Vraagje UPSD voorvork

FrankyTL1000s

Die hard MF'er
16 apr 2002
374
0
Haarlem
Hallo vrienden, effe een vraagje. Heb vandaag bij WP vervangingsveren besteld voor mijn voorvork, de bedoeling is dan gelijk de vorkolie te vervangen, mijn vraag is nu, hoe ga ik de olie eruit krijgen, zit er een aftapboutje of moet ik de poten eruit halen en omkeren. Hopelijk dat één van jullie dit weet. Ben trouwens wel benieuwd wat het gaat schelen wat betreft het weggedrag.
 
Onderaan je poot, waar ook de as door loopt, daar heb je in de onderkant van de poot een imbus zitten.

Draai je deze er uit dan heb je natte vinders, want dan komt je olie er uit. Draai de imbus er uit, dan komt het binnen werk los. Even het huls/buiten poot van de veer scheiden. Door de boven dop er af te draaien en zo de buiten poot er af schuiven.

Tip: als de poot er ong in zit de bovenste dop van de vorkpoot een slagje geven. Niet los draaien maar wel eh.. losjes draaien. Als de poot nog in de balhooft platen zit is het makkelijker losdraaien.

Tip 2: Doe poot voor poot. Dan zit je ook niet te kloten met het terug zetten van de poten in de kroonplaat e.d.

full


De veer er af halen is nog niet zoooo makkelijk, zet het binnen werk op een hard iets. Ga aan de veer hangen zodat deze naar beneden schuift. Er komt nu boven aan een bout te voorschijn. Sleutel hier op zetten en een sleutel (30) op de dop van de poot. Zo draai je de bovenkant van de poot los en kan je de veer er af halen. Fluitje van een cent, als je met 2 man bent.
 
Laatst bewerkt:
Idd, goede uitleg :} blijft wel dat er gezegd moet worden dat er met de binnendemper net zo vaak gepompt moet worden tot alle olie eruit is, alvorens men tot een ander olietype kan overschakelen.
Tevens is de maat van de bovenzijde demperstang tot de aanslagmoer van groot belang, volg hier nauwgezet de instructies van de fabrikant of leverancier van aftermarket veerproducten.

Suuk-6, Groeten Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan