieselspoor onder verloren of afgevallen lading valt zal je rechtsbijstand je beter kunnen vertellen

Hier kun je alles vinden over het waarborgfonds:
404


Dat lijkt me toch redelijk waarschijnlijk, ik kom weinig fietsers tegen met een jerrycannetje diesel op hun rug
 
Er is ergens al een vergelijkbaar topic over dit onderwerp. Ik meen me te herinneren dat die TS de schade uiteindelijk van het waarborgfonds terug heeft weten te krijgen, na anderhalf jaar getouwtrek...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan