Vraagje voor de GSX600F rijders

Flügeltje

Die hard MF'er
30 jun 2002
773
0
Slagharen
Ik ben van plan ( zeker na de TT ) om ook wat meer te gaan genieten van jankende uitlaten }) . Mijn plan is dus om de huidige standaard dempers ( aan elke kant 1 ) te laten vervangen voor een sportdemper. Heeft iemand enig idee wat zoiets gaat kosten mede omdat ik nu 2 dempers heb, je hoort verhalen dat er andere bochten ed op moeten. Wie kan me hier iets wijzer mee maken ? :?
Ps de motor is van het bouwjaar 1992.

Alvast bedankt voor de reacties
 
Ik heb kortgeleden een laser pro d'or open sportdemper gemonteerd op mijn gsx'je. Dit moet idd inclusief de bochten. Je kunt hem het best via www.motorgoedkoop.nl bestellen, dan kostie je ongeveer 530 euro, demper en bochten. Bij de dealer betaal je (veel) meer!

Zelf oude uitlaat demonteren en nieuwe monteren is erg goed zelf te doen. Mijn carburateurs heb ik niet opnieuw laten afstellen, hij doet het perfect met de standaard instellingen.
En het geluid: in 1 woord GEWELDIG! Heerlijke diepe brom, en krijsen bij >7000 tpm maar dit alles ook weer niet té aso. Ik heb geen db-killer gemonteerd
Als je hem zelf gaat monteren moet je wel 4 nieuwe uitlaatpakkingsringetjes kopen, en het best ook 8 nieuwe bouten voor bevestiging aan het blok.

Als je verder nog vragen hebt: stel ze maar
 
Je moet een compleet systeem kopen!
Je kan het zelf monteren maar houd er rekening mee dat je problemen kan verwachten met de bouten waarmee je uitlaatbochten aan het blok vastzitten!
 
Je moet een compleet systeem kopen!
Je kan het zelf monteren maar houd er rekening mee dat je problemen kan verwachten met de bouten waarmee je uitlaatbochten aan het blok vastzitten!
:^
Uitlaatbouten loskrijgen is idd een drama. Ik heb ze los gekregen door er enorm veel dunne smeerolie op te spuiten. Met los halen heb ik een doppenset gebruikt met inbusbitje, alleen op deze manier kun je genoeg kracht zetten
 
:^
Uitlaatbouten loskrijgen is idd een drama. Ik heb ze los gekregen door er enorm veel dunne smeerolie op te spuiten. Met los halen heb ik een doppenset gebruikt met inbusbitje, alleen op deze manier kun je genoeg kracht zetten


Dan heb je veel, heel veel geluk gehad want meestal draai je er van de acht toch zeker twee verrot!
 
Dan heb je veel, heel veel geluk gehad want meestal draai je er van de acht toch zeker twee verrot!
Jaja, had ik ook eigenlijk wel verwacht bij 1 van de bouten datie het zou begeven. Moest er zo vreselijk veel kracht voor zetten :X Had zelfs verwacht dat mijn (el-cheapo O-) ) doppenset het zou begeven |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan