Vraagje voor zxr 750 liefhebbers...please help me!

Scheverik

Die hard MF'er
4 mrt 2003
402
7
Belgie
Ik rij met een ZXR 750 :9~ van '95 en zit een beetje verveelt met iets...
Ik was gisteren een kort stukje gaan rijden met een vriend (woefiemotard) en hij reed met de cb 600 van z'n vriendin. We komen aan een stoplicht en hij zegt: "Stoplichtsprintje..?" OK Licht op groen, alles open, 1,2,3 ik kijk achterom zit die klojo 1meter achter me!!! :? Ik: What the f*?!! Daarna allebei naast elkaar +-60km/h in 3versnelling en dan gelijk gas open, zie ik die cb daar gewoon wegtrekken... B| Aan het benzinestation: allé kerel da kan toch nie!!!Die cb weegt wel minder maar dit is gewoon belachelijk!! Ben nu dus wel teleurgesteld..en heeeeel verdrietig..

Ik neem het inschrijvingsbewijs en kijk hoeveel kw erop staat 72kw!! Dus er zijn 2 mogelijkheden:
a) de ZXR staat inderdaad nog op 72kw :r of
b) ik moet dringend men kleppen laten stellen, die flow boat mod uitvoeren, carbs afstellen, nieuwe koppelingsplaten steken...etc.

In geval van a) waar zit die begrenzing en hoe kan ik hem verwijderen? (Is wel cut want dan had ik op francorchamps beter bij de 1000's kunnen blijven. :9 )

In geval van b) zou dat een vermogen verlies van om en bij de 20pk kunnen veroorzaken?

Je hebt 2 mogelijkheden op je ZXR. Kijk eerst eens naar de deksels van je carbs. Het kan zijn dat hier een restrictie inzit, zodat carb niet helemaal open kan. Het verschil tussen nornmale deksels en restricted? Normaal zijn m.i. helemaal glad, restricted dus niet. IN het midden een uitstulping. Dus effe de tank eraf.

Anders kan het ook nog in je uitlaat zitten. Dan moet de uitlaat eraf, want dat is van buiten niet te zien.

72kw= ongeveer 100 pk, en jouw model zou 122Pk moeten hebben.

2/06 francorchamps gedaan, vraag maar aan woefie en joe tosh en sigma, hebt geen power nodig om iedereen in de regen te pakken...:p Soepel rijden is de sleutel, beter 100pk benut dan bv die sukkel die z'n zx12r na de chicane niet durfde open te zetten uit schrik...100pk of nie ik pak ze allemaal ;)

Ik ga deze week de tank er eens af gooien en zien wat er onder steekt...ga ook die flow bowl mod eens proberen..

Alvast bedankt voor de uitleg maar wat is dat van die uitlaat, wat moet ik daar zoeken? Restrictie bij uitlaatpoort in de vorm van klienere diameter of zo...?

Grtz

PS: ga nu werken maar blijf gerust uitleg geven dan lees ik het morgen vroeg wel...thanx!

Hmmzz heb zelf die mod uitgevoerd en het helpt wel iets.... niet bijzonder veel. Maar ik rij dan ook nog steeds met originele Jets terwijl 150 of 160 beter zou zijn.

Maar tis allicht minder gewicht ;)

PS: Ik zou em ook eens op een Dynobank zetten, mogelijk dat je dan wijzer wordt! Worked fine for me

Gewoon ff op de testbank,daar kunnen ze precies zien wat ermee aan de hand is.
Vlakbij Purmerend zit een hele goeie.
Die knakker steld 'm ook meteen goed af.
Lijkt mij een betere optie dan zelf lopen gissen wat het kan zijn.
Weet je ook meteen wat de PK's aan het achterwiel zijn.o-)

Heb een afspraak voor volgende week donderdag op de testbank. Ga nog eerst nieuwe koppelings platen steken en nieuwe luchtfilter, tevens worden de kleppen gesteld...Misschien dat ie dan al wat beter gaat..(ik merk trouwens alleen tov andere moto's, zoals die cb, dat hij niet zo snel is)Die koppeling zou wel eens een grote factor kunnen zijn want die slipt nogal veel...

Grtz

ps: laat nog wel iets weten van die vermogen uitdraai

pps: woon in Antwerpen, gaat op testbank bij MTS Verlinden in Londerzeel.

Slipt de koppeling bij een bepaald toerental door??
Dan zit er waarschijnlijk verkeerde olie in het blok.
Enige optie is dan nieuwe platen,en olie uit het boekje.
De oude platen zijn al te doordrenkt van de olie,ook al zien ze er nog goed uit,
dan kun je ze gewoon weggooien.

Terug
Bovenaan Onderaan