vraagje over vlotterkamer( honda 350 four)

iwan 20

Rookie
3 jul 2006
10
0
harderwijk
De benzine loopt via ontluchtingslangen van vlotterhuizen uit de carburateur.Ik heb het vlotterhuis losgehaald,nu blijkt de vlotter niet lekker heen te bewegen op het scharniertje.Moet dit vanzelf gaan,of moet ik hier wat aan doen,zoja ,wat?
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Via de overloopslang/ ontluchtingsslang, lijkt mij dus teveel benzine ja.
Als je flotter niet lekker loopt moet je hem schoon proberen te maken. Het is allemaal fijne techniek dat al kan zeuren met een zandkorreltje naar ik weet.

Meestal wast de benzine het zelf allemaal wel, maar gewoon even reinigen?

Maar goed, als de flotter blijft hangen in hoge positie dat komt er toch geen brandstof omdat de bak al vol is?

Weet het niet precies :N
 

mike1235

Die hard MF'er
26 mei 2006
368
0
54
Oss
www.skull-bikes.nl
gewoon heel goed schoon maken het schaniertje van de vlotter moet zeer soepel lopen kijk ook gelijk even naar de vlotternaald of deze niet vies is en let wel goet op dat je niks verbuigt als je het los haald anders ga je het vloter niveau veranderen en dat is niet goet
groetjes MIKE
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Vlotter wordt door iets OMLAAG gehouden en dan krijg je die overstroming.

Geluk bij ongeluk: meteen bewezen dat de vlotterkamer-VENTILATIE wel goed is, want dat is de eerste functie van die zogenaamde "overloop". Zou die overloop verstopt zitten dan heb je sowieso een overstroming, de motor of het luchtfilter in, want dan houdt binnen seconden een opgesloten damp/lucht-belletje de vlotter omlaaggedrukt.

Goed dat "scharniertje" bekijken; typen kunnen nogal verschillen. Is er iets verbogen/verwrongen of zit er troep aangekleefd? Zit er een soort lipje aan dat het vlotternaaldje optilt en is dat lipje gaaf, geen kras of putje of knikje?

Ook: bekijk het vlotternaaldje eens goed onder een vergrootglas; moet GAAF zijn, vooral het sluit-puntje waarop bij moderne typen vaak een plastic tipje zit, dat bij vervorming niet goed meer de bezinetoevoer afdicht en bovendien even later "klemmend" kan sluiten zodat opeens de benzine wegblijft.

Verder moet uiteraard de vlotterkamer zelf geheel schoon zijn, een klein vuiltje kan voor veel ellende zorgen.
 

iwan 20

Rookie
3 jul 2006
10
0
harderwijk
Hoi,

Bedankt voor de antwoorden ,maar de vlotter kan ik niet bewegen,hij zit vast aan het scharniertje op de laagste stand van de vlotter.De vlotter moet toch makkelijk met de hand kunnen bewegen????Moet ik het scharniertje waar de vlotter aan vast zit,gangbaar maken?
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.905
282
53
oirschot
Hoi,

Bedankt voor de antwoorden ,maar de vlotter kan ik niet bewegen,hij zit vast aan het scharniertje op de laagste stand van de vlotter.De vlotter moet toch makkelijk met de hand kunnen bewegen????Moet ik het scharniertje waar de vlotter aan vast zit,gangbaar maken?
vlotter moet erg licht over de pen draaien :Y
 

Esix

MF'er
23 okt 2004
135
0
Mortsel
Hoi,

Bedankt voor de antwoorden ,maar de vlotter kan ik niet bewegen,hij zit vast aan het scharniertje op de laagste stand van de vlotter.De vlotter moet toch makkelijk met de hand kunnen bewegen????Moet ik het scharniertje waar de vlotter aan vast zit,gangbaar maken?
als je je carb op de kop houdt, moet de vlotter vanzelf "omvallen"...zo los dus :)
 

iwan 20

Rookie
3 jul 2006
10
0
harderwijk
Hoi,

Zo los zit hij dus niet,hoe kan hem beste gangbaar maken?????Kruipolie of het pinnetej uit het scharniertje halen?of........
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.905
282
53
oirschot
Pen eruit halen en goed schoon maken.
Pas op dat je de nokjes waar het pennetje in zit niet afbreekt.
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.905
282
53
oirschot
Uhm heeeeeeel voorzichtig dan, want normaal zijn de steuntjes waar het pinnetje door steekt nogal bros.
Dat zeg ik, je moet het nokje ondersteunen door het op de bankschroef te zetten oid.
Normaal gesproken tik je het er heel makkelijk uit.
 

4deel

MF'er
9 aug 2005
127
3
Purmerend
Bezoek site
het scharnierpennetje kun je goed loskrijgen door de boel in te spuiten met motowash van BelRay.
Dit spul is eigenlijk bedoeld om je motor aan de buitenkant te reinigen maar werkt toevallig ook uitstekend om carbs inwendig te reinigen.

Suc6
Johan