Vraagje

Maistro-G

MF'er
16 nov 2005
232
0
hier heeft vast wle iemand een antoordt op.

Ik rij een cbR600rr, hij verbruikt veel olie, om de 1500km kan die weer bij gevuld worden.

En eergisteren heb ik de olie bijgevuld iets een stuk boven het streepje van max, ik denk dat gooit hij er vanzelf er weer uit, niet dus -O-

Dus de vraag is, is dit normaal dat hij het er niet vanzelf uit gooit en wat kan de reden zijn dat de olie verbruikt zo veel is

Alvast bedankt.
 
Hoe bedoel je "er vanzelf weer uit gooit"?????
Er zit geen mannetje in dat kijkt of er te veel olie in gaat hoor.

Een liter op de 1500 km? Da's behoorlijk...... Weet je ook waar die olie blijft? Rookt ie?
 
Hoe bedoel je "er vanzelf weer uit gooit"?????
Er zit geen mannetje in dat kijkt of er te veel olie in gaat hoor.

Een liter op de 1500 km? Da's behoorlijk...... Weet je ook waar die olie blijft? Rookt ie?


nee, geen mannetje gezien die er wat uit olie uitgooien _O-
er zitten toch een paar slangentjes bij de versnelling daaruit zou die toch olie uit kunnen gooien als er te veel in zit O-)

hij rookt niet en heb ook niet met een koud motor lopen raggen, wel heel veel als die goed warm is vooral weg trekken })
 
Nee, dat gebeurt alleen als je er echt véél te veel in gooit......

Te veel olie is trouwens niet goed, het kan allerlei problemen veroorzaken, waaronder lekkage.

De vraag is: waar laat je motor die olie. 1 liter op 1500 km. is duidelijk niet gezond. Je zit dan niet ver meer af van een probleem (en een revisie...) met de zuigerveren, kleppen of klepgeleiders. Andere oorzaak kan een lekkende pakking zijn, maar dan zie je dat vanzelf onder je motor.....
Als het niet via de uitlaat verdwijnt moet het ergens blijven. Dat kan je koelwater zijn, het kan via lekkage uit het blok of via de uitlaat. Kijk je uitlaat eens na, is die vettig en zwart? Bougies hetzelfde? Laat iemand achter je rijden en kijken of ie rookt. Controleer je koelwater of er vettige smurrie in drijft.
 
Nee, dat gebeurt alleen als je er echt véél te veel in gooit......

Te veel olie is trouwens niet goed, het kan allerlei problemen veroorzaken, waaronder lekkage.

De vraag is: waar laat je motor die olie. 1 liter op 1500 km. is duidelijk niet gezond. Je zit dan niet ver meer af van een probleem (en een revisie...) met de zuigerveren, kleppen of klepgeleiders. Andere oorzaak kan een lekkende pakking zijn, maar dan zie je dat vanzelf onder je motor.....
Als het niet via de uitlaat verdwijnt moet het ergens blijven. Dat kan je koelwater zijn, het kan via lekkage uit het blok of via de uitlaat. Kijk je uitlaat eens na, is die vettig en zwart? Bougies hetzelfde? Laat iemand achter je rijden en kijken of ie rookt. Controleer je koelwater of er vettige smurrie in drijft.


Bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg.

Maar de motor heeft nog maar net 6500km op de teller staan heb hem gekocht toen er 4000km op de teller stond.
Gelijk na laten kijken bij Motor-Apeldoorn of de motor wel 100% was voor dat ik er op ging rijden, en alles bleek in orde te zijn en de olie is toen gelijk bijgevuldt.

Ik denk dat ik maar dat ik even langs een monteur moet gaan met het probleem

:X
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat gebeurt alleen als je er echt véél te veel in gooit......

Te veel olie is trouwens niet goed, het kan allerlei problemen veroorzaken, waaronder lekkage.

De vraag is: waar laat je motor die olie. 1 liter op 1500 km. is duidelijk niet gezond. Je zit dan niet ver meer af van een probleem (en een revisie...) met de zuigerveren, kleppen of klepgeleiders. Andere oorzaak kan een lekkende pakking zijn, maar dan zie je dat vanzelf onder je motor.....
Als het niet via de uitlaat verdwijnt moet het ergens blijven. Dat kan je koelwater zijn, het kan via lekkage uit het blok of via de uitlaat. Kijk je uitlaat eens na, is die vettig en zwart? Bougies hetzelfde? Laat iemand achter je rijden en kijken of ie rookt. Controleer je koelwater of er vettige smurrie in drijft.


Waarschijnlijk mag ook deze motor volgens het boekje rustig een liter per 1000km
mogen gebruiken.
Als je dat in de praktijk haalt moet je je inderdaad wel afvragen of er niet iets loos is....

Hoeveel gooi je er per keer bij?

Hoe bedoel je "er vanzelf weer uit gooit"?????
Er zit geen mannetje in dat kijkt of er te veel olie in gaat hoor.

Een liter op de 1500 km? Da's behoorlijk...... Weet je ook waar die olie blijft? Rookt ie?

Hij heeft het toch niet over een liter :?

hij is nog wel vrij nieuw... ligt het niet ook een beetje daar aan?

:^
Nog lekker aan het inrijden.
Eerst goed warmrijden, daarna eens flink de baan op, goed warm stoken.
Dat een paar keer herhalen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan