Vraagje over ZZR400

wannessmet

MF'er
29 sep 2006
42
0
België
Hallo iedereen hier op M-F

Ik ben van plan om op termijn een ZZR-400 te kopen (rijd momenteel op een Vespa 50cc :d). Heb dus al het internet afgeschuimd op tweedehands-sites en ik vind dus nergens een ZZR-400 tweedehands te koop. 250cc, 600cc in overvloed maar geen 400cc, Weten jullie hoe dat komt?

Als beginnnende motard vond ik een ZZR-400 goed, de ZZR-250 is - denk ik - iets te licht voor langere ritten en autostrade en de ZZR-600 is net iets te zwaar om mee te beginnen (100pk) + hogere verzekering.
 
WELKOM ZZR400! :W


Waarom kijk je niet naar een 2ehands ZXR400? Zijn ook érrug móóí!!! En er staan er redelijk wat te koop (Marktplaats.nl).

Succes met het uitzoeken!
 
De ZXR-400 was eigenlijk mijn uitgangspunt(moto), inderdaad érrug mooi (die stofzuigerslangen doen het hem gewoon :) . Maar na wat reviews en dergelijke gelezen te hebben is me toch opgevallen dat vrij veel eigenaars het eens zijn over het (a)comfort op ritten langer dan 20km. En daar zit het hem voor mij.

Mijn bedoeling is voornamelijk files ontwijken (gaat zowel met zzr en zxr) en op termijn ook eens een vakantie en wat touren in het weekend zonder dat mijn polsen/rug het begeven.

2-1 voor de ZZR :)

Het verschil in vermogen is voor mij ook niet zo'n punt (53pk zzr tov 63pk zxr dacht ik) ik denk dat de ZZR toch redelijk uit de voeten kan (ben twingo gewoon), en kwestie van uiterlijk vind ik beide ook aan elkaar gewaagd.

eindstand na de rust:

4-3 voor de ZZR

Dus mijn vraag blijft eigenlijk, is de ZZR-400 zeldzaam, zijn de eigenaars zo tevreden dat ze hem gewoon niet wegdoen, of is er nog een andere reden dat ik ze niet tweedehands vind?
 
Terug
Bovenaan Onderaan