FZR1000 Naked
MF veteraan
Hoi,
Een paar maanden geleden heb ik mezelf een R1 uit 98 cadeau gedaan, maar eigenlijk is het zonde dat het potentioneel van deze motor totaal niet tot z'n recht komt op de openbare weg.
Voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt en heb je een 2e hypotheek nodig voor je behaalde boetes.
Dus heb ik het idee opgevat om volgend jaar maar de circuits onveilig te gaan maken.
Ik wilde beginnen met de Toms cursus (kan ik evt. een licentie aanvragen)
Maar wat daarna ?
Gewoon vrij gaan rijden of evt. wat extra cursusen doen.
Of daadwerkelijk m'n licentie aan gaan vragen en mee gaan doen met de Z.A.C. ?
Qua kosten is meedoen aan de ZAC een stuk duurder dan vrijrijden.
Ieder jaar een licentie
Ieder jaar een gezondheids verklaring (ben de 40 net gepasseerd)
En er is ook nog iets met specifieke helmen volgens knmv lijst (is me nog niet helemaal duidelijk).
Misschien nog andere kosten die ik niet eens weet (buiten slijtage enz.)
Het competitie verband van de ZAC lijkt me wel leuk, maar in 1e instantie gaat het mij erom om gewoon lekker te kunnen blazen op een circuit.
Dus, wat is verstandig.
Eerst maar een jaartje circuit ervaring opdoen d.m.v. trainingen en vrijrijden en daarna verder kijken?
Of gewoon voor de ZAC gaan ?
Wat is jullie mening ?
Een paar maanden geleden heb ik mezelf een R1 uit 98 cadeau gedaan, maar eigenlijk is het zonde dat het potentioneel van deze motor totaal niet tot z'n recht komt op de openbare weg.
Voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt en heb je een 2e hypotheek nodig voor je behaalde boetes.
Dus heb ik het idee opgevat om volgend jaar maar de circuits onveilig te gaan maken.
Ik wilde beginnen met de Toms cursus (kan ik evt. een licentie aanvragen)
Maar wat daarna ?
Gewoon vrij gaan rijden of evt. wat extra cursusen doen.
Of daadwerkelijk m'n licentie aan gaan vragen en mee gaan doen met de Z.A.C. ?
Qua kosten is meedoen aan de ZAC een stuk duurder dan vrijrijden.
Ieder jaar een licentie
Ieder jaar een gezondheids verklaring (ben de 40 net gepasseerd)
En er is ook nog iets met specifieke helmen volgens knmv lijst (is me nog niet helemaal duidelijk).
Misschien nog andere kosten die ik niet eens weet (buiten slijtage enz.)
Het competitie verband van de ZAC lijkt me wel leuk, maar in 1e instantie gaat het mij erom om gewoon lekker te kunnen blazen op een circuit.
Dus, wat is verstandig.
Eerst maar een jaartje circuit ervaring opdoen d.m.v. trainingen en vrijrijden en daarna verder kijken?
Of gewoon voor de ZAC gaan ?
Wat is jullie mening ?