vraagje over verbruik van mijnzx-7r

PKAWA

MF veteraan
14 okt 2004
4.159
1
Nijmegen
Heb t verbruik van mijn motor eens in de gaten gehouden, en sla werkelijk achterover!!! een 18 liter tank met 5 liter reservetank.
Nou mag ik t kraantje dus al na 170 km op reserve draaien!
Wat kan hier de oorzaak voor zijn? heb een factory kit erin, samen met k&N filter en
bsm vampire bolt on demper.
Wil dus gewoon meer km gaan rijden met een volle tank maar heb (nog) geen kaas gegeten van die techniek
 
Nog even een vraagje,...!

Ik mag binnenkort mijn tandwielen gaan vervangen, en heb gelezen dat je met 15/43 sneller en makkelijker wheelies kan doen.
Aan de top lever je dan wel iets in.
(heb m namelijk nog niet uit vrije wil van de grond gekregen)

Ander alternatief is de 16/46, wat minder snel slijten zou door het grotere klein tandwiel

Als er iemand is met goeie adviezen, ervaring en/of mooie adresjes hoor ik t graag
 
BTW even een beetje off-topic:

Te koop
Ik heb zelf nog 2 valve air switches liggen, een luchtfilterhuis en nog een of ander dingetje wat net achter t balhoofd zit, onder de tank.... En heb nog een zowat nieuwe hydraulische motorbok die ik wegdoe omdat ie in de weg staat en ik m niet gebruik.
Ook heb ik een originele kettingbeschermer liggen met schroeven, en 2 steuntjes voor op de achterbrug te schroeven waardoor je een gewone motorbok zou kunnen gebruiken.

Zelf ben ik op zoek naar een waslijst aan vervanginsonderdelen, zoals carbon luchtnlaten ed... maar vooral een high mount uitlaatsysteem van rvs of titanium met indien mogelijk een oval carbon demper van bv muzzy of akra oid...
ook een dussault undertail staat hoog op t verlanglijstje
 
[
heb sowieso nog een motorbok nodig om m van de grond te tillen, want de achtervork moet los van de grond staan, wil je m kunnen verhogen.
voorvork laat ik niet zakken, want die demping heb ik af en toe al hard nodig gehad... verdomde koekblikkers! :X


je hebt geen motorbok nodig om de achterzijde te verhogen,je moet de tank eraf halen dan kan je er zo bij.
dan de moer eraf draaien en de motor op de zijstandaard zetten en aan de achterkant op de standaard trekken,dan zal je zien dat je de veer zo uit het frame kan trekken.
de rest wijst zichzelf.
 
Ja klopt inderdaad, dat heb ik vanmiddag geprobeerd, en werkt idd goed, maar als ik m een cm ophoog vraag ik me af of die bout sterk genoeg blijkt te zijn om al die klappen lange tijd op te vangen en daarom dacht ik er net als jij maar een paar bouten tussen te knallen...
 
Ja klopt inderdaad, dat heb ik vanmiddag geprobeerd, en werkt idd goed, maar als ik m een cm ophoog vraag ik me af of die bout sterk genoeg blijkt te zijn om al die klappen lange tijd op te vangen en daarom dacht ik er net als jij maar een paar bouten tussen te knallen...

het gaat zeker niet kapot,maar ik had hem de dikte van de moer omhoog gezet.
deze is ongeveer 1cm.

grtn ron
 
Ik heb al een tijdje een solo seat liggen, maar moet nog een hoop aan gebeuren voordat ik m erop zet.
Wel al geprobeerd of ie past want met lak erop liggen vrotten is natuurlijk minder.
Paste dus niet, en ik vraag me dus ook af of je een solo seat moet gebruiken in combinatie met een subframe van een zx7rr???
Iemand ervaring met het ombouwen van een zx7r naar monoseater???
kan nl ook mijn seat niet meer openmaken dan, omdat je daarvoor onder de buddy moet zijn...
 
(verbruik): Haal je vinger es langs het uiteinde van je uitlaat (wel ff afkoelen natuurlijk) en kijk of je veel roet tegenkomt: Zo ja, check dan es gewoon je choke, de kabel kan stroef worden en/of het choke mechanisme in de carbs kan vuil / roestig worden waardoor de choke blijft kleven. Komt best veel voor. Je bougies zullen dan ook wel geroet te voorschijn komen.

Kijk ook of je een dyno-jet kit in je motor hebt. Ik weet dat die dingen veel geroemd worden maar mijn ervaring is dat Dyno-jet goedkope rommel is en de jets van een soort chocala worden gemaakt en na enkele 10 duizenden km's flink uitgelubberd zijn (en dus hoog verbruik).

Succes ermee.
 
verbruik kan wel hoor. als ik een dagje blaas op mijn zx7r moet hij na 180 km ook op de reserve. schroef omhoog draaien kan ,ik heb hem helemaal tot bovenin gedraaid, moet wel een stukkie rubber tussen tank en zijkap doen, komt anders tegen elkaar. ik zal er ff een foto bijdoen van het eindresultaat van het ophogen :}
full
 
(verbruik):
... De jets van een soort chocala worden gemaakt en na enkele 10 duizenden km's flink uitgelubberd zijn (en dus hoog verbruik).

Succes ermee.
:^
Vaak is dat het probleem:
Je gasnaalden zijn vaak door de trillingen ovaal geworden net als de jets waar de naalden inzakken.
De hoofdsproeiers hebben dan nog wel de goede waarden maar er lekt veel te veel langs de naalden.
Een revisiesetje gasnaalden etc. zou wel eens wonderen kunnen doen voor je verbruik. Het checken van je bougies geeft ook duidelijkheid over hoe rijk het mengsel staat.
Hoeveel km staat er op de klok?
 
looooool,

Ik reed precies 120 km van pomp naar pomp en dan stond ik ook echt droog !! Geen reserve, die zat er niet op. Scheelt wel dat ik explo-safe in de tank had, maar er ging toch elke keer 15 liter in O-) Eeeeeen op 8 is best netjes :X
 
@ the real Glitch

Nog net geen MF oma gezien, maar hoe staat het er nu mee?
Heb je al wat aangepast c.q. gecontroleerd.
Ik denk toch echt dat er een specialist naar moet kijken.

Dynorun misschien en dan gelijk de carbs laten reviseren ?
 
ja nou ik baal dus behoorlijk, want ik ben eergister naar nijmegen gaan rijden, kom ik van de snelweg af en heb ik bijna geen power meer, en slaat ie zowat af. Motor aan de kant gezet, en vlammen uit de uitlaat... ook een vreemd bijgeluid... naja moet er aankomend weekend eens naar kijken, maar ja... als er iemand ideen heeft wat het zou kunnen zijn graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan