Vraagje voor de experts onder ons

R1Razor

MF'er
22 jan 2004
111
0
Monkeyland
Volgende probleem:

Ik hoor een geluid (daar is ie weer denken ze 8-) ):

1.Als ik aan het rijden ben
2.in neutraal hoor ik geen geluid
3.als de motor warm word (als het de motor is) dus maw als ik effe gereden heb
3.als ik in toeren ga hoor ik het harder
4.als ik gas los laat na veel toeren hoor ik weer niks
5.als ik bv 4000 toeren maak en gewoon mijn snelheid wil behouden , hoor ik niks , ga ik 5 km/h meer gas bijgeven komt het geluid weer
6.kleppen geleiders zijn het niet / kleppen ook niet
7.motor heeft verder geen haperingen en leid niet aan vermogen verlies (niet dat ik weet)

Dus laat het nu maar komen :9 Wie kan me helpen :z
 
Klopt dat je geluid hoort... Denk ik dan... das je motor..!
ff zonder gekheid: WAT hoor je dan??? waarvandaan?? ist een rrr-rrr of een ffft-fft, dat scheelt nogal. Met een fft-fft heb je problemen, met een rrrt-rrrt niet!

Ik houd je voor de gek: maar verklaar je nader....
 
Ja , ik begrijp wat je bedoel, maar je carburateurs kunnen geen rrrrr-geluid maken, je hoort dan hoogstens de lucht die naar binnen wordt gezogen, en bij een rijdende motor valt dat niet mee om dat te horen.. ik denk dat je het elders moet zoeken.
Hoe lang hoor je dat geluid al?
Kan het je ketting zijn? Die veroorzaakt als er teveel speling is ook een "bijzonder" -rrrrr geluid... En alleen als je gas geeft en niet als je constante snelheid rijdt. Misschien zoiets? Bijkomend is dan ook het ge-hort en ge-stoot tijdens (vooral bij langzaam rijden) bij een beetje gas-bij en ietsie gas terug
 
het is bijna het geluid van iets wat draait in een potje dus RRRRRRRRRRRRRRRRRR
en dat begint bij rrrrrrrrrr en hoe hoger de toeren RRRRRRRRRRRRRR

klinkt als een ouwe speelkaart en een paar knijpers ...
net alsop je crossfiets vroeger ...
nu ik het er zo over heb ... is het dat niet? :P

grtz.
Dr.@

p.s. als het na 100 km niet erger wordt
en je niets verliest/verloren bent kan het niet ernstig zijn ;)

en nu een echte tip;
www.motor-forum.nl/forum/topic.php/36707/singlepost/914735]
 
Laatst bewerkt:
ketting huh? ketting die ratelt wel zoals een mountainbike als ik hem in de garage duw? Is dat goed? kan het mss van de ketting geleider zijn of zo wat die ratelt ook wel eens als ik em in de garage duw?
 
ketting huh? ketting die ratelt wel zoals een mountainbike als ik hem in de garage duw? Is dat goed? kan het mss van de ketting geleider zijn of zo wat die ratelt ook wel eens als ik em in de garage duw?


Hoi, ja het zou nou zomaar lullig zijn als het je ketting is.
Maar ik zei het omdat het vaker voorkomt dat mensen dat niet in de gaten hebben. (En je omschrijving nou ook niet een duidelijke hint is....)
Een versleten ketting kan een heel raar ratel-geluid maken, vooral als je gasgeeft. Toegegeven: je moet 'm dan wel behoorlijk (te ver)hebben laten verslijten, maar je moet ze de kost geven...
Controleer je speling en je weet het. En nee, een ketting hoort niet te ratelen...dus....
 
Terug
Bovenaan Onderaan