vraagje over verbruik van mijnzx-7r

PKAWA

MF veteraan
14 okt 2004
4.159
1
Nijmegen
Heb t verbruik van mijn motor eens in de gaten gehouden, en sla werkelijk achterover!!! een 18 liter tank met 5 liter reservetank.
Nou mag ik t kraantje dus al na 170 km op reserve draaien!
Wat kan hier de oorzaak voor zijn? heb een factory kit erin, samen met k&N filter en
bsm vampire bolt on demper.
Wil dus gewoon meer km gaan rijden met een volle tank maar heb (nog) geen kaas gegeten van die techniek
 
wil daarnaast ook de achterkant omhoog gooien en weet al wel hoe het moet.
Maar weet iemand of het waar is dat de motor dan fijner rijdt, en weet iemand de beginwaardes, en de perfecte waarde om dit te doen?
 
Ik weet niet wat het normale verbruik is van een ZX-7R, maar nog geen 1 op 10 lijkt me wel erg veel...of je rijd nu altijd enorm hard of anders is er toch technisch iets mis...want met een andere rij stijl zul je er niet zo heel veel aan veranderen...

Met mijn VFR rij ik 1 op 18...maar rij dan ook niet echt veel te hard enzo...

Succes
 
nou heb er wel stukken tussenzitten dat ik over en rond de 200 rij, maar ja kijk:
ik ben student en rij bijna elke week 170 km naar mijn vriendin. voor mij staat dat dus gelijk aan 2 tanks voor een keer op en neer.... (op de motor)
 
Minder zware vriendin nemen. Dunarum verschilt per dealer. Ligt er aan wat voor werk aan afstellen er moet gebeuren naar de run. Voor ophogen gebruik de zoek functie. Het verscherpt het stuur gedrag van de fiets. Bij te hoog ophogen wordt hij nerveus bij hoge snelheid. Tjust try ittttt.

Dave
 
dynorun, kan je bij de betere motorzaak laten doen.
Daarna moet ie nog goed afgesteld worden.

Ik denk dat het verbruik voornamelijk afhankelijk is van je rijstijl, 1:14/15 moet met een beetje normale rijstijl best haalbaar zijn.
Ik weet niet wat het normale verbruik is van een zx7-r, maar toch . . .
1:10 dat doet mijn catje alleen bij circuitgebruik.. .....
 
Met mn ZXR750:
Als ik in de stad rijdt: 100km -> 10L
Autsnelweg en gemengt: 100km -> 7 L
heb ook eens 100km -> 5l gehad (traag gereden, groepje volgen)


verbruik ->afhankelijk van rijstijl dus.
probeer eens ietsje trager, en kijk of hij veel minder verbruikt..
Hoe testen?
Je doet volletank, je rijdt 100km
dan weer vol, dan kijk je hoeveel je hebt moeten bijdoen..

(y)
 
ja das wel een goeie debugger, ik kan je alvast vertellen dat dat moeilijk gaat worden maar we zullen het eens proberen. net bij de dealer geweest en heb nu een adres voor de testbank

Als er toevallig mensen zijn met een zx-7r hoor ik graag van ze wat hun verbruik is
 
jou zx7r zou zo tussen de 1:12 en de 1:20 moeten lopen.
ik weet hier in nederland een tuner die de motor perfect afsteld,het is alleeen voor jou niet echt handig denk ik.(heiden tuning in woudenberg vlakbij utrecht)
en wat het omhoog zetten betreft,de motor gaat inderdaad veel beter sturen,je moet hen ongeveer 1cm omhoog draaien,dan voel je al duidelijk een verschil.
vind je dat niet genoeg,dan kan je hem nog iets meer geven.(maar dat is persoonlijk voor een ieder verschillend)
veel suc6
 
kun je me vertellen hoeveel schroefdraad ik dan ongeveer nog zou moeten kunnen zien aan de bovenkant, want mijn motortje is al geloof ik 8e hands, en begin er net zelf voor te zorgen....
 
voor rocket ron: weet je wat me dat daar ongeveer kost?
Geld dat benzine verbruik 1:12 als je dus gewoon wel van doorrijden houdt, of moet je dan echt de stakker uithangen en 120-140 rijden?
 
kun je me vertellen hoeveel schroefdraad ik dan ongeveer nog zou moeten kunnen zien aan de bovenkant, want mijn motortje is al geloof ik 8e hands, en begin er net zelf voor te zorgen....


wat ik gedaan had was een moer die bovenop de veer zat(1 van de 2) tussen het frame en de schokbreker zetten,dat is ongeveer 1 cm.
ik kan nu niet meer kijken voor jou hoeveel draad er over blijft,ik rij nu namelijk een 2002 zx9r en die is toch wel anders,ik heb overgens ook bij deze motor de achterkant omhoog gezet,en ook deze stuurt nu veel lichter.
 
wat ik gedaan had was een moer die bovenop de veer zat(1 van de 2) tussen het frame en de schokbreker zetten,dat is ongeveer 1 cm.
ik kan nu niet meer kijken voor jou hoeveel draad er over blijft,ik rij nu namelijk een 2002 zx9r en die is toch wel anders,ik heb overgens ook bij deze motor de achterkant omhoog gezet,en ook deze stuurt nu veel lichter.
Of je laat hem iets door de voorpoten zakken, geeft het zelfde effect, maar je grondspeling word minder. Zelf vind ik het optisch wel mooier als de achterkant omhoog komt omdat de wiel beter zichtbaar wordt.
 
ja ga ik zeker doen, maar nu eerst maar eens kijken dat ik het verbruik indam, anders is er zoweinig geld over voor leuke speeltjes erop...

heb sowieso nog een motorbok nodig om m van de grond te tillen, want de achtervork moet los van de grond staan, wil je m kunnen verhogen.
voorvork laat ik niet zakken, want die demping heb ik af en toe al hard nodig gehad... verdomde koekblikkers! :X
 
Voorvork laten zakken heeft geen invloed op de demping. Je zet gewoon de veerpoten wat hoger in de kroonplaten.

BTW, mijn verbruik ligt rond de 1:16 en ik kan niet echt zeggen dat nooit het gas opendraai
 
1:16!!! ja.... wel een dorstig beestje dat machientje van me... ;(
maar volgens jullie ligt het aan een te rijk brandstof zuurstof mengsel, of moet ik eerder denken aan versleten naalden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan