Vraagje over Yamaha R1

Sekhmet

Rookie
8 jan 2004
9
0
Landgraaf
Ik hoor wel eens van mensen dat de R1 moeilijk plat te leggen is in de bochten.
Is dit nu echt zo ? want van andere hoor ik weer dat dit niet zo is.

(@ lrt-ers, ik weet dat ik et op lrt ookal heb gevraagt maar hier zijn wat meer mensjes/ meningen ;) )
 
geen idee van wie, maar ik had et een paar keer gehoord/geleze ergus. En ik wou nu wellus weten of dat waar is. Op het LRT-forum had ik et al gepost, maar dat zijn niet zoveel mense als hier.

De R1 is mijn favorite motor. Als ik mijn rijbewijs heb wil ik er uiteindelijk ook eene.
 
Laatst bewerkt:
geen idee van wie, maar ik had et een paar keer gehoord/geleze ergus. En ik wou nu wellus weten of dat waar is. Op het LRT-forum had ik et al gepost, maar dat zijn niet zoveel mense als hier.

De R1 is mijn favorite motor. Als ik mijn rijbewijs heb wil ik er uiteindelijk ook eene.

is dat wel een goed idee om als eerste fiets een R1 aan te schaffen?
 
Ik hoor wel eens van mensen dat de R1 moeilijk plat te leggen is in de bochten.
Gewoon je voorrem ff flink aantikken }) :X


Maarre wat maakt het uit als je je rijbewijs nog niet hebt :? Ga eerst eens lkkr leren rijden, dan paar proefritjes en de rest komt vanzelf :z
 
Een R1 kun je heel erg plat leggen.
Het kost alleen iets meer moeite (beleid) dan met een 600tje, vanwege het grote vermogen.
Maar om op een R1 te beginnen en deze meteen heel plat te willen leggen.....
 
Om toch maar weer even te reageren :Z :Z :Z :Z :Z

Hij schrijft dat ie ooit een R1 wil, en niet dat het zijn eerste fiets wordt

oeioei, een moeilijk geval, ik stel gewoon een vraag man die ik uiteindelijk niet aan jou gesteld heb |(
trouwens mr. Einstein, waar staat dat woordje ooit :?
laat die jongen maar zelf antwoorden.
 
oeioei, een moeilijk geval, ik stel gewoon een vraag man die ik uiteindelijk niet aan jou gesteld heb |(
trouwens mr. Einstein, waar staat dat woordje ooit :?
laat die jongen maar zelf antwoorden.
ik wil me hoofd natuurlijk niet in een bijennest steken hoor, maar hij zegt toch echt uiteindelijk O-) . je hebt gelijk, hij zegt niet ooit, maar volgens mij bedoelt i hetzelfde :)
 
Antwoord op de vraag:

Ja met een beetje ervaring kan je heel leuk platgaan met een R1.
Gaat wel wat fanatieker als met een R6 bv. dus je moet wat minder genieten meer opletten.
Maar de funfactor is er wel degelijk.. ;)
 
De 1000 is eenmaal moeilijker in de bocht te krijgen dan een 600. Zeker als je de iets oudere zou nemen. Bij modernere fietjes is dit een stuk minder. Neem bijv. de mijne. Deze stuurt nagenoeg als een 600 met het vermogen van een 1000. Het feit dat je van verschillende mensen ander geluiden hoort, is te wijten aan de stuurmanskunsten van deze lui. Wat de één moeilijk vindt, is voor de ander een fluitje van een cent.





[me]Bakkertjedeeg is van mening dat je beter op een 600 kunt starten.[/me]
 
een r1 is een heel goede stuurfiets hij valt letterlijk in elke bocht en van pk
gesproken als je in de bocht komt in een hoge versnelling met een laag toerental
dan kun je heel goed de gas doseren en bijgeven in een bocht.
 
Als je op een R1 begint kan je hem gegarandeerd heel plat leggen.
Maar zonder gekheid natuurlijk kan je een r1 makkelijk platleggen. Net zoals een cbr, zxr, gsxr en noem maar op. Maar een 600 stuurt (vaak)lichter, maar probeer eens een rs250, die sturen helemaal licht.
 
toen ik hem net had, kreeg ik hem ook niet plat.
Dat ligt vaak aan de veerafstellingen.
Toen ik dat anders had gezet, ging het heel soepel hoor.
Dus als je weer hoort dat ze niet plat kunnen, moet je zeggen dat ze de vering dan maar eens van de leekstand af moeten halen. })
 
Peter @ R1:
Van wie hoor je dat dan??? :?

Anti-yamaha lui??

Ik weet nu weer van wie, een BMW-ertje

Dingsken:
is dat wel een goed idee om als eerste fiets een R1 aan te schaffen?

ik zei uiteindelijk ;)

Crash :
Maarre wat maakt het uit als je je rijbewijs nog niet hebt Ga eerst eens lkkr leren rijden, dan paar proefritjes en de rest komt vanzelf

Klopt, doe ik ook. Maar voodat ik mijn rijbewijs heb ben ik nog wel 2 jaar verder vrees ik :( . Ik wordt binnekort (11-juni) 17. en mijn ouders willen dat ik eerst voor de auto op ga. En voor de motor moet ik zelf betalen, en echt veel geld heb ik niet '(

Dingsken:
oeioei, een moeilijk geval, ik stel gewoon een vraag man die ik uiteindelijk niet aan jou gesteld heb
trouwens mr. Einstein, waar staat dat woordje ooit
laat die jongen maar zelf antwoorden.

;) meid

-----
Hey thx allemaal :D
 
weet wel, maar kon ook zijn dat je bedoelde "uiteindelijk na het behalen van m'n rijbewijs". zou je het eventueel doen om als eerste fiets een R1 aan te schaffen?

lol, tege de tijd dat ik mijn rijbewijs heb mag ik blij zijn als ik de motor van mijn ma/ pa/ vriend voor een spotprijsje mag overkopen. want veel geld zal ik dan niet meer hebben
 
nou ze hebben gelijk hoor met een R1 kan je geen bocht door komen
full

nu ff zonder gekheid er word van alles geschreven maar voor de gewone sterveling is het een geweldige motor hoor :}
 
Haal eerst je rijbewijs maar, kom erachter dat een 600 eigenlijk toch ook wel heel erg snel is om vervolgens tot de conclusie te komen dat je die R1 beter uit je hoofd kunt zetten :)
 
Ja, dat zoiezo.
maar om meteen een R1 te pakken zou wel een beetje overkill zijn. Eerst eens het motorrijden zelf goed onder de knie krijgen. Ik weet dat et op de scooter ook ff duurde voor ik alles door had... Maar okee, voor op de scooter heb je ook (nog) geen praktijk...

Maar het is gewoon mijn droom om ooit eens een keer in de toekomst een R1 in de garage te hebben staan :D en er zelf op te kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan