Vraagje teller(s?) R1

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Omdat ik een hoop gadets heb gemaakt die ik nogsteeds in mij huidige motor moet monteeren oa. een LED toerenteller, Gear shift indicator en een alarm zit ik een beetje te stoeien met het ontwerp van mijn tellerset. tot nu toe heb ik niets kunnen vinden dat mij genoeg beviel. Behalve...

nee, Ik vind de R1 nogsteeds geen leuke fiets maar de tellers daarintegen vind ik geweldig!

foto: gejat van rage
full


Nu zit ik dus met het idee om deze tellerset (voledig omgebouwd dat wel) in mijn zxr te bouwen samen met alle gadgets die ik hier heb. Nu heb ik aleen een aantal vraagjes er over.

[*]Wat is de afmeting van de hierboven afgebeelde teller

[*]Waar neem deze teller zijn snelheid op? (en hoe?)

[*]Hoe zit deze tellerset angesloten? (wat voor signaalen komen er op binnen?)

Het gaat mij puur om het design wat ik mooi vind. Desoods vervang ik alle electronica... alleen hoe minder hoe beter natuurlijk...

please.. awner my questions :)

kristiaan
 
vr. 1 ongv 15cm br en 10 hoog
vr. 2 via het voortandwiel
vr. 3 2 dagtellers/km/klok en 3 storingindicators op 3/6 en 9000toeren!
 
vr. 1 ongv 15cm br en 10 hoog
vr. 2 via het voortandwiel
vr. 3 2 dagtellers/km/klok en 3 storingindicators op 3/6 en 9000toeren!

1 zo klein???
2 thx.... weet je toevallig ook wat voor sensor daar zit en of de km teller ook te calibreeren is?
3 ik bedoelde eigenlijk meer de aansluitingen (draden) van de tellerunit...
 
Als je de electronische tellers wilt ijken dan zul je de sw moeten kunnen wijzigen. De afwijking van de snelheid meter bij diverse merken is progresief: maw de afwijking bij 120 km/h is 4% bij 200 km/h soms wel 8 %

De sw zit in een 93c56 serieele eeprom. De eprom bevindt zich op de print in de teller unit. Met een kabeltje en een pc is het te doen.

btw zie de mail "dit wil ik jullie niet onthouden" in algemene motorpraat.
De snelheidmeter van mijn GSXR1000 gaf 299 km/h aan de GPS 276 (8%)

Er is trouwens een yellow box te koop waar de ook mee uit de voeten kunt.

Gr.
 
Fun, dat staat in uw Franse handleiding ;)
ik zit hier nog bij ons op't werk dus kan u even niet helpen maar 't is iets in de aard van "houdt die knop X seconden ingedrukt, zet het boeltje af, zet weer aan enz enz"... alleszins niet echt supergemakkelijk....
Bij mij staat het lampje op "sportief" ingesteld, m.a.w. het gaat aan vanaf 11000rpm ;)

greetz

edit : even gegoogled, http://r1-magic.ws/manuals/ daar staat een 2002 manual, shouldn't be too different ;)
Mijn motor heb ik pas binnen een week of zo terug ( en ik heb een weekje verlof volgende week ) dus kan het je pas daarna laten weten.
Goe werken hé gnagna ;)
 
Laatst bewerkt:
in al mijn goedheid voor jou vlug een screenshotje van het stukje gemaakt, 't is in het Engels ipv het Frans ;)

edit: mja met de pic die ik had gepost ging je niks zijn, linkerkolom stond er niet bij, zal nog eens posten hierna
( pic removed)

Bijlage: R1-manual.gif
 
Laatst bewerkt:
Waarom neem je geen R6 teller? Zijn die lelijker? Het toerenbereik en rode gebied van je zxr en een R1 komen niet echt overeen. R6 ook niet, maar is volgens mij beter vergelijkbaar.
 
Waarom neem je geen R6 teller? Zijn die lelijker? Het toerenbereik en rode gebied van je zxr en een R1 komen niet echt overeen. R6 ook niet, maar is volgens mij beter vergelijkbaar.

toerenteller verbouw ik toch wel... ziet de teller van een r6 hetzelfde er uit dan?
 
toerenteller verbouw ik toch wel... ziet de teller van een r6 hetzelfde er uit dan?
Max rpm van r6 is iets van 15000 of 15500 dacht ik, van de zxr 14500 en van de r1 11500 oid.

Elektronisch zal het wel niet boeien en aan te passen zijn, althans dat weet jij beter dan ik, maar optisch is r6 wel makkelijker dan toch?

Ik weet niet hoeveel die dingen op elkaar lijken, die van de r6 en r1. Ik geef maar een suggestie.
 
dat schakellampje bij de r1, is bedoeld om altijd in de juiste toerentallen te zitten e op de r1, maw, zolang het lampje brand zit je in de goede toerentallen, je kan dit instellen dat dit bv om 11500tr/m terig uitgaat, want al wat hoger is verliest de r1 in power bij mij is dit dus ingesteld vanaf 10000 tit 11500tr/m,dus zolang het lampje brand zit ik in de goede versnelling :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan