vraagje......

crazy-armani

Rookie
10 jul 2006
12
0
Haarlem
aller eerst hallo mijn naam is joerie ik ben 20 en kom uit haarlem!

nu ik de scooters zat ben en ik toch geen auto voor me deur kwijt kan aangezien ik midde in de stad woon gaat mijn interesse steeds meer uit naar een motor... nu is er alleen nog een klein dingetje ik heb nog geen motor rijbewijs... maar ik wil wel al een motor hebben een project om aan te sleutelen waar nog het een en ander aan moet gebeuren zodat ie af is als ik me rijbewijs heb! nu is mijn vraag is dit mogelijk aangezien het met autos enzo is dat er bij verkoop dinge overgeschreven moette worde op de naam van de nieuwe koper en weet ik wat allemaal. even voor de duidelijkheid ik ga hem dus niet op straat zetten maar in een loods dus hij hoeft dan ook niet verzekerd te zijn lijkt mij.. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij kunnen uitleggen hoe dit precies zit en of ik hem zo kan kopen ofdat er weer allemaal dingen bij komen kijke?

alvast bedankt

joerie
 
even voor de duidelijkheid ik ga hem dus niet op straat zetten maar in een loods dus hij hoeft dan ook niet verzekerd te zijn lijkt mij..

Helaas...

Overschrijven idd. Komt op jouw naam en dan moet je hem verzekeren (minimaal WA), of je laat um schorsen. Dan hoef je um niet te verzekeren, maar dan mag je er ook niet mee op de weg komen.
 
Je kan hem gewoon kopen, overschrijven en laten schorsen. Hier komt verder niets bij kijken.
Zodra je weer wilt rijden moet je de schorsing opheffen, en hem in de verzekering zetten. Klaar :)
 
de motor mag zonder rbw op naam gezet worden, en dan kun je hem direct schorsen, dan hoef je geen verz. en belasting te betalen.
maar dan mag je er ook beslist niet mee op de openbare weg komen.
schorsen moet je jaarlijks herhalen
 
okey bedankt voor de snelle reakties.
ik begrijp hier uit dat ik dus gewoon een motor kan kopen, moet dus alleen mijn id kaart meenemen denk ik zodat de verkoper me gegevens heeft en zodat we hem op mijn naam kunne zette maar waar kan ik hem dan laten schorsen en kost dit geld?

joerie
 
Je moet ID kaart, geld (schorsen is 22,70 maar het overschrijven kost ook nog geld), uittreksel bevolkingsregister en kentekenpapieren meenemen naar het postkantoor.
 
...
waar kan ik hem dan laten schorsen en kost dit geld?

joerie

Je kunt de motor laten schorsen bij het postkantoor, waar je hem ook op jouw naam kunt zetten.
We wonen in Nederland, dus ja, dat kost geld. Je betaalt eerst de overschrijvingskosten en daarna de schorsingskosten. De kosten voor het schorsen zijn bij een oude motor (ik dacht vanaf 17 jaar) minder als van een nieuwere motor.
Wat het precies kost weet ik zo niet. Google doet wonderen, en op de site van RDW zal het ook wel staan.
Alvast veel plezier met lessen :] :W
 
okey bedankt voor de snelle reakties.
ik begrijp hier uit dat ik dus gewoon een motor kan kopen, moet dus alleen mijn id kaart meenemen denk ik zodat de verkoper me gegevens heeft en zodat we hem op mijn naam kunne zette maar waar kan ik hem dan laten schorsen en kost dit geld?

joerie


en bij een idkaart of paspoort ook een uitreksel van het bevolkingsregister. (wat bij rijbewijs niet hoeft, omdat op het rijbewijs je adres wel staat)

edit: te laat, had hem al open staan in tabblad |(
 
ik hoorde trouwens een heel raar verhaal over schorsingen van verzekeringen. ZLM schijnt een policy te hebben, dat wanneer je een motor meer dan 6 maanden schorst, dan mag je hem niet meer daar verzekeren. Een kennis heeft dit meegemaakt. Iemand ervaring mee?
 
Bedenk je wel dat een WA verzekering je slechts iets van 100 eu'tjes per jaar kost... is dat wel de moeite van het schorsen e.d. wel waard?
en bij een idkaart of paspoort ook een uitreksel van het bevolkingsregister. (wat bij rijbewijs niet hoeft, omdat op het rijbewijs je adres wel staat)

edit: te laat, had hem al open staan in tabblad |(
Lijkt me niet, het adres op je rijbewijs hoeft niet meer het juiste te zijn (op mijn rijbewijs staat m'n adres van twee verhuizingen geleden :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan